Toon posts:

Bereik WLan vergroten dmv AP Bridge

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte dames en heren,

Boven op de 2e verdieping (zolder) staat m’n routertje met wlan ap erin. Op de 1e verdieping heb ik prima bereik, echter op de begaande grond heb ik geen bereik. En hier wil ik met m’n lappie lekker op de bank liggen internetten. Het is helaas geen optie om de router op de 1e verdieping te zetten.

De router is een Edimax BR-6104W (http://edimax.nl/html/english/products/BR-6104WB.htm)

Ik heb nu een ASUS WL-330 Pocket Wireless Access Point (http://www.asus.nl/produc...eless/wl-330/overview.htm) op het oog om het bereik te vergroten. Deze wil ik dan op de 1e verdieping zetten.

Mijn vraag: is dit mogelijk, en verlies je heel veel snelheid (waneer ik dus beneden een mp3tje wil afspelen dat boven op m’n server staat, gaat dat dan niet extreem haperen (server hangt gewoon via ethernet aan de router)).

Verwijderd

Wil je je tweede AP via UTP aan het netwerk hangen of de boel wireless doorbridgen?

In het laatste geval heb je een AP nodig met WDS ondersteuning, en ik weet niet of je Edimax dat ondersteunt. Daarvoor zul je even de handleiding moeten nalezen :)

Overigens heb ik hier twee Asus wl-300g's gebridged staan, wat erg lekker werkt moet ik zeggen :) Snelheid is niet superhoog, maar dat komt ook door de onderlinge afstand :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 22:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil alles wireless hebben...

moet mijn router dus wds ondersteunen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:05:
Ik wil alles wireless hebben...

moet mijn router dus wds ondersteunen?
Afaik moeten beide AP's het ondersteunen, dus ja :) En ik geloof zelfs dat WDS tussen verschillende merken niet altijd even lekker werkt :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is geen slimme actie om één zo'n ap van asus te kopen?

En als ik er nou twee neem, en die in me router gewoon uitschakel, is het dan wel mogenlijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:12:
Dus het is geen slimme actie om één zo'n ap van asus te kopen?

En als ik er nou twee neem, en die in me router gewoon uitschakel, is het dan wel mogenlijk?
Je kan een wl500g halen (AP, router, switch in één) en een wl300g of nog een wl500g. Dat spul werkt hier voortreffelijk :) Die 500g kan trouwens ook gewoon als router dienen, er vanuit gaande dat je een ethernetmodem hebt :)

Verwijderd

Topicstarter
Maar het is goedkoper als ik twee keer zo'n ASUS WL-330 Pocket Wireless Access Point koop. Router heb ik al, en dan hang ik één zo'n WL-330 aan m'n router en eentje leg ik er beneden neer die hem dan bridged...

Dat is toch mogenlijk?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:26:
Maar het is goedkoper als ik twee keer zo'n ASUS WL-330 Pocket Wireless Access Point koop. Router heb ik al, en dan hang ik één zo'n WL-330 aan m'n router en eentje leg ik er beneden neer die hem dan bridged...

Dat is toch mogenlijk?
Uiteraard, ik heb geen idee wat die pockets kosten en wat ze kunnen eerlijk gezegd :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er 2 besteld bij alternate voor 35 euro per stuk!
Pagina: 1