6600GT in SLI opstelling tips en ervaring

Pagina: 1
Acties:
  • 710 views sinds 30-01-2008

• pixon
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 31-03 18:11
In de andere topics over 6600gt gaat het vooral over de agp versie, en ik zou graag ervaringen horen van mensen die twee 6600gt kaarten hebben in een SLI opstelling.
En zeker interesant is het overklokken van deze kaarten .
Mijn speci Asus A8N SLI Deluxe
Athlon 64 3500+
2x 512MB Ram
2x Club-3D GeForce 6600GT (PCI-Express)
nVidia Forceware 71.20
3D mark 05 score 3437.
tuurlijk heb ik nog vragen:
Als ik een spel opstart weet ik niet 100 % zeker of sli werkt omdat je het niet kan zien is hier een trucje voor. Ik gebruik wel nvsli application optimizer.

verder in het programa van de driver komt mijn sli er niet in voor (zie foto)
Afbeeldingslocatie: http://img26.exs.cx/img26/9194/screenshot0010kp.jpg
hier hoort volgens mij testaan dat ik twee 6800gt kaarten moet hebben.
en hier kan ik ook niet zien dat ik tweekaarten heb.
Afbeeldingslocatie: http://img31.exs.cx/img31/3218/screenshot0037nn.jpg
kan iemand my vertellen welke drivers hij gebruikt bij sli en verdere instellingen.
nogmaals ik weet dat er een topic is over de 6600gt maar die gaat voornamelijk over agp en gewoon te weinig over sli
dus ik hoop dat iedereen die sli gebruikt hier zijn ervaringen wil posten

Asus rampage extreme - 4 core 9500 - 2x2gig ocz -2x 4870x2 -

Verwijderd

Gezien je 3D Mark score, en dat tabblad in je driver, draai je zeker géén SLI opstelling ... Er zijn trouwens meer mensen met Club 3D kaarten die problemen hebben, kijk daarvoor even in het Asus A8N Sli ervaringen topic ....

• pixon
in jou specs zie ik dat jij ook twee 6800 kaarten hebt welke drivers gebruik jij en welke instellingen en wat is jou 3d mark

• Vini
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-07 11:42
3D mark 05 score 3437.
Dit valt me toch tegen, zeker gezien de andere specs zou je hoger moeten halen. Met een enkele 6600 gt haal ik (licht overgeklokt 520 1075 mhz) 3561 3dmark05.

BF2 stats

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:25

Damian

Insane Obtrusion

Check of het in je bios ook aanstaat, en of je de SLI selector op je mobo op de goede plek hebt staan.

Verder gebruik Nhancer, die werkt naar mijn mening een stuk beter en sneller en makkelijker...

hierzo: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=978

[ Voor 14% gewijzigd door Damian op 07-03-2005 10:15 ]

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• pixon
in mijn bios heb ik sli op auto staan (dat moet volgens mij wandt dat had ik in Het Asus A8N-SLI topic gelezen ) dus dat is goed .
na mijn weten heb ik ook de SLI selector goed gedaan.
Afbeeldingslocatie: http://img16.exs.cx/img16/9835/2xsliconector5qa.jpg

ik heb in de bios, sli van auto afgehaald en op sli gezet maar dat maakt ook geen verschil.

Verwijderd

Je moet dat ding er verder induwen ... Spreek uit ervaring. Dus die SLI selector even goed erin drukken .. tot je het "koperen" laagje niet meer kan zien 8)

• pixon
die SLI selector er op nieuw ingedaan maar krijg hem echt niet verder dan dit (je blijft een dun laagje koper zien klopt dat
Afbeeldingslocatie: http://img230.exs.cx/img230/5249/dsc086344vs.jpg
als hij er nu goed in zit moet ik zeker ook weer de drivers opnieuw instaleren zeker.
even een nieuwe 3dmark draaien
Afbeeldingslocatie: http://img36.exs.cx/img36/1259/screenshot0041ma.jpg
nog steeds niets he :?

