Relisys 17" monitor valt uit en in windows blijft ie aan.

Pagina: 1
Acties:

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
Beste Tweaker,

Ik heb hier een Relisys 17 CRT monitor.
Nu heb ik een heel vaag probleem.
Als ik mijn PC en de monitor aan doe, dan zie ik alles heel groot op het beeld en dan valt het beeldscherm uit. (Resolutie is veel te laag bij opstarten en in bios). Dan moet ik hem uit drukken en weer aandrukken en dan blijft deze weer heel even aan ( Met super grote letters op me scherm :??? )
Wanneer Windows geheel is opgestart kan ik de monitor weer aan doen en dan blijft deze aan (Resolutie 1024x768).

Wat dus het geval is, dat bij een lage resolutie dus de monitor uitvalt.
Bij het booten, is het niet in orde omdat alles zeer groot op het scherm komt.
Als ik naar het stekkertje kijk zie ik 1 gaatje zonder pennetje, zou het kunnen zijn dat dit pennetje er uit is gevallen, en dat hij daarom zo "vaag" doet?

[ Voor 3% gewijzigd door arievh op 07-03-2005 01:11 ]

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee hoor, zal echt niet aan dat ene pinnetje ligen. Er zijn zat computerschermen met een D-SUB stekker die een pin mist. Niks vreemds :)

Die missende pin zal wel een NC (Not Connected) zijn.

1  	2  	3  	4,5  	6,7,8  	9  	10,11  	12  	13  	14  	15
red 	green 	blue 	gnd 	video 	nc 	gnd 	nc 	H sync 	V sync 	nc

On some VGA-monitors (and computers) pin 12 and 15 may be used for power-management.

Lijkt me meer een intern probleem van het scherm, kapotte electronica oid.

[ Voor 42% gewijzigd door Vinnie op 07-03-2005 01:24 ]

C:\>_

• arievh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-01 17:36
Hmm oke, dank je.
Ik zal het eens bekijken welke pin het is.

Het is alleen irritant als ik in de bios wil komen, dan moet ik eerst een oude 14" aansluiten om te zien wat ik doe.

[ Voor 16% gewijzigd door arievh op 07-03-2005 01:28 ]

Verwijderd

Wees eens wat specifieker om welke model monitor het gaat. Gaat het om een fixed sync monitor? Heeft hij dit altijd al gedaan? Doet hij dit ook aan een andere PC?