Quicktime spelen zonder installatie

Pagina: 1
Acties:

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:14

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Ik heb een film die ik op cd wil zetten en op die manier bij verschillende mensen af moet laten spelen. Het filmpje is in het quicktime-formaat, maar ik wil liever niet dat iedereen eerst quicktime moet installeren.

Dus ik ga zoeken op het forum en kom vooral oude topics tegen over mensen die quicktime willen afspelen zonder quicktime. Toen was het antwoord nog 'dat kan niet' maar inmiddels zijn er alternatieven genoeg: Media Player Classic, VLC en Quicktime Alternative

mplayerc komt nog het dichtst in de buurt: met mplayerc.exe movie.mov /fullscreen kan de speler vanaf de command line (of met een snelkoppeling) direct worden opgestart met de film in fullscreen modus, zonder enige vorm van installatie.

Tenminste, dat dacht ik, maar mplayerc bleek de quicktime codec die al op mijn systeem aanwezig was nodig te hebben. Dus er is nog steeds een quicktime (alternative) installatie nodig. VLC heeft als ik het goed begrijp Quicktime ingebouwd zitten maar heeft zelf weer een installatie nodig.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een gulden middenweg tussen beide programma's: geen installatie nodig en quicktime ingebouwd. Bestaat dit? Of is er een andere manier Quicktime af te spelen zonder installatie? Alvast bedankt :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Verwijderd

converteer het anders naar iets niet-quicktime en maak er een video-cd van.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Probeer MPlayer eens :)

Daar zijn ook Windows binaries van.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:36
je kan het ook silent laten installeren, dus CD erin, Quicktime Alt (+MPC) wordt eerst silent geinstalleerd, merk je niks van, vervolgens gaat de film spelen...

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
dawuss schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:09:
Probeer MPlayer eens :)

Daar zijn ook Windows binaries van.
Die doet het inderdaad, dank u. Nog een tip voor mensen die dit topic later met de search tegen komen: Quicktime filmpjes hebben een aparte soundtrack (movie_soundtrack.mov) die door MPlayer niet standaard wordt afgespeeld. Dit soundtrackfile moet dus met -audiofile "movie_soundtrack.mov" apart meegegeven worden.

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Hertog schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:59:
[...]

Quicktime filmpjes hebben een aparte soundtrack (movie_soundtrack.mov) die door MPlayer niet standaard wordt afgespeeld. Dit soundtrackfile moet dus met -audiofile "movie_soundtrack.mov" apart meegegeven worden.
...hetgeen nog een klein probleem oplevert als je een soundtrack had die de hele tijd door moet afspelen, want MPlayer speelt de soundtrack gewoon eenmalig af. Ik kon in de manpage ook geen optie 'herhalen' vinden. Ik zoek nog even verder...

Verwijderd

Is het niet makkelijker om Quicktime aternative te gebruiken, dan een nieuwe player instaleren?

• Hertog

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:52:
Is het niet makkelijker om Quicktime aternative te gebruiken, dan een nieuwe player instaleren?
Ik wil juist geen nieuwe player installeren, ik wil dat het direct vanaf de cd speelt zonder iets te installeren. En op de soundtrack die zich niet herhaald na lukt dat nu ook wel.

Pagina: 1