hapé AA batterijen te dik...uhh?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.244 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44440

Topicstarter
Ik heb bij de kijkshop een paar 2300mAh AA batterijen gekocht. Nou krijg ik die dingen dus nergens in.
Ik heb even de dikte gemeten en die van hape zijn ongeveer 0.7 mm dikker dan mijn andere sets.
Oftewel...al is het maar iets meer dan een halve millimeter...ze passen niet in mn camera en niet in mn wereldontvanger...
Nou zit er een heel dun laagje plastic om die hape batterijen heen, dat is er als je het echt heel erg graag wilt vast wel af te pellen....maar ik neem toch aan dat dat moet blijven zitten..
Iemand hier bekent mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Ik had vroeger (een jaar of 20 geleden :D) hetzelfde probleem en heb dat opgelost door het plastic eraf te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarijnvdZaag
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-06 15:18
Ik zou terug gaan naar de winkel, want die batterijen voldoen blijkbaar gewoon niet aan de standaard maat.
Als je geen andere krijgt kan je best het plastic eraf halen, daar gaan ze niet door lekken ofzo, maar feit is dat de maat van die batterijen niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:31
Anoniem: 44568 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:53:
Ik had vroeger (een jaar of 20 geleden :D) hetzelfde probleem en heb dat opgelost door het plastic eraf te halen.
Idd, deed ik ook, werkte perfect :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik herken dit probleem. Ik heb een tijd terug een setje Uniross 2300 mAh gekocht en die passen dus ook niet in mijn digicam. Zijn de fabrikanten de normen mbt afmetingen aan het oprekken om steeds hogere capaciteiten te halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Zijn de fabrikanten de normen mbt afmetingen aan het oprekken om steeds hogere capaciteiten te halen
Ik heb ook het omgekeerde wel eens meegemaakt: dikke D-cell's die een stukje kleiner waren en daardoor nogal rammelde in m'n maglite. Ik denk eerder dat het een probleem is van de budgetmerken dat ze nogal ruime productiemarges hanteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

hehe ik had dit pas nog met een vervangende nokia battery. nokia maakt zelf geen blb2 met 1500 mah dus maar vervanger gekocht. tja die was wel .5 mm dikker dus papiertje er maar af anders ging het echt niet passen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik zie net dat Hapé een uitgebreide site heeft inclusief de mogelijkheid om feedback te geven over de produkten. Zou de TS zijn probleem daar eens willen posten. ik ben erg benieuwd naar de reactie die ze geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb hun feedback formuliertje ingevuld. Mocht ik wat terug horen dan post ik het hier wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47828

Heb ik ook gehad, bij mijn memory tank PD7X kreeg ik 4 hape accu's.
Die krengen gingen er niet uit, alleen met tangetje.
Ik heb nu de plastic laag verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-06 15:45

Not Pingu

Dumbass ex machina

offtopic:
Hapé? Da's toch van die printers? * Not Pingu ruikt bewuste handelsnaamverwarring

[ Voor 42% gewijzigd door Not Pingu op 07-03-2005 19:56 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83328

Gunp01nt schreef op maandag 07 maart 2005 @ 19:55:
offtopic:
Hapé? Da's toch van die printers? * Anoniem: 83328 ruikt bewuste handelsnaamverwarring
Hape bestaat al een jaar of 20 langer dan HP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Reinier

\o/

Ik had wel ooit GP accu's waarvan de pluspool iets minder uitstak dan gebruikelijk. Maakten dus geen contact in m'n fietslampjes e.d. Niet handig. Zouden de specificaties van AA accu's zulke marges toestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:45

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Heb dat ook met GP2100's en noname 2300's. Gelukkig passen ze in de meeste dingen wel in, alleen mijn zaklamp waar 4 penlites naast elkaar (in een vierkantje) inmoeten heb ik ook problemen. Daar zit zo'n losse batterijhouder in die je eruit haalt, vult met batterijen en dan er terug in schuift. maar met 2100's past dat nog en en met 2300's dus niet meer. Bovendien is door de dikkere (en langere?) batterijen inmiddels ook die houder al gescheurd, maar gelukkig zonder daarbij de metalen contact lijnen te verbreken, dus het werkt nog wel.

M'n digicam en discman zijn gelukkig iets minder kieskeurig, maar van de laaste sluit met 2300 mAh batterijen ook het klepje niet perfect meer.

Beetje jammere ontwikkeling eigenlijk. Stop dan gewoon met vergroten van de capaciteit zou ik zeggen.

