De mensheid zal niet overleven

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05:42
Volgens dit artikel raast de Melkweg
en een stuk of miljoenen andere melkwegen in de directe omgeving af op een object genaamd
"The Great Attractor".

Aangezien wij als mensheid momenteel het zonnestelsel nog niet eens kunnen verlaten (zelfs Mars
is nog geeneens betreden), lijkt het me sterk dat we dit voorval zullen overleven. Bovendien, tegen
die tijd heeft het Andromeda stelsel zich al in de Melkweg geboord, een cosmisch schouwspel wat
we waarschijnlijk ook niet zullen overleven.

Maar zelfs voordat dit zover is, zal de zon over 1 miljard jaar zo groot zijn dat de Aarde één uitgedroogde zinderende klomp rots is. Ook dit zullen we niet overleven, tenzij we snel verkassen.

Maar kunnen we op tijd de melkweg verlaten om de aankomende botsing met Andromeda te voorkomen? Zo ja, kunnen we in de instellaire ruimte overleven? Ik twijfel er sterk aan, en als we
al de melkweg uit kunnen vluchten, kunnen we dan aan de inmense kracht van "The Great Attractor" ontsnappen?

Veel theorie, maar wel interessant om over te praten. De Melkweg beweegt zich met ongeveer 200km/sec richting The Great Attractor.

Mijn YouTube Channel

Verwijderd

Misschien zijn we het niet eens waard te overleven.
Achterlijkheid @ bewustzijn.

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:13

EnnaN

Toys in the attic

De kans dat de vollledige mensheid eraan gaat is volgens mij 100% .. de vraag is alleen hoe, wat en wanneer. kleine sidenote: als het ons lukt om interstellar travel te maken etc, en we krijgen het voor elkaar ons te verspreiden (risico spreiding!) dan is er een kansje dat het wel lukt, maar zolang we met z'n allen op dezlefde planeet, spaceship, planetenstelsel etc zijn..death is on the way! :)

sig

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Je spreekt hier over een miljard jaar....de kans is groot dat er dan sowieso al geen mens meer is. Kijk eens naar welke entiteiten en een miljard jaar geleden op deze aarde waren. Bar weinig! De aarde is zozzer inbeweging dat de mens over een miljard jaar allang plaats heeft gemaakt voor iets anders.

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Maar zelfs voordat dit zover is, zal de zon over 1 miljard jaar zo groot zijn dat de Aarde één uitgedroogde zinderende klomp rots is. Ook dit zullen we niet overleven, tenzij we snel verkassen.
Ik denk dat de mensheid zichzelf ver voor die tijd al uitgeroeid zal hebben, danwel door hulp van moeder natuur van de aarde verdwenen zal zijn :)

De botsing met Andromeda die je noemt is dus eigenlijk iets waar we niet over ongerust hoeven te zijn: de zon die uit elkaar zal knallen, evenals de mensheid zelf, horen eigenlijk meer aandacht te krijgen als mogelijke reden tot uitsterven van de mensheid ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

EnnaN schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:01:
De kans dat de vollledige mensheid eraan gaat is volgens mij 100% .. de vraag is alleen hoe, wat en wanneer. kleine sidenote: als het ons lukt om interstellar travel te maken etc, en we krijgen het voor elkaar ons te verspreiden (risico spreiding!) dan is er een kansje dat het wel lukt, maar zolang we met z'n allen op dezlefde planeet, spaceship, planetenstelsel etc zijn..death is on the way! :)
Het zal ons lukken als we een collectief starten wat mensheid heet. Helaas zijn we alleen bezig onszelf te vervullen met wat ons persoonlijk aan gaat. Misschien dat over een tig aantal jaar we eindelijk samen kunnen werken.

Verwijderd

hoe weten hun dat wij op iets afstormen als we niet eens buiten ons stelsel kunnen kijken

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:13

EnnaN

Toys in the attic

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:04:
[...]

Het zal ons lukken als we een collectief starten wat mensheid heet. Helaas zijn we alleen bezig onszelf te vervullen met wat ons persoonlijk aan gaat. Misschien dat over een tig aantal jaar we eindelijk samen kunnen werken.
well...als we samenwerken en we krijgen een dik stuk ruimtesteen door de aarde heen, gaan we net zo hard dood hoor

sig

Verwijderd

EnnaN schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:07:
[...]

well...als we samenwerken en we krijgen een dik stuk ruimtesteen door de aarde heen, gaan we net zo hard dood hoor
Ik heb het over het inzien voor de tijd van destructie.
We moeten gewoon gaan bouwen en er schijt aan hebben. Veel goede resultaten zijn behaald door gewoon te beginnen.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-01 10:47
(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:05:
hoe weten hun dat wij op iets afstormen als we niet eens buiten ons stelsel kunnen kijken
Voor zover ik weet is het prima mogelijk om buiten ons stelsel te kijken, je kijkt dan natuurlijk wel een stukje in het verleden maar er worden observaties gedaan van andere sterrenstelsels dus dat is geen probleem.

Ik denk dat de mensheid ooit zal vergaan, als je de theorie van het uitdijende heelal mag geloven is dat niet te vermijden. Of het heelal zal blijven uitdijen en afkoelen totdat er geen leven meer mogelijk is of het tot stilstand en zal weer in elkaar storten. Beiden betekend het einde van de mensheid, en niet alleen van de mensheid.

Als je startrek mag geloven dan wordt het iig moglijk om ons binnen het heelal over grote afstanden te verplaatsen maar buiten het heelal komen is vrij onmogelijk. Ik denk echter wel dat zolang er met de aarde niets verschrikkelijks gebeurt (botsing met een extreem grote meteoor oid) de mens wel zal overleven, de mens heeft nu eenmaal een zeer groot aanpassingsvermogen.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Niemand kan iets zinvols zeggen over onze technologische mogelijkheden over duizend jaar, laat staan over honderd miljoen jaar. Dit topic heeft geen zin. Er valt niets te bediscussieren en W&L is er niet zodat mensen hun gedachtenkronkels kwijt kunnnen. Als je iets wilt met de schijnbaar onvermijdelijke ondergang van de mensheid, dan wordt er meer verwacht dan deze topicstart met dit soort reacties.

[ Voor 46% gewijzigd door Confusion op 07-03-2005 11:31 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.