[PHP] data retrieven via blackboard of progress

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hee hallo mensen.

voor mijn afstudeeropdracht moet ik onder andere de leden van specifieke projectgroepen achterhalen via Blackboard of Progress.

Dit zou dus onder de motorkap moeten gebeuren. Als bijvoorbeeld iemand op mijn site een projectgroep opgeeft, moet de site de leden van die groep uit blackboard of progress halen.

Ik heb lang gezocht naar documentatie hierover, maar ik kan niks vinden. Is er iemand die me kan helpen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 18:38
Waarom neem je geen contact op met het Blackboard ondersteuningsteam? Mijn Uni (RuG) heeft in ieder geval zo'n team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Vreemd, na 3 klikken op de blackboard site heb ik al een sdk voor java en .net kunnen downloaden. Daarnaast lijkt het me dat het systeem beheer (of welke afdeling verantwoordelijk is voor blackboard) ook wel iets weet over hoe op blackboard aan te sluiten.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hm ik zit hier op de Hanzehogeschool (Groningen).

Ik was me er niet van bewust dat er uberhaupt iets is als een blackboard ondersteunings team ofzo.

Verder zal ik die SDK wel over het hoofd hebben gezien ofzo? Ik zal nog eens kjiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

zijn die gegevens altijd openbaar? als je met een guest account mag inloggen of met een eigen account wilt inloggen, dan is het eventueel nog denkbaar dat je die informatie eruit kan gaan halen, maar in princiepe zit alles natuurlijk achter digitaal slot en grendel.

Ook is het "onder de motorkap" werken met blackboard iig niet mogelijk (in grote gevallen voor zover ik weet zelfs niet toegestaan). Zomaar queries lopen uitvoeren op de database gaat je iig niet lukken. Je zou contact kunnen opnemen met nestorsupport, maar ik ga ervan uit dat het niet de bedoeling is dat nestorsupport jouw afstudeeropdracht uitvoer :) .

heb je een linkje naar een site ofzo waar je progres kan worden gevolgt? misschien wel interessant om te kijken hoever je komt, misschien dat andere mensen er ook wat aan hebben..

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een site maken waar mensen van projectgroepen elkaar kunnen beoordelen op een lijst competenties met waarden als: Beter dan de groep, even goed als de groep, slechter dan de groep, enz.
Een Docent logt in op mijn site en kan vervolgens al zijn projectgroepen managen. Die worden op blackboard en progress bijgehouden dus vandaar dat vervolgens de leraar de data moet kunnen retrieven van blackboard of progress. Anders moet ie alle studenten weer opnieuw invoeren en dan is ook de kans op fouten groter natuurlijk. Zelf een studentendatabase bijhouden is geen optie.
studenten kunnen vervolgens inloggen om deze competentie-sheets in te vullen over alle andere projectleden en uiteindelijk wordt daar een totaalbeeld van gevormd en wordt er per leerling een bonus of malus op zijn eindcijfer berekend.

Dit systeem gaat vervolgens op de hele Hanze Hogeschool gebruikt worden en wordt misschien ook verkocht aan andere scholen.

In principe is de inloginformatie waarmee men inlogt dezelfde als die voor die persoon zijn blackboard login info. Dus inloggen op BB voor de betreffende persoon zou ingebouwd kunnen worden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

hmm, ik ben er niet 100% van overtuigd dat dit mogelijk is, en het is iig niet mogelijk zonder vreselijk hackwerk van progress weet ik het dus niet, maar van blackboard weet ik dat het zeker niet de bedoeling is dat je op een dergelijke manier frontends gaat schrijven (ik zal het ook even bij nestorsupport navragen) ...

mischien moet je eens wat onderzoek leggen in zogenaamde buidlingblocks, en een buildingblock schrijven voor blackboard? dit moet je dan wel overleggen met de beheerders van blackboard (hmm, ik weet het even niet, maar ik kan me voorstellen dat de hanze en de rug samenwerken?) want een buildingblock komt er zeker niet zomaar in..

misschien is dit best interssant, ik zal eens wat mensen pingen

disclaimer: dit bericht (en de vorige) tik ik in mijn vrije tijd, en hebben dus niets te maken met nestorsupport! het kan namelijk prima zijn 'men' niet overdreven blij is met externe sites die data gaan lopen opvragen (ook omdat performance dan nie tcontroleerbaar meer is)..

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hm ik zal eens kijken naar die buildingblocks.

http://www.blackboard.com/addons/index.htm

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 11:31 ]

Pagina: 1