[ASP] (0x80004005) error

Pagina: 1
Acties:

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:17
Ik ben bezig een simpele ASP pagina te maken. Ik wil alleen dat er iets vanuit een database gelezen word. Ik krijg telkens dus deze fout:
code:
1
2
3
4
Soort fout:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC-stuurprogrammabeheer] SQLSetConnectAttr van het stuurprogramma is mislukt
/site/games.asp, line 8

en dit is line 8:
code:
1
Recordset1.ActiveConnection = MM_dimo2_STRING

zowel mij gebruikers DSN als mijn systeem DSN heet dimo2. De database heeft via acces ook voldoende rechten gekregen.
Ik weet dat het een bekende fout is die te maken kan hebben met toegangsrechten. Ik heb redelijk wat gegoogled al, maar ik heb nog niks gevonden dat helpt. Ik heb o.a. bij IIS verschillende instellingen geprobeerd bij mapbeveiliging. Met control userpasswords2 heb ik gezorgd voor voldoende rechten, tot het onveilige toe.
Ik weet het allemaal niet meer. Daarbij moet ik zeggen dat voor mijn gevoel IIS sowiso niet helemaal werkt zoals het zou moeten. Localhost (dwz de standaard windows pagina) deet het pas nadat ik de beveiliging hoger had gezet :S (maar die staat nu weer laag dus, en het werkt nu wel)

Hallo met Tim

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Kun je niet beter een OLE DB connectie gebruiken, dus zonder DSN? Dit werkt in principe sneller en je hoeft niet een DSN aan te maken op elke computer waarop je de pagina wilt gebruiken.

Op www.connectionstrings.com kun je veel voorbeelden vinden.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02-05 22:17
P_de_B schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:55:
Kun je niet beter een OLE DB connectie gebruiken, dus zonder DSN? Dit werkt in principe sneller en je hoeft niet een DSN aan te maken op elke computer waarop je de pagina wilt gebruiken.

Op www.connectionstrings.com kun je veel voorbeelden vinden.
Ik ga het sowiso proberen, maar het is voor school, dus ik vrees dat ik het zo aan de praat moet krijgen :S

En dan werkt het wel yay :D tnx a bunch. Nu hopen dat ze het goed vinden, want die ODBC saanmaken hoort bij de stof :|

[ Voor 12% gewijzigd door Pkunk op 07-03-2005 13:02 ]

Hallo met Tim