Er is echt heel weinig te vinden van deze camera. Lijkt me op zich wel een leuk cameraatje. HP is eindelijk afgestapt van die gigantische eerdere modellen naar deze compactere en leuker uitziende cameraatjes. De nieuwe HP camera's schijnen ook een heel erg gebruikersvriendelijke interface te hebben, zodat je alles lekker snel kan vinden en instellingen kan veranderen. Hoe gemakkelijker je overweg kan met de diverse instellingen van je camera, hoe sneller je volgens mij leert fotograferen.
Ook heeft hun R-series, de R607 en de R707 een ingebouwde rode ogen verwijderaar. Dan kun je de rode ogen via de camera zelf verwijderen, nadat je de foto genomen hebt. Handig, zeker voor een compacte camera waarbij de kans op rode ogen heel groot is. De M407 heeft die functie niet, maar je kan dat alsnog later met de pc doen.
Maar goed, misschien is de Canon A400 ook een optie? maakt ook leuke foto's en zit volgens mij in dezelfde prijsklasse. Alleen 2.2x optische zoom ipv 3 en 1 megapixel minder. Het is maar wat je zelf met de camera wilt doen. Je mag denk ik geen wonderen verwachten van de camera, maar voor een beginnende digifotograaf is het een leuke camera om mee te starten.