Toon posts:

bootable dvd (image) lezen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vraagje, ik heb een bootable dvd. Wanneer ik deze dvd gewoon wil lezen staat er niets op. Alle software staat dus in het boot gedeelte. Nu wil ik echter de software die er opstaat in mijn eigen boot dvd gebruiken. Weet iemand hoe je zo’n image toch kunt lezen en de software er af kunt halen.

Groetjes Greta.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:36:
Hallo,

Vraagje, ik heb een bootable dvd. Wanneer ik deze dvd gewoon wil lezen staat er niets op. Alle software staat dus in het boot gedeelte. Nu wil ik echter de software die er opstaat in mijn eigen boot dvd gebruiken. Weet iemand hoe je zo’n image toch kunt lezen en de software er af kunt halen.

Groetjes Greta.
wat voor bootable cd is dat?

als het gewoon een win98se(of andere win OS) disk is kan je die makkelijk zelf weer maken (bootdisk.com)

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-08 11:51
Je kunt Nero ImageDrive of Daemon van Daemon Tools gebruiken om images te lezen als gewone harde schijven.

• andreict
Denker schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:41:
Je kunt Nero ImageDrive of Daemon van Daemon Tools gebruiken om images te lezen als gewone harde schijven.
klopt maar dat is niet de vraag... hij wil de bootsectors opslaan in een image die hij dan zelf weer kan branden met extrax software erbij..

Verwijderd

Topicstarter
Even een aanvulling:
Het is een boot dvd die origineel bij de pc geleverd is om een compleet image terug te kunnen zetten. Hierbij wil ik software aan toevoegen en vervolgens een nieuwe dvd maken. Echter ik kan met geen mogelijkheid de originele dvd lezen.

Ik zoek dus iets waarmee is de software van de leverancier kan “rippen” om er vervolgens zelf weer een nieuwe dvd van te maken.

Geprobeerd:
-isobuster
-nero
-UltraIso

Echter zonder resultaat.

• peterkaw
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
Geprobeerd:
-isobuster
-nero
-UltraIso

Echter zonder resultaat.
met "ClonyXXL" kun je de evt. beveiliging trachten uit te lezen en met "Alcohol 120%" kun je dan trachten een image te maken. Dit alles natuurlijk strikt voor eigen gebruik! O-)

[ Voor 6% gewijzigd door peterkaw op 07-03-2005 21:39 ]

• andreict
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:19:
Even een aanvulling:
Het is een boot dvd die origineel bij de pc geleverd is om een compleet image terug te kunnen zetten. Hierbij wil ik software aan toevoegen en vervolgens een nieuwe dvd maken. Echter ik kan met geen mogelijkheid de originele dvd lezen.

Ik zoek dus iets waarmee is de software van de leverancier kan “rippen” om er vervolgens zelf weer een nieuwe dvd van te maken.

Geprobeerd:
-isobuster
-nero
-UltraIso

Echter zonder resultaat.
wat je kan doen is een iso maken van die dvd... (dus precies eenzelfde kopie maken) dan de iso openen in winiso bijv. en dan de bestanden die je daar ziet eruit gooien en je eigen bestanden erin zetten. Zo behoud je wel je bootsectoreren want die kan je in de iso niet verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt. Ga jullie ideeën even uitproberen.

Groetjes Greta
Pagina: 1