Toon posts:

[php] Groupware paketten... Vergelijking?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een beetje op GoT gezocht, maar kwam eigenlijk alleen maar oude topics tegen, dus ik dacht ik kijk even of er wat nieuws is in die gebied.

Ik ben dus al een tijdje op zoek naar een goede groupware pakket. Groupware is dus een soort online programma waarmee je met meerdere mensen agenda's, bestanden, projecten, adresboeken enz. kan delen, bijv: www.phpgroupware.org.

Er zijn een paar verschillende, waarvan ik er 3 heb geprobeerd. Deze heb ik gekozen nadat ik heb gekeken naar wat ze allemaal te bieden hebben. Wat ik nodig heb is:

- GRATIS (pakket moet gratis zijn)
- No Shell access (Moet gewoon met php en mySQL geinstalleerd kunnen worden)
- Adresboek
- To Do Lijst
- Calender
- Tasks
- File Sharing/Manager
- Summary (laat op de homepage alle latest entries e.d. zien)
- Bookmarks [optioneel]
- Trouble Ticket/Help Systeem [optioneel]
- Messaging [optioneel]

De pakketten die ik heb geprobeerd zijn:

phprojekt - www.phprojekt.com
Dit pakket is heel erg functioneel, en het lijkt of het nog in development is en dat mensen het ook echt gebruiken en zo. Dit betekent natuurlijk dat het ook in de toekomst wel ondersteund zal worden en zo. Het is echter HELEMAAL NIET gebruikersvriendelijk. De layout is slecht, en het is altijd een beetje zoeken naar wat je wilt hebben. Er zijn een paar skins die logo's en zo hebben, maar de helft van de skins werken niet echt.

group office - www.group-office.com
Dit pakket is erg gebruikersvriendelijk en overzichtelijk, en nog eens makkelijk te installeren. Het ziet er goed uit en zo, en heeft ook bijna alle modules die ik nodig heb. Ik weet echter niet hoe erg deze nog in development is, en of het nog lang ondersteund zal worden.

phpgroupware - www.phpgroupware.org
Dit pakket is ook best wel overzichtelijk en gebruikersvriendelijk. Hij is echter nog op versie 0.9.16, en dus niet officieel stabiel. Het is dus nog maar zien of het nog veel verder ontwikkeld wordt en zo.

Van alle 3 paketten heb ik geen idee hoe veilig ze zijn en zo.

Heeft iemand enige ervaring met dit soort paketten, en zo ja, welke kan ik het beste voor kiezen?

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 10:56 . Reden: Foutje... ]