• pixon
ik las dit in een andere topic en dat had ik dus al vaker gelezen maar ik kan geen sli aan vinken in mijn drivers.
weet iemand om welke drivers dit gaat.
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 04:32:
Je moet geloof ik in de drivers van nvidia SLI aanvinken, en het per applicatie instellen. Kan het je niet precies vertellen hoe, want ik heb geen SLI... gewoon ff rondneuzen in de driver instellingen.

• pixon
oke na een nacht zoeken en emailtjes versturen ben ik zover dat ik een asus bios update (1004) heb geflasht en de nvivia drivers 71.40 gedownload.
en kreeg ik de volgende mededeling sli multigpu is working. :) :) :) :)
Afbeeldingslocatie: http://img216.exs.cx/img216/4639/sliconfig7fe.jpg

dus we gaan de goede kant uit nu nog een 3d mark draaien.
komt ie
Afbeeldingslocatie: http://img204.exs.cx/img204/3903/screenshot00379uv.jpg

ik denk mooie score toch :P :P :P :P :P

[ Voor 20% gewijzigd door pixon op 08-03-2005 07:57 ]

Verwijderd

Hmmm ... met 2 x 6600 GT (beetje overclocked ... dat wel) haalde ik 6600 punten ... Kan beter ;) ;)

PS: Ik heb nu geen SLI opstelling meer, wilde maar niet goed werken in CoD enzo ... K ga nu maar ns kijken naar een 6800GT. Laat ff weten of jij wel goede prestaties in games hebt :Y)

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 08:33 ]

• pixon
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 08:31:
Hmmm ... met 2 x 6600 GT (beetje overclocked ... dat wel) haalde ik 6600 punten ... Kan beter ;) ;)

PS: Ik heb nu geen SLI opstelling meer, wilde maar niet goed werken in CoD enzo ... K ga nu maar ns kijken naar een 6800GT. Laat ff weten of jij wel goede prestaties in games hebt :Y)
hoeveel haalde jij dan zonder te overkloken gisteren had ik nog een score van 3437 en nu5903 dus ben dik tevreden nu ga ik verder kijken of ik nog een betere score kan halen tips zijn altijd welkom
ik heb net The Chronicles of Riddick gespeeld en het loopt als een trein .

Verwijderd

Ik heb zojuist een nieuwe computer gekocht.

Met een Asus SLI delux moederbord
1x XFX 6800GT videokaart ( 256 MB PCI-E )
amd 64 3200+
1 GB ram ( 2x 512 ) dual channel
2 SATA schijven op Raid 0

Ik heb nog geen 2de videokaart gekocht vanwege de prijs :$
Ik heb verhalen gehoord dat veel games SLI nog niet ondersteunen :S:S
maar klopt dit wel volgens mij maakt het niet uit.

Als het wel gewoon werkt wil ik waarschijnlijk nog een 6800 GT bij halen.
En dan een benchmarkje draaien.

( 6800 GT @ 350 Mhz GPU en 1Ghz ram --> naar 400 Mhz en 1,1 Ghz ram)

Heb ik een 2de kaart al nodig of zou ik wachten tot ik de 2de kaart echt nodig heb en tevens voordeliger zijn ( in prijs )??

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 09:17 ]

Verwijderd

Waarom nog eentje erbij? Met die kaart kun je nog wel even vooruit ... Ik zou wachten ;)

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Ik heb toch echt super ervaring met SLI, ik heb het nog bij niemand anders strakker zien lopen. Ik gebruik natuurlijk wel nhancer, daarme zet je handmatig op nieuwe spellen SLi aan, en dit werkt echt geniaal!

