Outlook 2003 100% CPU gebruik

Pagina: 1
Acties:
  • 666 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• f.grijze
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-05-2025
Hallo,

Ik heb al sinds ik gebruik maak van Microsoft Outlook 2003 last van, dat hij de overgebleven capaciteit van de CPU in beslag neemt. Dus als er bijvoorbeeld 7% is gebruikt door andere programma's, neemt Outlook de overgebleven 93%. En dat terwijl er helemaal geen "bijzondere" dingen worden gedaan met Outlook. Hij staat wel continu in mijn taakbalk, maar dat moet niks uitmaken dacht ik zo.

Is er iemand die een oplossing weet voor dit probleem? Heb al op GoT gezocht, maar niks nuttigs kunnen vinden. Heb wel iets over hetzelfde soort probleem over Outlook 2000 gevonden, maar met die oplossingen schiet ik ook niet veel op. Tevens op Google gezocht, maar ook niks nuttigs kunnen vinden.

Verwijderd

Zou misschien iets van een virus kunnen zijn die lekker je adresboek aant leegplunderen is, controleer dat eerst eens even. Outlook hoort by disign in elk geval niet 100% processor gebruiken.

• f.grijze
Het is geen virus. Heb hier namelijk al last van sinds ik het programma heb, en dat is volgens mij al meer dan 1 jaar. Ik heb er nu toch echt genoeg van, en stel er nu maar eens een vraag over :)

Heb al enkele volledige herinstallaties gehad van het gehele systeem, maar hetzelfde probleem nog steeds. Ook op 2 andere PC's heb ik hetzelfde probleem. Ik draar Windows XP Professional Engelse versie, en op een andere de Nederlandse versie.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gebruik je plugins voor Outlook? Of hoe groot is je pst? Ik heb nergens last van (geen plugins, outlook.pst = 150MB)

• f.grijze
Ik gebruik geen plugins. Me PST is 277 Mb. Maar dat zou niet moeten uitmaken. Op de andere PC is die maar ongeveer 25 Mb, en daar heb ik hetzelfde probleem.

• f.grijze
Schopje... Is er niemand die een oplossing weet voor dit probleem? Erger me er de laatste tijd namelijk wel een beetje aan.

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-08 18:14

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

de engelse BETA, welke in een stadium is vrij gegeven vertoond deze kuren :) heb ik ook gehad. Ga over op een nl versie, of voorzie u zelf in een laatste versie van de engelse..

You are NIJL-ed!

Verwijderd

Waar je ook naar kan kijken is of bij Extra, Opties, tabblad emailopties (dacht ik) de optie:
Word 2003 gebruiken voor het bewerken van emailberichten aanstaat.

Zet deze maar eens uit, dan kan ook een boel schelen.

En misschien als tweede kun je de servicepack 1 downloaden voor office 2003, dat lost ook een boel problemen op...

Succes!

• f.grijze
Nijl: Bedankt. Hiermee is mijn probleem inderdaad opgelost.

Wilhulp: Word gebruiken voor het bewerken van e-mailberichten staat aan, en die blijft ook aan. Scheelde niet genoeg bij mij :) Service Pack 1 voor Office 2003 staat er al op. Maar het probleem is nu gelukkig opgelost!
Pagina: 1