Toon posts:

NL domein -- enge verhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heey tweakers,

ik was naar iets opzoek over NL domeinen in dit forum. Ik ben behoorlijk geschrokken van sommige bericht.

Ik heb interesse in een leegstaand domein:
Registrant: Een failliet bedrijf
Registar: Planet.nl

Ik wil deze op een andere bedrijf (kvk nummer) zetten, en verhuizen naar een andere hoster.

Deze situaties gingen vaak niet goed...

Waar ik bang voor ben is dat de currator van het bedrijf mij geen toestemming wilt geven en een achterlijk hoog bedrag vraagt.
Ook ben ik bang wanneer ik bij een hoster het domeinnaam laat verhuizen dat zij het op hun naam doen en mijn bedrijf niet de eigenaar is. Dit is toch niet te vertrouwen tog?
Of wanneer ik als bedrijf voorstel dat ik dat domein wil, dat zij het snel overnemen en hun er geld voor vragen.
En Planet.nl zou kunnen zeggen wij geven dat domein mooi niet weg, of vragen daar veel geld voor.. Of is het domein van dat failliete bedrijf en heeft Planet er nix mee te maken.

overdrijf ik nou, of kan dit echt gebeuren..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 23:24 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Heel simpel, je bent niet de eigenaar. Dus je zult hem moeten kopen van de eigenaar (Curator dus), gerechtelijk proberen hem te krijgen, of wachten tot het domein verloopt.

Op een andere manier verkrijgen is niet mogelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Xandrios op 06-03-2005 23:20 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Wat ^^ zegt, plus dat planet.nl er niets over te zeggen heeft. Een verhuizing wordt in gang gezet door de registrar waar je 'm naartoe wilt verhuizen. Overigens moet je wel planet zeggen dat je 't gaat verhuizen, maar daarna mogen zij 'm niet vasthouden ofzo.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:04

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Wat Xandrios zegt.

Het domein is van de curator/bedrijf. Punt.
Mocht je er met hem uitkomen dan kan een hostingbedrijf tijdens de verhuizing het domein niet opeens op hun naam zetten (het domein is dan van jou, punt :P).

Er kan verder eigenlijk heel weinig gebeuren maar je zult toch echt met de huidige eigenaar van het domein tot overeenstemming moeten komen. En als het een 'mooi' domein is heb je best kans dat er een aardige som geld voor gevraagt gaat worden.

edit:
Zucht, overbodig verhaal zo :P

[ Voor 7% gewijzigd door IceStorm op 06-03-2005 23:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt IceStorm,

dat antwoord zocht ik. Een curator verkoopt de inboedel meestal ook voor belachelijke Lage prijzen, omdat ze er gewoon vanaf moeten. Hopelijk gebeurt dat ook met een domein

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 23:28 . Reden: net te laat ]

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:27:
Is het zo dat wanneer ik als bedrijf het domein verhuis naar een andere hoster, dat zij verplicht zijn het te registreren met dat kvk van mn zaak?
Bij een verhuizing van een domein verandert er niks aan de gegevens van de registrant, enkel van de registrar. Oftewel, als het domein op jouw naam staat en je verhuist hem kan er met de eigenaar (houder) niks gebeuren.

Verwijderd

Topicstarter
in dit geval staat de domein nog op het failliete bedrijf waarnamens de curator handeld.
Dus ik kan nu concluderen dat wanneer de curator en ik in overeenstemming raken, dat de hosters verplicht zijn hieraan te voldoen ? Oftewel het domein op mn zaak komt te staan (verplicht voor hun)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 23:31 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Als de curator in naam van het failliete bedrijf de hoster opdracht ertoe geeft, ja :)

Verwijderd

Topicstarter
thnx jongens, ik kan nu weer goed slapen!
Nu nog de curator lief aankijken.

• IceStorm

IceStorm

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:31:
in dit geval staat de domein nog op het failliete bedrijf waarnamens de curator handeld.
Dus ik kan nu concluderen dat wanneer de curator en ik in overeenstemming raken, dat de hosters verplicht zijn hieraan te voldoen ?
Absoluut, als je er met de curator uitkomt is de domeinnaam (na wat formulierwerk) van jou en kun je er mee doen (verhuizen) wat je wilt. Hosters kunnen hier niet zo maar 'tussen' komen en de domeinnaam weghalen (gelukkig niet :)).

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:05

Stewie!

Keen must die!

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:18:
Ook ben ik bang wanneer ik bij een hoster het domeinnaam laat verhuizen dat zij het op hun naam doen en mijn bedrijf niet de eigenaar is. Dit is toch niet te vertrouwen tog?

overdrijf ik nou, of kan dit echt gebeuren..
1) je overdrijft - als jij opdracht geeft voor registratie dmv een SIDN contract kan een bedrijf het nooit juridisch verantwoorden dat domein op eigen naam te zetten
2) tog -> toch

Marathon loper in Tokyo, London, Rotterdam, Maria Alm, San Francisco, Berlin, Chicago, Amsterdam
Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:04
Je moet eerst een naamswijzigings formulier van SIDN invullen samen met je curator. Hiermee zorg je er voor dat het domein op je eigen naam komt te staan.

Als dit gedaan is (meestal 1 dag) dan kan je een verhuisformulier en registratie contract SIDN invullen om deze te laten verhuizen naar je nieuwe hostingbedrijf.

Zoiezo is de eerste stap zéér belangrijk, en je hebt daarbij dus ook de handtekening nodig van de curator. Als je een domein naar een andere host gaat verhuizing kan je alleen de nameservers laten wijzigen, de naam blijft staan zoals hij in de WHOIS staat.

Laat je hem zonder op jouw naam staan, toch verhuizen, dan krijg je een boete van rond de € 75,- en wordt de registratie ongedaan gemaakt, dus let op!!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 23:18:
Heey tweakers,
Ik heb interesse in een leegstaand domein:
Wat is een leegstaand domein :?

Dat jij geen website ziet als je de url inklopt wil niet zeggen dat er geen inhoud is.
En ik schat de draad doorlezend ook zo in de gauwigheid in, dat je niet weet of er onder die domeinnaam wordt gemaild (8>

leeg ? wie wat waar leeg?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 20:45 ]

Verwijderd

Polderdijk schreef op maandag 07 maart 2005 @ 08:39:
Laat je hem zonder op jouw naam staan, toch verhuizen, dan krijg je een boete van rond de € 75,- en wordt de registratie ongedaan gemaakt, dus let op!!
... wie krijgt die boete ?
ik dacht de nwe hoster

en wat krijgt de over enthousiaste vermeende klant:
a: een boze hoster
b: een boze curator
c: een boze ex-hoster
d: verwijt valsheid in geschrifte

choose 1 ... or more (8>

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:08

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Wat moet ik doen als ik een domein op wil zeggen.
De hoster is sitro, maar deze geeft geen enkele reactie op mn mailtjes.

Eventueel wil ik het wel bij een andere hostprovider onderbrengen, regelt de nieuwe
provider dan alle rompslomp voor mij ?

• IceStorm

IceStorm

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:10:
Wat moet ik doen als ik een domein op wil zeggen.
Dit formulier invullen:
http://www.sidn.nl/sidn/f...innaam/OphFormdmnm-nw.doc
Eventueel wil ik het wel bij een andere hostprovider onderbrengen, regelt de nieuwe
provider dan alle rompslomp voor mij ?
Yep (normaal gesproken wel). Contact opnemen met je nieuwe hoster, aangeven dat je een domein wilt verhuizen en zij zorgen wel voor de rest (je krijgt een tweetal formulieren voor je kiezen en daarna kan het geregeld worden).

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Maakt dat nog wat uit als ik niet zelf de eigenaar ben van het domein, maar de mijn provider (sitro) ?

• IceStorm

IceStorm

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:35:
Maakt dat nog wat uit als ik niet zelf de eigenaar ben van het domein, maar de mijn provider (sitro) ?
Uh ja, want in dat geval is het niet jouw domeinnaam en kun je er ook niet voor tekenen :P. Opzeggen blijft makkelijk, gewoon opzeggen bij Sitro (desnoods aangetekend als ze niet reageren en je later geen gezeik wilt).

Verhuizen kan lastiger zijn, Sitro zal daarvoor moeten tekenen en dat is iets dat niet altijd even makkelijk gaat.

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb in het veleden al vaker een mail gestuurt naar ze dat ik ervan af wil, maar ze reageren niet op de email en als ik ze probeer te bellen dan word er niet opgenomen.

Het scheelt dat ik nog nooit betaalt heb, dat is op zich ook weer vreemd natuurlijk omdat ik de handel al een jaar of 2 heb.

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-11-2025

dusty

Celebrate Life!

Speedy_Gonzalez schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:35:
Ja, Als niet eigenaar hoor je het domein niet te verhuizen, en krijg je dus een boete, en wordt de verhuizing ongedaan gemaakt.

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Dus een ander opdracht geven om het naar hun te verhuizen gaat niet op.
Rest mij alleen dan een aangetekende brief te versturen en dan hopen dat het daarmee afgedaan is ?

• IceStorm

IceStorm

dusty schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:43:
Ja, Als niet eigenaar hoor je het domein niet te verhuizen, en krijg je dus een boete, en wordt de verhuizing ongedaan gemaakt.
Als niet eigenaar krijg je het domein niet verhuist zonder valsheid in geschrifte te plegen ;).
Speedy_Gonzalez schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:48:
Dus een ander opdracht geven om het naar hun te verhuizen gaat niet op.
Rest mij alleen dan een aangetekende brief te versturen en dan hopen dat het daarmee afgedaan is ?
Ja, veel meer opties zie ik niet.
Pagina: 1