Toon posts:

ST 510 + E-TECH router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,
ik heb thuis een netwerk aangelegd zodat ik ook m'n net aangeschafte pc ook kon internetten, maar ik kan met de speedtouch 510 met E-TECH 4p router geen internetverbinding krijgen. ik heb allerlei configuraties en ip adressen geprobeerd en de modem kan wel de internetsnelheid aflezen, maar geen internetverbinding tot stand brengen. De router heeft als ip-range 192.168 en de modem 10.0 deze staat ook ingesteld als ppp verbinding net zoals de oorspronkelijke USB modem (ST330) Het ziet er als volgt uit:

splitter --> ST 510 --> E-TECH router --> PC1 + PC2

welke ip configuratie moet ik gebruiken of wat moet ik op de modem en/of router uitschakelen?

• NoTimeRemains
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:58

NoTimeRemains

I know

Heb je een ADSL verbinding waarbij je je moet inbellen, dus contact moet maken met de provider om te internetten?

Of heb je een ADSL abbo waar je gewoon 24/7 standaard online mee bent.

Optie 1 is PPoA
Optie 2 is Fixed IP (IP adres invullen wat je PC normaal krijgt als deze rechtstreeks aan je modem hangt)

This is the Way.

Verwijderd

weet je al waar het probleem ligt? ligt het aan de modem of aan de router?
probeer eerst eens om alleen met de modem, dus zonder router ertussen, verbinding te maken met internet.

Het kan te maken hebben dat je PPPoE hebt gebruikt inplaats van PPPoA. Tevens zit er in jouw modem ook al een routerfunctie, je had dus beter een switch kunnen kopen want als je nu een keer poorten wilt mappen moet dat dubbel doen of doormiddel van een PPTP verbinding naar je modem.

Maar ik zou dus eerst ff alleen me je modem verbinding maken met internet dus zonder router ertussen , en je moet precies de stappen volgen in de handleiding dan kan het haast niet mis gaan. Anders zul je het probleem ergens anders moeten zoeken, in de kabels of bij je provider bijvoorbeeld.

Succes

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Welek provider? welk netwerk?(kpn, bbnet, versatel)?

Maar doe je internet het wel zonder router? dus alleen het modem?

Waarom heb je een router? een goedkopere switch was ook genoeg geweest aangezien de 510 een ingebouwde router heeft.

en wat zegt de search, en waarom is dit niet van toepassing op je?

http://gotwiki.spider007.net/GoTwiki/Routers_koppelen

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een HCCnet lite abbo
ik heb ook al geprobeerd zonder router ertussen, maar dat werkt niet omdat hij geen standaard gateway opgeeft bij automatische configuratie en bij handmatige configuratie doet hij het ook niet

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:14:
ik heb een HCCnet lite abbo
ik heb ook al geprobeerd zonder router ertussen, maar dat werkt niet omdat hij geen standaard gateway opgeeft bij automatische configuratie en bij handmatige configuratie doet hij het ook niet
Zorg eerst ervoor dat het modem (met ingebouwderrouter) werkt zonder etecht router. Je hebt vast instukties gehad van hcc hoe je die moet instellen. Pas als dat wekrt heeft verder proberen zin lijkt me zo.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 17:21:
[...]

Zorg eerst ervoor dat het modem (met ingebouwderrouter) werkt zonder etecht router. Je hebt vast instukties gehad van hcc hoe je die moet instellen. Pas als dat wekrt heeft verder proberen zin lijkt me zo.
toen we het abbo kregen zat er een ST330 USB bij met de instructies voor die modem.....
Pagina: 1