Toon posts:

[Multi-pc ADSL-modem] Rare error

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen is de multi-pc ADSL modem van Zonnet (E-Tech) onbereikbaar. Hij begon af en toe onbereikbaar te worden en sinds eergisteren doet 'ie helemaal niks meer. Hij is niet alleen onbereikbaar, in Windows wordt zelfs gezegd dat de kabels mogelijk niet zijn aangesloten (ofewel: het hele netwerk valt weg). Dan weer vindt ie wel verbinding maar komt er te staan "beperkte of geen netwerkservices", dan weer kan het IP-adres niet gevonden worden.

Meestal is de 2e foutmelding actief: wel netwerk, goeie IP, gateway en subnetmask instellingen maar geen internet.

Ook is de router installatiepagina niet bereikbaar. Soms krijg je toch nog de popup voor user/ww maar als die correct worden ingevuld staat er "website gevonden" maar blijft het scherm leeg.

Helaas staat het apparaat in de kamer van een huisgenoot die er het hele weekend niet was (en de deur zat op slot), maar door de stroom eraf te halen moet ie een soft reset gedaan hebben. Echter: dit hielp niet.

Zodra er iemand thuis is zal ik een hard reset proberen, misschien helpt dat.

Kent iemand dit probleem? Duidt het misschien op een defect modem?

alvast dank

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Wel vaker gehoord met modems van E-Tech, harde reset zou moeten helpen :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
helaas: alle mogelijke manieren van resetten hielpen niet:

- reset knopje kort en lang (>1 min) indrukken terwijl ie uit of aan stond
- stroom er af halen
- met andere kabels aansluiten

meestal is de webpage onbereikbaar, soms vraagt ie nog om je password (en dat controleert ie ook nog echt wel) maar het volgende scherm is gewoon helemaal leeg.
Ik ben bang dat er iets is doorgebrand. We hebben 'm nu bijna 2 jaar onder zonnet (nu versatel), en volgens mij is het modem wel ons eigendom, of klopt dat niet voor de meeste adsl-verbindingen? Ik kan me zo voorstellen dat je n nieuwe krijgt als je m zou huren.

Waar moet ik op letten als ik n nieuw multi-pc modem zou kopen voor versatel adsl?

Verwijderd

Bij ADSL is het modem je eigendom, alleen zal het niet meer gerepareerd of vervangen worden denk ik als hij na 1 jaar stuk gaat. Je kan beter een nieuwe modem kopen, ik raad je de Alcatel speedtouch 510 aan, deze dingen zijn 10 keer stabieler dan e-tech

Verwijderd

Topicstarter
kent iemand de manier om dit modem te hard-resetten? de handleiding kwam niet verder dan 45 sec reset indrukken. Heb m ook uit gehad en dan reset inhouden maar helaas, hielp niks

• fcs
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:22

fcs

er is een mannier om die dingen hardwarematig te resetten dvm jumpers verplaatsen. Dit houd in dat de router open moet. Heb dit ook gehad met een mp modem op bbned werk. Echter, het is raadzaam om dit door e-tech zelf te laten doen. ze hebben ergens een telefoon nummer op hun site staan. als je daar naar toe beld, dan kunnen ze je wel helpen. Welke jumpers het zijn en of het ook daadwerkelijk helpt, durf ik niet te zegen. Ik kan wel zegen dat ik nu een vigor2600 heb ligen, met een copperjet die ik als test geval gebruik. het is dus wel aan te raden om een andere modem neer te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gekeken hoe het ding open moet, maar hij zit vast met een pinnetje van plastic dat vastgesmolten is voor zover ik kan zien. Het zit precies in het midden van het modem en er zit een sticker over het smeltpunt (het 'schroefje' als het ware) heen, die ik een stukje heb weggehaald om te kunnen zien of er een schroef onder zat.

Breken dan maar?

het gaat trouwens om dit model (maar dan met 4 poorten)
Afbeeldingslocatie: http://images.speurders.nl/images/38/3813/3813172_1_detail.jpg

Verwijderd

Topicstarter
ik beschouw m als overleden. mocht de e-tech of zonnet service dienst nog een oplossing weten, dan verkopen we 'm wel ofzo. vanavond een wireless modempje. Iemand enig id of een Sagem 1400w op versatel draait? zal wel toch?
Pagina: 1