Laptop kiezen: Asus of Toshiba?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Allereerst:
Sorry voor zoveelste topic van iemand die niet kan kiezen.
Ik hoop dat deze gewoon kan blijven staan. Over beide laptops kan ik genoeg specificaties vinden maar kom ik zelden (op google of GoT) een review tegen. ( op de kieskeurig meningen over de asus na.)

Dit zijn de twee opties:

Optie 1:
Asus: A4700L (10671) Celeron 2.8GGHz (€900)

specificaties:
Processor Celeron
Snelheid 2.8 GHz
Breedbeeld Ja
Schermgrootte 15.4 "
Intern geheugen: 256 Mb
Besturingssysteem Windows XP Home
Audio onboard Ja
DVD+RW/-RW Ja
Videokaart Ati mobility radeon 9700
USB 2.0 4
Harde schijf 40 Gb
PCMCIA aansluitingen 1
Firewire aansluitingen 1
Wireless LAN Ja
3500 gram

Optie 2:
Toshiba Satellite A60-142 (€ 820)

Specificaties:
Processor-kloksnelheid 2800 Mhz
Processor Celeron
Processor front side bus 533 Mhz
Harde schijf 40 GB 4200 RPM
Intern geheugen 256 MB
Beeldscherm TFT 1024x768 pixels
Beeldscherm diagonaal 15 "
Grafische adapter MOBILITY™ RADEON™ 7000 IGP
Geheugen video-adapter 64 MB
Optische drive DVD Super Multi drive
DVD drive compatibiliteit CD-ROM, CD-R, CD-RW, HS CD-RW, DVD-ROM, DVD-R, DVD-RW, DVD+R, DVD+RW, DVD-RAM
Wireless network support 802.11b/g geïntegreerd
Interfacetype USB 2.0
TV-uit
Fast Infrared Port (FIR)
i.LINK® (IEEE 1394 / Firewire)
Audiosysteem Realtec ALC 250
Speakers ingebouwde stereo speakers
Gewicht 3500 g

Ik wil niet mer dan 1000 euro uitgeven. Daar voldoen beiden dus aan.
Bovendien wil ik Wifi, daar voldoen ook beiden aan
DVD brander is ook en pré. Ook dat hebben beiden.
Ik wil de laptop eigenlijk gewoon gebruiken voor zakelijk gebruik.
Films kijken en gamen zou mooi zijn maar daar koop ik geen laptop voor..

Wat betreft specificaties ontlopen ze elkaar weinig. Vandaar dat ik ook moeilijk een keuze kan maken. Graag zou ik wat gebruikers ervaringen en meningen willen horen.
- Hoe stevig is de behuizing.
- Geluidsproductie
- Warmte afgifte
- Werk gemak (toetsenbord)
- Beiden hebben een touchpad. is deze gebruiksvriendelijk.
- enz.

Alvast bedankt!

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59032

Waarom zo'n celeron ding ? Ik opteer liever voor een lagere mhz, maar een centrino ofzo ... Dan heb je al geen lawaai bak en kan je accu langer mee dan een tiental minuten :)

Al bij al ben ik tevreden over toshiba ! Fijn stuff die ze verkopen tbh ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenH
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-12-2023
De keuze kan vrij simpel zijn, de support van Toshiba geeft bij ons meestal de doorslag voor deze machines... Toshiba rules! _/-\o_

Echter daar je aangeeft dat het een zakelijke laptop moet worden denk ik dat je toch nog even verder moet kijken...
Satellite is namelijk de 'prive'-lijn van Toshiba, een Tecra zou meer in de buurt komen!

Met hun huidige actie heb je zo'n machine ook al voor € 949,- ex.....
Een hele mooie, lichte (qua gewicht), maar toch krachtige (Centrino!) machine... :)
Hier ontbreekt dan wel de DVD brander, maar voor een paar tientjes heb je die weer extern usb

...Natuurlijk, bij problemen herstarten wij even het hele internet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:58

Wimo.

Shake and Bake!

Anoniem: 59032 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:21:
Waarom zo'n celeron ding ? Ik opteer liever voor een lagere mhz, maar een centrino ofzo ... Dan heb je al geen lawaai bak en kan je accu langer mee dan een tiental minuten :)

Al bij al ben ik tevreden over toshiba ! Fijn stuff die ze verkopen tbh ;)
Klopt, maar een beetje centrino platform kost 200 euro meer dan een celeron systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van Binsbergen
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08-2022
Hoe zit het met de garantie op beide ?
Asus kent, voor zover ik weet, standaard 2 years pic-up & return

Als ze beide aan de gewenste specs voldoen zou ik garantiebepaling zeker meenemen in de overweging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Wimo. schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:51:
[...]

