Toon posts:

ASUS P5GDC DeLuxe traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb afgelopen weekend een ASUS P5GDC Deluxe aangeschaft met daarbij een P4 2.8Ghz, 512Mb Dual Channel en een Promise Ultra133 TX2 IDE kaart. Tevens heb ik er een SCSI 2940UW erbij inzitten.

ik heb er via de RAID van het board 2x 250Gb en 2x 80Gb zitten. Op de gewone IDE zit een 160Gb en een 60Gb. Op de Promise zitten mijn DVD player en DVD recorder. Op de SCSI kaart zitten 2 10Gb en een Plextor CD-Rom speler.

mijn videokaart is een ASUS EAX600Pro Duo 128Mb.

Na installatie van Windows XP Pro, met daarna gelijk SP2 eroverheen, moet ik zeggen dat ik hem trager vind dan mijn Celeron 2Ghz met 512Mb.

Volgens mijn Tasl Manager grbruikt ie 50% van me CPU, terwijl ik dan nauwelijks wat doe, op wat internetten na. Als je kijkt bij de processen zie je ook dat die daar eigenlijk geen CPU gebruikt.

Tevens gebruik ik een programmaatje Process Explorer. Hier kun je alle processen zien. Daaruit blijkt dat het process Hardware Interrupts meer tegen de 50% aanzit. Vooral als ik een DVD ofzo brand.

Als ik een cd/dvd brand, is mijn pc onwijs traag. switchen tussen applicaties duurt minuten en mijn muis gaat hortend en stotend over het scherm.

Heeft iemand een oplossing??

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik zou eens kijken of er geen hardeschijven of cdroms op PIO only staan ipv ultra dma, dit vreet cpu

• ccc456
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klinkt als een driver (SP2) probleem.
Ik heb hier eerder iets over gelezen:

The Problem
After applying SP2, performance is very slow doing anything.

Verification
Display System Properties. There are 2 CPU speed figures; the first is the rated speed, the second is the actual speed. The actual speed will be somewhere about 12% of the rated speed on an afflicted machine.

The Fix
Go to Device Manager, select Processors, then Properties. On my machine after SP2, the driver tab showed:
Driver Date: 01/04/2004
Driver Version: 5.1.2600.0
The Driver Details button showed:
File Name: \intelppm.sys
File Version: 5.1.2600.2180 (xpsp_sp2_rtm.040803-2158)

Now click Roll Back Driver. Windows will complain about the driver not being certified, but just continue and restart when prompted.

System Properties should now show the actual speed equal to the rated speed.
Processor Properties should now show:
Driver Date: 01/07/2002
Driver Version: 5.1.2600.0
The Driver Details button shows:
File Name: \processr.sys
File Version: 5.1.2600.1142 (xpsp2.021108-1929)

Als dit niet werkt zou ik het zoeken in een andere driver/software die niet samenwerkt met SP2.
suc6 _/-\o_

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Ik vind het ook wat raar dat je die DVD speler en brander op de Promise hebt zitten in plaats van de onboard IDE, want dat is juist vragen om problemen.