[C#] Van string naar Enum

Pagina: 1
Acties:

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 14:44

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Ik ben net een tijdje zoet geweest met uit te zoeken hoe ik van een "qualified string", of hoe je dat ook wilt noemen, een System.Enum type kan maken. Het aanmaken van een System.Type van die string is geen probleem.
C#:
1
2
string strType = "MyType";
System.Type.GetType(strType);

Alleen kan ik niet vinden hoe ik van daaruit een System.Enum kan maken. Uiteindelijk heb ik dit gedaan:
C#:
1
2
3
4
string strAssembly = "MyAssembly";
string strType = "MyType";
ObjectHandle enumHandle = Activator.CreateInstance(strAssembly, strType);
Enum enumType = enumHandle.Unwrap();

Maar dan moet ik die assembly-naam hebben. Aangezien ik al een System.Type kan aanmaken zonder die assembly-naam, lijkt het mij dat ik zonder ook een System.Enum moet kunnen aanmaken. Maar hoe dan :?

De System.Reflection.Emit.EnumBuilder class ben ik wel al tegengekomen, maar ook daar zie ik geen handige manier om mijn doel te bereiken.

Iemand die mij een duw in de goede richting kan geven?

PS: Ik zoek dus niet Enum.Parse, aangezien die uitgaat van een instantie ipv het type zelf.

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

* curry684 is wel even benieuwd naar de kernvraag: wat wil je nu eigenlijk bereiken, en waarom? ;)

Professionele website nodig?

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-05 14:44

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Topicstarter
Hmja, mijn verhaal klopt eigenlijk niet helemaal. Via Type.GetType kan ik blijkbaar goch niet aan die enum.

Waar ik het voor nodig heb: Ik moet op een punt in mijn code dynamisch bepalen welk type Enum ik behandel en vervolgens een variabele aanmaken van dat type (en ook nog eens vullen met een waarde van dat type, dynamisch bepaald uiteraard).

Je mag me vertellen dat ik zo het hele nut van de enum omzeil, maar dat is even mijn probleem ;)

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

• D4Skunk
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-10-2025

D4Skunk

Kind of Blue

ff googlen naar dit