Heerlijk gamen is dit zo. Spel opstarten, Config, Graphic Options, HUP ALLES HOOGSTE :D

Humor!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Mijn verhaal dan:

Ik had 2x Leadtek WinFast PX6600GT TDH besteld, komt mijn bestelling eindelijk toe blijkt de ene kaart de gewone versie te zijn (draait op 500/500) en de andere de extreme editie te zijn (550/560) 8)7
SLI natuurlijk niet willen werken.

Terug opsturen zag ik niet zitten, want dat kon weer een maand duren.
Dan viel mij het idee in om 1 kaart te flashen, zodat het toch 2 gelijke zijn.
Omdat ik niet zeker wist of de gewone versie ook 550/560 kon halen, heb ik de extreme editie geflasht naar een gewone, dus van 550/560 naar 500/500

En ja hoor, dat werkte :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56927/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56926/full.jpg

Alles met standaard settings, dus geen AA of AF enzo.

Athlon64 3500+
2x 512MB PC3200 Corsair
Asus A8N-SLI

Ook, wanneer ik SLI inschakel, kan ik maar 1 monitor aansturen :(
Alleen wanneer ik SLI uitschakel, kan ik m'n 2 monitors weer aansturen.
Iemand een opslossing hiervoor? Ik heb al verschillende drivers geprobeerd maar dat hielp niet.

[ Voor 14% gewijzigd door XWB op 23-07-2005 19:35 ]

March of the Eagles

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Het lijkt me dat je alleen 2 monitoren kan aansturen in clonemode als sli aanstaat omdat ze op dat moment samen als 1 kaart fungeren. Zet je sli uit dan zijn het 2 aparte grafische kaarten die een eigen monitor aan kunnen sturen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Maar ik heb 2 aansluitingen per kaart (DVI & analoog)
Dan moet het toch lukken?

March of the Eagles

Verwijderd

wat een balle scores man.
Met 1 6800GT haal ik met 3dmark05 al bijna 5000.
En jullie met SLi nog net 4000 ofzo..
klopt toch echt iets niet hoor

• pixon
Damian schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 16:47:
Ik heb toch echt super ervaring met SLI, ik heb het nog bij niemand anders strakker zien lopen. Ik gebruik natuurlijk wel nhancer, daarme zet je handmatig op nieuwe spellen SLi aan, en dit werkt echt geniaal!

Heerlijk gamen is dit zo. Spel opstarten, Config, Graphic Options, HUP ALLES HOOGSTE :D

Humor!
welke drivers gebruik je en eventueel welke programas en misschien nog wat tips :9

• pixon
even voor de mensen die sli gebruiken nvidia , heeft nu een sli homepage met tips

[ Voor 21% gewijzigd door pixon op 02-04-2005 06:27 ]

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Hacku schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:11:
Maar ik heb 2 aansluitingen per kaart (DVI & analoog)
Dan moet het toch lukken?
Nee dat gaat echt nie werken. Als je de aansluitingen van beide kaarten wilt gaan gebruiken dan kan je GEEN SLi gebruiken. Omdat in SLi doet die 2e kaart dienst als 2e core. Die aansluitingen zullen dat echt niet gaan werken.

• TakeAway
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-04 20:01
Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 17:49:
wat een balle scores man.
Met 1 6800GT haal ik met 3dmark05 al bijna 5000.
En jullie met SLi nog net 4000 ofzo..
klopt toch echt iets niet hoor
Ik haal 7135 3dmarks 2005 :) :) .

• pixon
ali-a schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:05:
[...]

Ik haal 7135 3dmarks 2005 :) :) .
heb je wat meer info is dit met overclock -met sli of zonder- wlke drivers.

oke gisteren nieuwe forceware drivers 76.41 geinstaleerd en die zijn hellemaal geschikt voor sli en een update voor alle spelen die zijn uitgekomen zodat je nvsli application optimizer en nhancer inpricipe niet meer hoeft te gebruiken.

