Philips CDRW800/CDRW804 brand niet.

Pagina: 1
Acties:

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-03 15:41

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Ik heb hier een Philips CDRW800 die niet als brander herkend word door Windows XP. Ook in Nero kan ik de brander niet gebruiken.
Nu heb ik op internet rondgezocht naar deze brander en ik ben (door de GoT search) erachter gekomen dat dat exact dezelfde is als de 804. Op dit forum word mij aangeraden de firmware te updaten. Nu heb ik het flashtooltje geinstalleerd, pc gereboot, en dan krijg ik de melding dat ik adaptec's Aspi moet installeren.
Dat heeft echter geen nut, ik heb zojuist de nieuwste Aspi gedownload, maar ik blijf de melding krijgen dat ik hem moet installeren.
Heeft iemand enig idee wat ik fout doe/over het hoofd zie?

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-03 15:41

Hmail

Doet ook maar wat.

Topicstarter
Kickje... Stel ik echt zulke moeilijke vragen? :)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.

Verwijderd

Ik heb onlangs een Samsung dvd brander geinstalleerd. In de gebruiksaanwijzing werd al aangegeven dat mogelijk het apparaat niet eerder ging werken na een compleet nieuwe install van het OS. Apparaat geinstalleerd en idd, MoBo en WinXp herkende hem inderdaad niet.

Denk je logisch even de IDE kanalen te verwijderen in WinXp, IDE/Atapi controllers, booten, WinXP opnieuw de kanalen aanmaken, maar nog steeds niets. Helaas maar waar, idd na een kompleet nieuwe install werkte de drive feilloos. Waar dit nu aan ligt weet ik niet, zat voorheen een Nec 1100A in. Mogelijk dat de Samsung firmware een conflict geeft met voorgaande geinstalleerde IDE/Atapi toestellen in WinXP.

Drive werd overigens ook niet in de Bios herkend, na install wel. Vreemd, maar goed, hij werkt :)

Succes