Klopt, maar een beetje centrino platform kost 200 euro meer dan een celeron systeem.
Ik heb hier inderdaad ook even over nagedacht.
Waarom een celeron en geen centrino...
de centrino is idd gewoon zo'n 200 euro duurder...
-wel lichter
-wel stiller
-wel energiezuiniger
ik zou dan bijvoorbeeld deze kunnen kiezen: Toshiba Satellite A50-110

Zijn de prestaties van de celeron echt zoveel minder?
De laptop is in principe gewoon voor d'r bij.
Mijn voornaamste PC is mijn desktop, maar daar werk ik niet zo fijn en niet zo mobiel op. :+
Voor mijn werk moet ik erg veel rapportjes typen en soms betrapt ik me zelf erop dat ik veel liever aan de keukentafel werk dan boven op de zolderkamer.
Dat betekent ook dat voornamelijk netstroom zal gebruiken.
Is dat dan de 200 euro extra waard?
Is de economische levensduur van een centrino langer dan die van de celeron 2,8 ghz?

Dan nog het punt van de garantie. Bij Toshiba is er standaard 1 jaar garantie.
Asus weet ik niet maar laten we aannemen dat dat idd 2 jaar is.

Ik heb in verschillende topics gelezen dat het aan te raden is om minstens 3 jaar garantie te nemen.
Is dit echt zo? Als dat zo is kom ik bij een centrni over de 1000 euro heen en dan valt hij eigenlijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59032

200 euro is dat zeker waard als je het op lange termijn gaat gebruiken :)

Maar om even terug te komen op die garanties , het leuke bij toshiba is
dat je leuke garantieverlengingen kunt doen, zo kan je makkelijk paar jaar extra bijnemen als je wil. Standaard is dit maar 1 jaar maar als je het op veilig wil spelen neem je gewoon direct 3 jaar. Oke je gaat wat betalen maar zoals ik al zei , dat is het waard al je er op lange termijn mee bezig gaat zijn. In mijn ogen is een laptop iets licht , fragile, delicaat, ik vind dan ook dat je dat ding niet moet gaan behandelen zoals een vaste pc , een vaste pc daar kan je makkelijk een stuk insteken en een ander eruit halen. Maar bij een laptop gaat dat allemaal niet zo goed. dus liever wat meer betalen voor goed stuff dat langer mee gaat dan een jaartje, Dit natuurlijk enkel als je van plan bent het langer te gebruiken. In mijn ogen is een lawaaibak en een warmte blazer iets voor een vaste pc en niet voor een laptop. Maar dat is mijn mening natuurlijk ! zoals mijn eerste post, neem toshiba maar, je betaald wat meer voor garantie maar je kan ze toch wel lekker verlengen als je wilt.

PS. de exacte prijs weet ik niet, maar dat vraag je best eens aan je winkel, die kunnen er op antwoorden weliswaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Ik heb ook een laptop, zonder mobiele processor en die gaat ongeveer 20 minuten mee op de accu (2 jaar oud). Ik raad je aan: Koop een centrino, echt waar! Ik dacht ook dat ik alleen thuis wat zou werken. Maar ook dan is het handig om af en toe op de accu te werken (ook al ben je thuis). En als je eens ergens naar toe gaat is het ook handig om op de accu te werken, bijvoorbeeld bij een vriend of op school/werk of zo.

Achteraf baal ik er gigantisch van dat ik niet even die 200 euro meer uit had gegeven. (Alhoewel centrino 2 jaar geleden nog niet zo betaalbaar was, dus maak er maar 500 euro van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Nu online

Zewatanejo

Fine Thanks!

Topicstarter
Aan de reacties te zien hier kan ik niet om de centrino heen.
Dat maakt het en stuk gemakkelijker.

Ik ga voor de Toshiba a50-110
Volgens mij een van de goedkoopste toshiba's met centrino, zo niet DE goedkoopste.

Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Double J schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:01:
Ik heb ook een laptop, zonder mobiele processor en die gaat ongeveer 20 minuten mee op de accu (2 jaar oud). Ik raad je aan: Koop een centrino, echt waar! Ik dacht ook dat ik alleen thuis wat zou werken. Maar ook dan is het handig om af en toe op de accu te werken (ook al ben je thuis). En als je eens ergens naar toe gaat is het ook handig om op de accu te werken, bijvoorbeeld bij een vriend of op school/werk of zo.

