[Fdisk] krijg partities niet verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• DPhoenix
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:20
Een schop voor dit topic, echter om nou voor deze vraag een apart topic aan te maken....Dit is immers een feedback topic. Als dit toch niet de bedoeling is, excuse.

Geschiedenis:
Windows 2000 Professional stond op dit systeem met NTFS partities.

Situatie:

Partion Status Type Volume Label Mbytes System Usage
C: 1 A PRI DOS 5538 UKNOWN 14%
2 EXT DOS 33542 86%

Bovenstaande partities wil ik verwijderen middels FDISK.
Wanneer ik kies voor keuze 4: Display partition information, komt er te staan: The Extended Dos Partition contains Logical DOS Drives. Do you want to display the logical drive information (Y/N). Uiteraard kies ik voor Y. Dan krijg ik de melding: No logical drives defined.

Ik lukt me namelijk de EXT DOS partitie ook niet te verwijderen. Middels 3. Delete DOS Partition or Logical Drive > 2. Delete Extended DOS Partition. De melding: Cannot delete Extended DOS Partition while logical drives exist verschijnt dan.

Hoe kan dit en hoe krijg ik het toch voor elkaar om deze partities te verwijderen. Het frustreert me aangezien ik in het verleden zonder problemen partities heb verwijdert en heb aangemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door DPhoenix op 06-03-2005 17:29 ]

AULXJMHR

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07-03 02:04
Met FDISk kan je geen NTFS partities verwijderen.
Wel kan je hiervoor delpart gebruiken of als je die partitie wilt omzetten naar een andere indeling Partition Magic

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:37

boesOne

meuh

sunturion schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:12:
Wel kan je hiervoor delpart gebruiken of als je die partitie wilt omzetten naar een andere indeling Partition Magic
jawel.. gewoon aangeven dat je een non-dos partitie gaat verwijderen..

@ dutchphoenix.. > maak eens een logical driveje aan in die extdos en gooi um dan weer weg.. er staat ergens een vlaggetje fout in de mbr zo te horen..

[ Voor 20% gewijzigd door boesOne op 06-03-2005 21:02 ]

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

fidsk kan heel goed ntfs verwijderen hoor, hij zal dit zien als een non dos partitie.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit paste inderdaad niet helemaal in het feedback topic. Vandaar heb ik even de reacties -en je vraag- afgesplitst en een nieuw topic ervan gemaakt. :)

• DPhoenix
Dank allen. Als ik morgen thuis kom van werk en mijn maag heb gevuld, ga ik het gelijk proberen. Ik laat het weten of het gelukt is!

AULXJMHR

• Tatsu
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tatsu

Paradigm shift

Als het niet lukt kun je altijd nog de betreffende HD door middel van een zero fill ongepartioneerd krijgen. Dit kan bijvoorbeeld met behulp van een opstartschijf en debug. :)

If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?

Verwijderd

Had toevallig vanavond hetzelfde probleem.
Stond w2k op en wilde er even win98 opzetten, maar met fdisk op de win98 schijf kreeg ik de extend part. er ook niet af, zelfde melding.
Met de w2k cd-rom ging het echter perfect (neem aan dat je daar ook nog wel 1 van hebt liggen).

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Terw_Dan schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:20:
[...]

fidsk kan heel goed ntfs verwijderen hoor, hij zal dit zien als een non dos partitie.
Het ligt iets genuanceerder als ik het goed heb. Sommige NTFS partities zijn inderdaad te verwijderen via de optie 'non-dos partition' maar er zijn situaties mogelijk dat het niet kan. Het ging geloof ik om bepaalde combinaties van logische schijven en primaire dan wel extended partities waar Fdisk niets mee kan.

Fdisk was altijd al een tool om te janken maar is tegenwoordig echt een pre-historische (de meest recente versie is zes jaar oud!) tool die vooral een boel dingen niet kan.

Probeer Aefdisk eens als het niet lukt. De gratis versie kan al veel meer dan Fdisk ooit heeft gekund en heeft mij al meerdere malen uit de brand geholpen met lastige partitie-kwesties.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

• DPhoenix
.......................
Dmv Delpart lukte het me uiteindelijk om de partities te verwijderen! :) Ik heb hem niet van de Microsoft site gehaald maar van http://www.russelltexas.com/delpart.htm Waar je niet de hele NT Resource Kit hoeft de downloaden van 4Mb van Microsoft, maar enkele delpart.exe van 120Kb :*)

AULXJMHR

Pagina: 1