Alleen heb ik voor me zelf nog een probleempje en dat is dat de temparaturen van mijn twee gpu's zo'n 20 graden verschillen (met twee v700 zalman)
Afbeeldingslocatie: http://img81.exs.cx/img81/3685/tempcpu1en25kr.jpg
hebben meer mensen dit, ik vind het toch raar.

heb ook nog een 3d gedraaid en die kwam op 6293 :) :) :)
Afbeeldingslocatie: http://img176.exs.cx/img176/4327/screenshot0060ux.jpg

Verwijderd

pixon schreef op donderdag 07 april 2005 @ 06:11:
[...]

Alleen heb ik voor me zelf nog een probleempje en dat is dat de temparaturen van mijn twee gpu's zo'n 20 graden verschillen (met twee v700 zalman)
[afbeelding]
hebben meer mensen dit, ik vind het toch raar.
heb je misschien een van de koelers niet helemaal goed erop gezet?

• Fallout
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:26
Ik heb sinds gisteren een 2e Asus EN6600GT in mn A8N-SLI Deluxe gezet, maar ik krijg SLI niet aan de praat.

In windows staat er:
You must remove any graphics cards that are not compatible with SLI before you can enable SLI.

Ik heb de laatst mobo bios en de 77.76 drivers.
In de bios heb ik SLI op auto gezet en het kaartje uiteraard omgedraaid.
Maakt het nog uit hoe het SLI connectortje geplaatst is? (linksom/rechstom)

Zou het aan de bios van de kaarten kunnen liggen en iemand de laatste bios ter beschikking stellen?

• Hermania
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-11-2025
LET OP POST IS AANGEPAST :)

Als je een 2de 6600GT in SLI probeert te zetten en de bios van deze kaart verschilt, dan heb je een probleem. In de Nvidia tools (menu [SLI multi GPU) wordt gezeurt dat er niet SLI capable vga kaarten zijn geinstalleerd. Deze zouden eerst verwijdert moeten worden.
--Ik had toch echt dezelfde kaarten?!?--
SLI krijg je dus niet aan de praat met 2 verschillende bios-en.
Ik heb dus mijn oude kaart met de oude bios geflasht. Om precies te zijn heb ik de bios van de nieuwste kaart (nieuwste bios dus) gecopieërd en deze op de oude kaart gezet.

---WAARSCHUWING: BIOS FLASHEN KAN LINK ZIJN, WEET WAT JE DOET---

Om je kaart te flashen heb je NVflash nodig
download deze hier: http://www.mvktech.net/index.php?option=com_remository&func=fileinfo&filecatid=859

Maak een bootdiskette en plaats de gedownloade files 'cwsdpmi.exe' en 'nvFlash.exe' ook op deze diskette. Het tekstbestand met de opdrachten kun je beter uitdraaien en bij de hand houden

Je kan beter niet beide kaarten tegelijk in het systeem hebben als je gaat flashen, zo loop je niet de kans de verkeerde te flashen. Zorg in elk geval dat je weet wat de oudste versie is (je kan dit ook zien met 'nvflash -v')

Zet de nieuwste kaart in je systeem.
Start nu op vanaf diskette.
type 'nvflash -b nieuw.rom'
Het systeem maakt een backup van de bios op de diskette.

Afsluiten, nieuwe kaart eruit, oude erin en weer opstarten vanaf diskette.

type 'nvflash -b oud.rom' (je wil wel je bios terug kunnen zetten als het niet goed gaat)
Het systeem maakt een backup van de bios op de diskette.
typ 'nvflash nieuw.rom' en het systeem schrijft de bios van diskette naar je 6600GT.

Mocht er een melding verschijnen dat de bios versie verschilt, kun je dit negeren door 'nvflash -5 -6 nieuw.rom' te typen ipv 'nvflash nieuw.rom'.

Afsluiten, andere kaart erbij prikken en windows opstarten.

In apparatenbeheer de twee 6600GT kaarten verwijderen voor zover hij deze herkent (staan in "beeldschermadapters").

Opnieuw opstarten.