[ Voor 25% gewijzigd door Orion84 op 07-03-2005 22:57 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digital-DNA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-07 17:14

Digital-DNA

Gedigitaliseerd tot op het bot

Met bepaalde afstandbedieningen heb ik soms wel dat de batterijen wat losjes zitten en ie het soms niet goed doet...

Oplossing: gevouwen stukje aluminiumfolie ertussen :), dan zit ie goed klem en het geleid door 't folie heen.

maarja hier is 't probleem helaas het tegenovergestelde

www.nintendocasemods.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Orion, ik zat me dus al af te vragen of dit misschien met capaciteit te maken had, en dat ze die dingen beetje bij beetje groter aan het maken zijn.
Heb ook nog even de lengtemaat genomen en die was wel standaard.
Met dat dunne plastic laagje eraf is de batterij nog steeds 0.25mm dikker dan al de andere AAs die ik heb.

Ze zijn bij hapé trouwens zeer correct, de eerste reactie was 'haal dat dunne stukje plastic dat er omheen zit er maar af'. Aangezien ik dit toch ietwat vreemd vond...ik bedoel...waarom fabriceer je ze dan met dat laagje...heb ik om bevestiging gevraagd vooral in relatie tot levensduur en veiligheid. Volgens de tweede mail, waarschijnlijk van iemand met meer kennis, is dat dunne plastic laagje wel degelijk nodig om te voorkomen dat er ooit kortsluiting plaats kan vinden(al zal die kans klein zijn lijkt me zo).
Enniewees...ik mag ze opsturen en dan krijg ik een nieuwe set toegestuurt die naar ik vermoed net zo dik zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118573

Henk007 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:36:
Ik herken dit probleem. Ik heb een tijd terug een setje Uniross 2300 mAh gekocht en die passen dus ook niet in mijn digicam. Zijn de fabrikanten de normen mbt afmetingen aan het oprekken om steeds hogere capaciteiten te halen :?
Ik heb met precies dezelde batterijen, dezelfde problemen. Idd folie eraf halen en opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Even een waarchuwing ....

de buitenkant van de baterij (het metaal zonder plastic is ook vaak de min pool)

leg 2 batterijen stak tegen elkaar aan en je sluit een batterij kort. ;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

fish schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:42:

de buitenkant van de baterij (het metaal zonder plastic is ook vaak de min pool)

Je eerste bewering zou inderdaad best eens waar kunnen zijn, de laatste is echter onzin, aangezien je voor kortsluiting een stroomkring moet hebben, enkel de minpolen met elkaar verbinden kan echt geen kwaad hoor. Apparatuur waar twee batterijen parallel in worden gebruikt zou dan constant de boel kortsluiten als het uitstaat, lijkt me stug ;)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:25

TommyGun

Stik er maar in!

OMG wie gebruikt die dingen nou mét plastic erom? Dat is altijd het eerste wat ik eraf sloop.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik herhaal "....waarschijnlijk van iemand met meer kennis, is dat dunne plastic laagje wel degelijk nodig om te voorkomen dat er ooit kortsluiting plaats kan vinden". En dat komt dus van van hapé zelf en is niet uit de duim gezogen.
Oftewel...plastic laten zitten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

TommyGun schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:10:
OMG wie gebruikt die dingen nou mét plastic erom? Dat is altijd het eerste wat ik eraf sloop.
Het zit er niet voor niets om, en je mag er mijn inziens vanuit gaan dat je zelf niet nog een keer aan je batterijen mag zitten gaan klooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TommyGun schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 13:10:
Totdat je ze in een zaklamp doet en je je afvraagt waarom ze zo snel leeg zijn.
Een metalen apparaat zal ook wel leuke dingen veroorzaken, net als een apparaat met een veertje voor de + pool.
En je kan je batterijen niet meer in een zakje / bakje bewaren, grote kans dat ze gezellig kortsluiting op elkaar gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Orion84 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 09:41:
[...]

Je eerste bewering zou inderdaad best eens waar kunnen zijn, de laatste is echter onzin, aangezien je voor kortsluiting een stroomkring moet hebben, enkel de minpolen met elkaar verbinden kan echt geen kwaad hoor. Apparatuur waar twee batterijen parallel in worden gebruikt zou dan constant de boel kortsluiten als het uitstaat, lijkt me stug ;)
nou in de meeste gevallen is het wel degelijk zo .. open maar eens een random afstands bediening/speelgoed iets. de batterijen staan altijd in serie en aan éen kant zijn ze verbonden met elmaar (kijk maar eens even goed)
batterijen staan vrijwel nooit parralel btw

voorbeeld

a en b worden hierbij kortgesloten via het geleidende vlak van c (welke direct met c verbonden is)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~fishbowl/got/bat.gif

dit is toch echt een van de meest voorkomende/goedkoopste manier waarop de batterijen opgesteld worden

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 14-03-2005 19:17 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://vuurvliegje.ath.cx/batterijen.gif
Zo zitten ze in een apparaat, als bijv. groen en blauw of rood en geel elkaar raken heb je inderdaad een probleem.

ah hij was me voor :X :P

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 83328 op 14-03-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

jah 2 minuutjes .. die van jouw is wel ietsjes mooier hoor .....;)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:25

TommyGun

Stik er maar in!

