Ga dan liever voor een Canon ixus 40. Kleiner, lichter, beter (meer functies, sneller, meer groothoek, normale geheugenkaarten, filmpjes van 640x480 ipv 320x240) en volgens mij nog goedkoper ook. Ik snap de ergonomie van de AZ-2 niet zo. Het schermpje zit veel meer aan de rechterkant, daar waar je ook de camera moet beetpakken om de sluiterknop in te drukken. Met als gevolg dat de linkerkant voor een groot deel onbenut blijft. Waarom niet het schermpje meer naar links verschuiven, zodat je niet met je rechterduim over het scherm zit als je wilt fotograferen???
Maar goed, een ander geweldig alternatief zou natuurlijk gewoon die Panasonic DMC FX-7 zijn met z'n Leica lens. Ook een digitale camera die valt in de ultracompacte categorie. Verder heeft de FX-7 ook een 2.5 inch scherm, 5 megapixels, beeldstabilisatie (waardoor het mogelijk is om uit de hand te fotograferen in donkere omstandigheden, zonder flits!, met zelfs een sluitertijd van 1/4e seconde). En de Leica lens zorgt ervoor dat je veel detail opvangt met een foto die van hoek naar hoek scherp blijft (iets wat je jammer genoeg niet van de andere ultracompacts kan zeggen

). De FX-7 krijgt goede kritieken op de sites van dcresource of dpreview. Hij kost wel iets meer, maar goed, met die camera (of kan ik beter zeggen: met die Leica lens), ben je wel gewoon 'de man'.
En kijk anders eens naar de Pentax Optio S5i. Héél voordelig geprijsd de laatste tijd, deze ultracompact digicam die ik qua specificaties en uiterlijk ook beter vind dan die olympus.
En leuk dat je die prachtige skyline van Rotterdam wilt fotograferen. Mooie stad hoor! Kan haast niet wachten tot het 'lichtproject' voor de Coolsingel voltooid is.
[
Voor 19% gewijzigd door
guillaumemay op 08-03-2005 01:44
]