Toon posts:

Apache van buitenaf werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Apache en alles geïnstalleerd (apache m.b.v. PHPdev).

Via Localhost krijg ik wel een pagina ervoor, maar via het netwerk kom ik er niet op. De andere pc kan de websever wel bereiken, maar Apache geeft geen permissie. Ik krijg alleen de melding Forbidden... etc. 403.

Ik denk dat er iets in een config file veranderd moet worden, maar ik weet allen niet wat.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

>> SA

Configuratie heeft niets met programmeren van doen :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 13:22

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Heb je gecontroleerd naar welk adres de server luisterd? In je config file wordt een Listen:<IP_ADRESS>:<PORT_NUMBER> statement aangegeven. Hier staat meestal alleen het portnumber ingegeven. Wellicht moet je je IP adres hard opgeven hier: Bijv. Listen: 192.168.0.1:80, of een andere poort, als dat nodig is.
En de rechten voor je webroot, heb je die gecontroleerd? Wat verder nog van belang is, is dat je webserver ook rechten moet hebben op de directory, waar je webroot is gelocaliseerd, dus laat de service opstarten onder een account met rechten op de betreffende directory, of share.
Dit kun je in het scherm Configuration Panel>Services doen. Bij de properties van de 'Apache2' service kun je opgeven onder welk account de service gestart wordt.

Succes ermee!

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je wel een regel in je firewall gemaakt voor poort 80? Welk OS gebruik je?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters