Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

De weergave van toetsenbord laptop is verkeerd: virus?

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort geeft het beeldscherm van mijn laptop sommige tekens verkeerd weer (cijfers voor sommige letters). Mijn vraag is of dit een kenmerk van een virus kan zijn, of dat er gewoon iets veranderd moet worden aan de instellingen. Zelf heb ik met norton gescand, waar niks uitkwam. Ook is de laptop recent opgeschoond, maar daardoor veranderde ook niks aan het probleem. Als ik weet dat dit door een virus kan komen, weet ik dat ik in die hoek verder moet zoeken. Op laptop heb ik
56 Kb modem. Jullie merken het: ik ben nieuw en weet nog niet zoveel van computers, maar probeer steeds wat bij te leren. Ik hoop daarom dat iemand me, zonder me al te erg af te branden ;), enig advies kan geven. Via google ook weinig kunnen vinden over onjuiste toetsenbordweergave, alleen voor mac.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-11 16:48
Druk eens op ctrl-shift, en kijk of het dan veranderd is.

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:34
Laptops hebben vaak het numerieke gedeelte van het toetsenbord onder letters zitten. Waarschijnlijk als je de numlock uitzet oid is het meestal weer goed :D

welke toetsen geven foute tekens ?

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-11 12:50
Alt + Shift zal je wel bedoelen? :)

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

Windows XP?

Klik dan even op de afbeelding van je toetsenbord op je startbalk, en selecteer [Verenigde Staten (Internationaal)]

Door een bepaalde toetsen-combinatie kan ie verspringen (weet niet welke). Heb dat ook wel 's gehad, heel vervelend als je een verslag aan 't typen bent.

[edit]
Depl0y heeft ook een goeie ja :)

[ Voor 10% gewijzigd door J2pc op 07-03-2005 13:13 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel. Ik ga meteen even kijken of een van de mogelijke oplossingen helpt. Ik begrijp van jullie dat het waarschijnlijk geen virus-effect is, maar een foute instelling. Ik heb inderdaad Windows XP.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 22:15
TRON schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:11:
Alt + Shift zal je wel bedoelen? :)
Of fn+numlock. :)

Er zijn heeft wat combinaties mogelijk, misschien is het handig als de ts vertelt welke laptop hij heeft.

-

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik denk niet dat het een virus is, maar het KAN wel. Een bijeffect van een virus dat keylogging doet is dat bepaalde toetsencombinaties niet meer goed werken.

Heb je wel de search gebruikt?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Sky laptop met pentium 4. Wat is een search gebruiken? 8)7

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Een search gebruiken is het gebruikmaken van de zoekmogelijkheden hier op GoT, en anders op Google. Maar dat had je kunnen weten als je bij je inschrijving even de moeite had genomen om de FAQ te lezen zoals je toen vriendelijk verzocht is...

Heb je fn + NumLock al geprobeerd? Wat dat is geheid de oplossing. Die knop is daar namelijk voor gemaakt :P

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 07-03-2005 13:30 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
Duizendmaal dank! Had wel een search gedaan ( sorry, wist niet dat je dat zo noemde) maar kon niks vinden. Nu denk ik dat dat komt omdat het probleem waarschijnlijk te simpel is. Geen virus gelukkig.

Verwijderd

Topicstarter
Het was dus de combinatie Fn numlock.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:33:
Het was dus de combinatie Fn numlock.
offtopic:
Als je daar nou nog even de edit knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif) voor had gebruikt was het helemaal netjes geweest ;) We zijn hier meestal niet zo blij met meerdere reacties van dezelfde gebruiker achter elkaar als dat niet nodig is.

Desalniettemin, blij te horen dat het opgelost is :Y)

[ Voor 37% gewijzigd door RobIII op 07-03-2005 13:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik zie verder ook geen binding met Beveiliging & Virussen, dus gaat deze draad op slot.

Verder ook wat RobIII zegt, je kunt je post editten, anders staat het zo kickerig. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.