Toon posts:

[ASP] cookies

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi
ik zit met een probleempke.
Ik maak dus een poll en laat bij iedere stem een cookie schrijven waardoor die poll zal beschermd worden voor extra stemmen.
(een pagina met meerdere polls)

bij iedere stem van een poll schrijf ik dus een cookies als volgt
code:
1
2
Response.Cookies("idvanpoll"&request.form("keuzeid")) = rsPollVraagAantal("idPolVragen")
Response.Cookies("idvanpoll"&request.form("keuzeid")).Expires = DateAdd("m", 1, Now())

schrijven gaat. Maar nu gebeurd het veel dat hij dezelfde cookies overschrijft.

Normaal zou ik dus altijd als controle moeten hebben

idvanpoll22
22

idvanpoll23
23

maar het probleem nu dus: hij durft dit altijd naar 1 cookieid schrijven voorbeeld.
idvanpoll22
23

zeer raar: en dit gebeurd niet altijd :(
Heeft iemand dit ook al voor gehad of weet iemand aan wat dat zou kunnen liggen? dank je.

u kunt dit trouwens ook online checken en dan cookies checken (ik mag geen links geven morja, hoe kan je het anders live testen? het is geen site: het is een testmap http://extend.be/poll/index.asp

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-05 09:43

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Misschien is het een beter idee om het ip adres van die persoon op te slaan ipv een cookie. Ik haal die namelijk gewoon elke keer leeg, en dan kan ik weer stemmen. Als je op IP adres checkt, is het al een heel stuk veiliger, zeker omdat de meeste mensen tegenwoordig een vast IP hebben

Heel simpel tabelletje:

pollID
IP_adress

en dan checken of dat IP al op die ene poll heeft gestemd

[ Voor 17% gewijzigd door Jaspertje op 07-03-2005 09:04 ]

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

je testpagina doet het niet en zoals hierboven aangegeven: dit is geen garantie voor een goede werking. Zodra je een gebruiker hebt die geen cookies toestaat kun je onbeperkt stemmen of helemaal niet.
Sla gewoon het ip-adres in een tabelletje op, eventueel met een expiredatum, dan ben je gewoon client onafhankelijk.

Verwijderd

Topicstarter
idd, ik laat ook de ip's loggen.
Maar als je bij skynet uw verbinding verbreekt kan je ook terug stemmen.

Het is dus een dubbele beveiliging.

(idd test pagina is ofline, sorry)