Toon posts:

Ervaringen Olympus AZ-2?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan dit toestel te halen.

Afbeeldingslocatie: http://www.olympus.nl/consumer/images/AZ-2-ZOOM_front.jpg

Ultra smal design en goeie spec's.
Er is nog niets te vinden op het forum hieronder, dus ik ben benieuwd of iemand ervaring heeft hiermee? hoe bevalt hij en hoe is de kwaliteit?
Of heb je een ander 'creditcard' formaat toestel dat je goed bevalt laat het even weten dan, dan kan ik het overwegen.

Gegroet.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 22:52 ]

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Valt wel mee met de goede specs toch? Wide begint op 40mm, da's wel heel ver naar voren. Maximum shutter speed is 4 seconden, te weinig voor leuke nachtlanschappen.

Daarnaast is dit ding qua volume nog 1.5x groter dan een Minolta Dimage X serie.

Alors.

Verwijderd

Topicstarter
Mwah voor zijn grootte (eerder gezegd kleinheid) doet hij het toch goed?
Specs staan hier trouwens:
http://www.olympus.nl/con...2_ZOOM_Specifications.htm

Ik ken weinig toestelen die ook dit creditcard formaat hebben en een beetje leuke specs hebben.
Die jij noemde is wel iets beter, alleen het design is minder mooi (vierkant) en een klein display

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 22:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ander vraagje.
De sluitertijd is maximaal 4 seconden. Ik weet dat dit niet erg veel is.
Ik heb nog niet al te veel verstand hiervan enzo, maar is dit voldoende om een fatsoenlijk nachtfoto te shooten?

Ik wil zowiezo de skiline van Rotterdam fotograveren bij nacht, is dit mogelijk met zo'n korte sluitertijd? of lukt het gewoon niet en moet ik hem aan me voorbij laten gaan?

Thanx.

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

http://www.dpreview.com/reviews/compare.asp

Vul hier je eisen is in en je zal zien dat er een keur aan camera's is.

Verwijderd

Topicstarter
daar vroeg ik niet om.. mij oog valt op dit toestel dus daarom de vraag.
nogmaals:

"Ander vraagje.
De sluitertijd is maximaal 4 seconden. Ik weet dat dit niet erg veel is.
Ik heb nog niet al te veel verstand hiervan enzo, maar is dit voldoende om een fatsoenlijk nachtfoto te shooten?

Ik wil zowiezo de skiline van Rotterdam fotograveren bij nacht, is dit mogelijk met zo'n korte sluitertijd? of lukt het gewoon niet en moet ik hem aan me voorbij laten gaan?

Thanx."

Verwijderd

Je gaat me toch niet vertellen dat je die camera alleen koopt voor nachtfoto's van Rotterdam? Je koopt hem om hem mee te nemen naar de kroeg en om hem altijd bij je te hebben. Laat deze feature die je zeer waarschijnlijk niet vaak gaat gebruiken de keuze van je camera bepalen.

4 sec moet je wel voldoende aan hebben als je in de schemering fotografeert. In de schemering fotograferen is veel mooier dan 's nachts, omdat je dan nog doortekening in de lucht hebt. Iso naar 100 zetten (of lager; ben te lui om door te klikken naar de specs) en open met dat ding!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:13:
Je gaat me toch niet vertellen dat je die camera alleen koopt voor nachtfoto's van Rotterdam? Je koopt hem om hem mee te nemen naar de kroeg en om hem altijd bij je te hebben. Laat deze feature die je zeer waarschijnlijk niet vaak gaat gebruiken de keuze van je camera bepalen.

4 sec moet je wel voldoende aan hebben als je in de schemering fotografeert. In de schemering fotograferen is veel mooier dan 's nachts, omdat je dan nog doortekening in de lucht hebt. Iso naar 100 zetten (of lager; ben te lui om door te klikken naar de specs) en open met dat ding!
Daar heb je ook wel gelijk in
Maar de skyline van rdam is gewoon 1 van de dingen die ik zowiezo ermee wil doen omdat ik hier vlakbij woon en het een mooie plek is.

Maar 4 seconden is dus als ik het goed begrijp genoeg voor in de schemering?
Bij nacht heb ik dus niets aan deze camera?

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Ik dacht dat je wildde weten of er mensen zijn met deze camera EN of er nog mensen zijn met vergelijkbare camera's en hoe hun die bevallen. Dpreview is een gerespecteerde site waar je door je eigen eisen in te vullen de camera's op kan hoesten en 9 van de 10 keer een uitgebreide review erbij vind.

Ook welkom trouwens.

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Ga dan liever voor een Canon ixus 40. Kleiner, lichter, beter (meer functies, sneller, meer groothoek, normale geheugenkaarten, filmpjes van 640x480 ipv 320x240) en volgens mij nog goedkoper ook. Ik snap de ergonomie van de AZ-2 niet zo. Het schermpje zit veel meer aan de rechterkant, daar waar je ook de camera moet beetpakken om de sluiterknop in te drukken. Met als gevolg dat de linkerkant voor een groot deel onbenut blijft. Waarom niet het schermpje meer naar links verschuiven, zodat je niet met je rechterduim over het scherm zit als je wilt fotograferen???

Maar goed, een ander geweldig alternatief zou natuurlijk gewoon die Panasonic DMC FX-7 zijn met z'n Leica lens. Ook een digitale camera die valt in de ultracompacte categorie. Verder heeft de FX-7 ook een 2.5 inch scherm, 5 megapixels, beeldstabilisatie (waardoor het mogelijk is om uit de hand te fotograferen in donkere omstandigheden, zonder flits!, met zelfs een sluitertijd van 1/4e seconde). En de Leica lens zorgt ervoor dat je veel detail opvangt met een foto die van hoek naar hoek scherp blijft (iets wat je jammer genoeg niet van de andere ultracompacts kan zeggen :/). De FX-7 krijgt goede kritieken op de sites van dcresource of dpreview. Hij kost wel iets meer, maar goed, met die camera (of kan ik beter zeggen: met die Leica lens), ben je wel gewoon 'de man'.

En kijk anders eens naar de Pentax Optio S5i. Héél voordelig geprijsd de laatste tijd, deze ultracompact digicam die ik qua specificaties en uiterlijk ook beter vind dan die olympus.

En leuk dat je die prachtige skyline van Rotterdam wilt fotograferen. Mooie stad hoor! Kan haast niet wachten tot het 'lichtproject' voor de Coolsingel voltooid is.

[ Voor 19% gewijzigd door guillaumemay op 08-03-2005 01:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik wat aan!
Dank je wel.

Mijn oog is nu op de panasonic gevallen,
Kwa design lijkt hij veel op de Olympus en kwa spec's is hij vele malen beter,
De prijs is wat duurder helaas maar dit maakt niet uit.

De maximale sluitertijd is 8 seconden, vind ik helaas wel weer een minpunt dan,
In vergelijking met de olympus is dit maar 4 seconden meer.
Een pluspunt is dat de kwaliteit ook vele malen beter is van de fotos lees ik in reviews, hij beschikt over 5mp en een beeldstabilisator.

Nu nog uitzoeken in welke winkel ik hem kan bezichtigen :/
Er is echt amper informatie over te vinden net als de olympus zoom.
Pagina: 1