'Windows heeft nieuwe hardware gevonden'... Die melding cancelen we en windows komt nog een keer met 'nieuwe hardware gevonden' voor de andere kaart en die cancelen we ook.

De NVidia driver installeren van CDrom of (beter) van http://www.nvidia.com/

Opnieuw opstarten.

Als het goed is krijg je, als windows opnieuw opgestart is, de melding dat je een SLI configuratie hebt en dat je die inschakelen.

Yeah :P

LET NOG EVEN OP WAT VOOR BIOS JE WAAR INSCHIET
Ik heb 2 XFX 6600GT kaarten en de ene is een oude (REV01) en de andere (REV02). De bios van REV02 werkt niet in de oude kaart. Je krijgt dan allerlei rare meldingen van te weinig voedingsspanning/vermogen (komt van NVidia System Sentinel).
Een REV01 en een REV02 kunnen wel samenwerken, je moet dan wel de laatste REV01 BIOS in de REV01 kaart schieten. De biosen zijn te vinden op http://www.mvktech.net/
O-) Bij mij werkt het eindelijk helemaal goed (3DMark2005 --> 6335 punten)

[ Voor 14% gewijzigd door Hermania op 03-08-2005 14:23 ]

• Fallout
thanks.. dat was inderdaad de oplossing :)
Het werkt nu prima

Verwijderd

Als je in je registry onder hkey_local_machine\software\nvidia corporation\global\nwtweak een dword genaamd coolbits aanmaakt, en deze (in tegenstelling van wat je meestal leest) de waarde ffffffff geeft, kun je overklokken in SLI én je kunt in al je profiles kiezen welke renderingmethode gebruikt wordt (AFR, SFR AFR2, autoselect). Ik ben hiermee nog geen spel tegengekomen wat niet onder sli wilde draaien, AFR werkt bijna altijd. Werkt overigens niet in versie 77.72 van de drivers (overklokken faalt altijd, is een bug), bij 77.76 werkt het wel goed.

Score van 6873 in 3dmark05, vind ik wil netjes:)
Asus A8N-Sli, Athlon 64 3200+ (niet overklokt) 4x512mb ram, 2x Leadtek 6600GT @ 550/1.10

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

IEmand hier die met SLi aan, TV-out wel aan de praat krijgt ?

De uitgang doet het echt wel, want als ik windows en dos boot, zie je gewoon beeld, maar zodra die in windows is, kan ik de tv-out niet aanzetten...

• Fallout
Aiaiai.. ik kom er nu ineens achter dat dual monitor in SLI niet mogelijk is. :'(
Weet iemand of dual monitor met SLI in de toekomst mogelijk wordt?
Ik ben zeker niet van plan om terug te gaan naar single monitor setup.

• Fallout
Iemand? Ik zit nu met een 6600GT die niets aan het doen is.
Ondertussen heb ik ook al een PCI GeForce MX4000 gekocht (om de 2e monitor aan te sturen), maar daarmee wil SLI niet enabelen, omdat er een "non SLI capable" videokaart aanwezig is. Toen kreeg ik het even erg warm.

Duss... ik heb nu nóg een videokaart waar ik niets mee kan.. :(

Weet iemand een oplossing plz?

edit:

Dit ziet er niet florizant uit
http://www.cooltechzone.c...ask=view&id=1240&Itemid=0

[ Voor 17% gewijzigd door Fallout op 10-08-2005 00:21 ]

Verwijderd

Als je sli disabled dan werken je 2 monitoren toch weer?

maar je wilt gamen met 2 monitoren oid?

Volgens mij is het een bekend probleem dat sli niet werkt met 2 monitoren, er is plenty over te vinden op internet.