Achteraf baal ik er gigantisch van dat ik niet even die 200 euro meer uit had gegeven. (Alhoewel centrino 2 jaar geleden nog niet zo betaalbaar was, dus maak er maar 500 euro van)
Je kunt het ook overdrijven hoor. Mijn Asus (A4700G) doet het onder zware belasting (C&C Generals, groot veld, veel actie) toch zeker bijna 2 uur. En daar zit een Pentium 4-M 3.2 GHz in. Ongetwijfeld gaat dezelfde accu een goede anderhalf keer zo lang mee als je hem in een Centrino-laptop zou stoppen, maar die 20 minuten van jou duidt volgens mij eerder op een defecte accu. Mijn Toshiba (SP A10, nu RIP i.v.m. een kop koffie met suiker) deed het overigens minder lang op de accu, een kleine anderhalf uur. Dat was een Pentium 4-M 2.2 Ghz. Maar ik heb het idee dat de accu's van de Toshiba gewoon een veel kleinere capactiteit had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 09:20
Ik overdrijf niet, in het begin kon ik ongeveer een uur op de accu werken (toen lette ik er nog niet zo op). Dit is binnen een jaar veranderd naar 20-25 minuten. Ik heb een AMD Athlon 1800+ (niet mobile) in mijn laptop.... Als ik de processor op de laagste snelheid zet gaat ie hoogstens 3 minuten langer mee.

Overigens is het ook zo dat dat ding erg warm wordt en dat de fan na 5 min om de halve minuut een halve minuut staat de draaien (best wel een geluid!), ook daarom zou ik veel liever een centrino willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sathlon_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-03-2024
als je een centrino (met een mobile pentium) te duur vindt is er ook altijd nog de mobile celeron, deze is ongeveer 200 euro goedkoper

de celeron mobile presteert niet slechter dan een gewone celeron maar kan wel 3 a 4 uur op de accu (afhankelijk wat je doet)

ik heb dan een custom build laptop van paradigit maar asus en toshiba leveren die laptops waarschijnlijk ook wel

als je een desktop processor er in zet heb je geen laptop meer, het ding is minimaal een centimeter dikker maakt een boel herrie en kan maar een 1 uur op de accu( maar dat is mijn mening)

veel succes met je keuze

[ Voor 20% gewijzigd door Sathlon_nl op 08-03-2005 12:16 ]

specs: intel core2 duo, 2048mb 7600gt, 2x 80 maxtor sata in raid 0, 2x160 gig maxtor, samsung 2x 19"tft, mx500 en logitech ultrax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-06 10:40
Centrino...

Het nieuwste ontwikkeling dan de celeron. dus het biedt je veel mogelijkheden in de toekomst.

Tja moet je zelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kajun
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:36
Celeron M's zijn veel beter dan mobile celerons (mobile celerons zijn gebaseerd Celeron D, dus niet de Celeron M's). Tegenwoordig hebben ze 1MB cache, en presteren ze dus vergelijkbaar met een Pentium M (Banias Core, 1 MB), en is het prestatieverschil met de huidige Pentium M (Dothan core, 2 MB) niet geweldig groot -- bij eenzelfde kloksnelheid doet een Dothan het ongeveer 5% beter. Het verschil zit hem in de speedstep: Pentium M's kunnen zichzelf terugklokken, om accuduur te verlengen, en de warmteontwikkeling tegen te gaan. Celeron M's missen die feature. Daarnaast worden Celeron M's onder lagere kloksnelheden aangeboden (snelste is 1.5 Ghz ongeveer, terwijl voor een Pentium M dat 2.1 of 2.13 Ghz is), en is er nog geen Sonoma-gebaseerde laptop beschikbaar, naar mijn weten -- er zijn louter Celeron M's te vinden met 400 Mhz FSB. Niet dat het verschil zó groot was.

Kortom, wil je niet al te veel uitgeven, ga dan voor een Celeron M. Maar, zoals anderen aangeven, is het misschien beter om te investeren in een Pentium M.

MKWii : 2750 1247 3905 || Super Metroid Orchestral Game Concert || Secret of Mana Danger!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeyschrama
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 18:08
ik heb hier een toshiba tecraa 8000 van 7 jaar oud staan (elke dag accu gebruikt) die nog steed bijna 3 uur mee de battarij is nog preces evengoed als dat ik hem kreeg 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48656

joeyschrama schreef op vrijdag 13 juli 2007 @ 09:59:
ik heb hier een toshiba tecraa 8000 van 7 jaar oud staan (elke dag accu gebruikt) die nog steed bijna 3 uur mee de battarij is nog preces evengoed als dat ik hem kreeg 8)
Kijk eerst even naar de datum voor je een reply doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

loze kick

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.