Toon posts:

[AD] Domein joinen werkt niet correct

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, wederom ben ik een probleem tegengekomen met de migratie van Windows98SE naar Windows XP.

Ik heb een silent install van WindowsXP Pro corp gemaakt die via RIS uitgevoerd kan worden. Nu heb ik een programmatje in Delphi geschreven dat met behulp van de netdom applicatie uit de Resourcekit van Win2K3 de client PC toevoegt aan het domein. Dit heb ik zo gedaan zodat de OU opgegeven kan worden waarin de client geplaatst moet worden.
Het is dus de bedoeling dat hierna de clients opnieuw opstartten en zo de installatie van de software die via de GPO staat ingesteld geinstalleerd wordt.

Nu kom ik echter het volgende probleem tegen:
Wanneer ik via de command line of via mijn eigen programma netdom run werkt dit niet correct. Er gebeuren de volgende dingen:

1. Wanneer ik niet aangelogd ben in het domein (dus lokaal op de client) kan ik wel via netdom de client toevoegen. Het vreemde is echter wanneer ik een OU achter dit commando plaats meldt netdom dat de gebruikersnaam of wachtwoord onjuist is.
Wanneer ik wél in het domein aangemeld ben kan ik de client wél toevoegen aan een bepaalde OU.

Het gebruikte commando is: /OU:OU=Computers,OU=Inkoop,OU=Afdelingen,DC=DOMEINNAAM,DC=NL

2. Wanneer ik aangelogd ben op het domein kan kan ik de client niet verwijderen uit het domein. Er wordt de melding toegang geweigerd gegeven ook al maak ik gebruik van het administrator wachtwoord van het domein.

Mijn vraag is nu:
Hoe voeg ik clients netjes in een zelf gekozen OU toe via netdom?
Hoe verwijder ik clients netjes uit het domein via netdom?

Als iemand een alternatief heeft om tot hetzelfde resultaat te komen hoor ik het graag!

P.S. De volgende zaken heb ik al gebprobeerd:
- Erachter zien te komen wat fout gaat met de /Verbose optie
- Op behulp van de Microsoft Technet website het commando uit voeren.
- Zoeken op Googli

Bedrankt!

Verwijderd

netdom join /help ( >> o.a. /userd gebruiken)
netdom remove /help

en gebruik de /verbose switch.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 11:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:54:
netdom join /help ( >> o.a. /userd gebruiken)
netdom remove /help

en gebruik de /verbose switch.
Ik heb de help al een aantal malen doorgekeken, en zoals boven staat beschreven ook al de /verbose switch gebruikt. Helaas geen oplossing...

Toch bedankt voor de tip!

Verwijderd

geef dan de volledige syntax die je gebruikt.
verder zal je domain goed in elkaar moeten zitten, let daarbij vooral op dns!

Verwijderd

Topicstarter
Jah dat is idd slimmer, hier is i:
netdom add %computername% /Domain:DomainName /UserD:Administrator /UserP:Password /OU:OU=Computers,OU=Inkoop,OU=Afdelingen,DC=DomainName,DC=NL

Ik heb de DNS wel goed ingesteld voor zover ik weet, RIS werkt correct via DNS en ook wordt er via DHCP het DNS adres meegegeven.
Alvast bedankt!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 12:57 ]

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
netdom gebruikt netbios resolutie. in een gerouteerd netwerk zul je wins moeten draaien of lmhosts vullen.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

paulhekje schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:12:
netdom gebruikt netbios resolutie. in een gerouteerd netwerk zul je wins moeten draaien of lmhosts vullen.
dat lijkt me sterk... netdom is een win2k tooltje.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 12:56:
Jah dat is idd slimmer, hier is i:
netdom add %computername% /Domain:DomainName /UserD:Administrator /UserP:Password /OU:OU=Computers,OU=Inkoop,OU=Afdelingen,DC=DomainName,DC=NL

Ik heb de DNS wel goed ingesteld voor zover ik weet, RIS werkt correct via DNS en ook wordt er via DHCP het DNS adres meegegeven.
Alvast bedankt!
gebruik eens netdom join ipv add

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-01 15:50
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 13:32:
dat lijkt me sterk... netdom is een win2k tooltje.
leek mij ook sterk, totdat ik een xp machine niet in een win2k3 domein kon hangen (gerouteerd netwerk). Wel een duidelijke foutmelding, klinkt als "domein niet gevonden". Met WINS in de lucht lukte het direct.

[eens met IIS5_rulez] syntax: netdom join ....

[ Voor 8% gewijzigd door paulhekje op 08-03-2005 07:54 ]

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Topicstarter
Heey dat was idd de oplossing! Lekker handig van me, leek me logisch dat ADD een nieuwe machine toevoegt aan het domein. Maar het moest dus join zijn :p Wederom bedankt voor de reacties!
Pagina: 1