Wat volgens mij wel werkt (al heb ik het niet geprobeerd) is 1 dvi splitten naar 2x dsub?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik had ook een gelijkaardig probleem. Begin dit jaar had ik 2x 6600GT van Leadtek besteld, stuurden ze me toch wel een gewone editie en zo'n "extreme" editie op 8)7 Bios van de extreme edition geflashed naar de gewone editie, en SLI deed het :)

2 monitors en SLI werkt trouwens niet. Heel jammer natuurlijk. Dat je de poorten van je 2de kaart niet kan gebruiken lijkt me nog logisch, maar dat je de 2 poorten op je primaire kaart niet kan gebruiken vind ik nogal dom. Echter, geruchten doen de ronde dat nVidia dit nog zou fixen in een toekomstige driver.
SLI telkens uitschakelen is op dit moment de enige oplossing, maar nadeel is dat je telkens moet rebooten.

Er schijnen echter tools te zijn waarmee je het gebruik van een 2de monitor in SLI kan forceren, ik heb er echter nog niet naar gezocht.

March of the Eagles

Verwijderd

*Kickje*
Ik krijg binnenkort (morgen hopelijk) een MSI K8N Diamond SLi moederbord. Hierop wil ik over een tijd SLi draaien met 2x6600GT. Het probleem is, ik wil graag een paar vragen stellen aan personen met SLi.
Vragen:
-Hoe zit het met de drivers? (Zijn er echt stabiele drivers e.d.)
-Overleven de kaarten het wel gewoon?(Ik hoorde verhalen van dat de bovenste kaar het zwaar te voorduren heeft)
-Zou je weer SLi nemen? Of toch een 6800GT/x800Pro?(In dit dilemma zit ik momenteel dus)
-Hoe zit het met de ondersteuning van games, en vooral, heb je echt een performanceboost ?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Hoe zit het met de drivers? (Zijn er echt stabiele drivers e.d.)
Tuurlijk zijn er stabiele drivers :)
-Overleven de kaarten het wel gewoon?(Ik hoorde verhalen van dat de bovenste kaar het zwaar te voorduren heeft)
Lijkt me onzin, beide kaarten doen het gewoon goed. In SLI worden de taken netjes verdeeld.
-Zou je weer SLi nemen? Of toch een 6800GT/x800Pro?(In dit dilemma zit ik momenteel dus)
Ik persoonlijk? Nee geen SLI voor mij meer.
Daar heb ik 2 redenen voor:
1) je haalt niet in alle games evenveel winst, in sommige zelf geen
2) je kan geen 2 monitors aansturen. met de nieuwste drivers hoef je gelukkig niet meer te herstarten wanneer je SLI aan of uit wil zetten, maar toch blijft het storend (je moet telkens de resolutie van je 2de monitor opnieuw instellen als je SLI uitzet)
3) geen prijsvoordeel, 2 6600GT's kosten ongeveer evenveel als 1 6800GT/x800Pro
-Hoe zit het met de ondersteuning van games, en vooral, heb je echt een performanceboost ?
Zie vorige vraag dus :)

Kon ik de tijd terugdraaien had ik een 6800GT gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door XWB op 31-10-2005 18:00 ]

March of the Eagles

Verwijderd

Bedankt voor je reactie :). Hier heb ik veel aan. Maar nog even op terug komen, ik zie bij V&A al een 6600GT setup staan voor 190 euro, niet erg duur imo. Maar je kan voor die prijs ook een 6800GT nemen. Moeilijke keuzes :P

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

SCHOP!

Ik heb nu de nieuwe forceware (81.95) erop, en die ondersteunen eindelijk TV + SLI tegelijkertijd. Maarrr, nu heb ik het probleem dat ik in Windows Mediacenter als tv-out aanstaat, en SLI dus ook, die groene streep in het middenkrijg, en tv + videobeelden aan de onderkant vanhet scherm swokken.... dit is niet zo als ik SLI uit zet.

iemand hier meer probs mee?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Schoppen van een topic hoor je alleen te doen als je iets nuttigs toe te voegen hebt, niet om zelf een vraag te stellen :/

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.