Anoniem: 83328 schreef op zaterdag 12 maart 2005 @ 21:48:
[...]

Totdat je ze in een zaklamp doet en je je afvraagt waarom ze zo snel leeg zijn.
Een metalen apparaat zal ook wel leuke dingen veroorzaken, net als een apparaat met een veertje voor de + pool.
En je kan je batterijen niet meer in een zakje / bakje bewaren, grote kans dat ze gezellig kortsluiting op elkaar gaan maken.
Oeps oeps ik zal het wel verkeerd hebben vernomen!

Jullie bedoelen het plasticje waar het merk enzo opstaat? Ik dacht dat een extra doorzichtig plastic beschermlaagje werd bedoeld. Maar die haal ik er altijd af, dat andere plasticje waar de batterij himself onderzit laat ik altijd zitten. Sorry voor de verwarring.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

fish schreef op maandag 14 maart 2005 @ 18:36:
[...]

nou in de meeste gevallen is het wel degelijk zo .. open maar eens een random afstands bediening/speelgoed iets. de batterijen staan altijd in serie en aan éen kant zijn ze verbonden met elmaar (kijk maar eens even goed)
batterijen staan vrijwel nooit parralel btw

voorbeeld

a en b worden hierbij kortgesloten via het geleidende vlak van c (welke direct met c verbonden is)
[afbeelding]

dit is toch echt een van de meest voorkomende/goedkoopste manier waarop de batterijen opgesteld worden
Ja, maar dan heb je dus een stroomkring, doordat er binnen het apparaatje nog een verbinding zit tussen plus en min. Waar ik op doelde was de volgende uitspraak:
fish schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 19:42:

Als je twee batterijen alleen maar tegen elkaar aanlegt zal er echt geen stroom gaan lopen. pas als je zoals op jou tekening ook nog de polen verbind, ja dan wel. Als je dat bedoelde met je eerdere post, dan had je dat duidelijker moeten zeggen ;).
En parallel zie je niet vaak, maar komt wel voor.Er zijn zaklampen met 4 penlites, waar die twee aan twee in serie staan. Zodat je een voltage van 3 krijgt en ook nog een langere levensduur. Daar zijn in de uitstand dus altijd de twee minpolen van elk paar batterijen onderling verbonden (of zelfs beide polen, amar wel plus met plus en min met min), bij aan wordt er een seriele link gelegd met het andere paar en gaat de lamp aan.

[ Voor 8% gewijzigd door Orion84 op 16-03-2005 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

niemand heeft ook gezegd hoe de batterijen liggen.
in 95% van de gevallen liggen ze zoals beschreven .. daarop is mijn waarschuwing gebaseerd

in andere woorden .... dat bedoel ik.

(btw, zelfs niet doorverbonden zonder draadje kunnen ze sluiting maken als ze antiparalel liggen.
hangt een beetje van het type af)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

fish schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 22:20:
niemand heeft ook gezegd hoe de batterijen liggen.
in 95% van de gevallen liggen ze zoals beschreven .. daarop is mijn waarschuwing gebaseerd

in andere woorden .... dat bedoel ik.

(btw, zelfs niet doorverbonden zonder draadje kunnen ze sluiting maken als ze antiparalel liggen.
hangt een beetje van het type af)
Als ze tegen elkaar aanliggen verbind je volgens mij altijd maar 1 pool van de ene batterij, met 1 pool van de andere batterij en kan je nooit een stroomkring, en dus nooit sluiting maken :?
Of mis ik iets en is een gedeelte van die metalen mantel verbonden met de plus en een gedeelte met de min? Lijkt me stug.

Volgens mij zijn batterijen altijd van een van de twee volgende vormen:
Afbeeldingslocatie: http://orion84.is1337.nl/pub/batterijen.JPG

rood = min, groen = plus, zwart = isolatie.

En die kan je nooit kortsluiten door ze zoals jij het zei: strak tegen elkaar aan te leggen.

[ Voor 17% gewijzigd door Orion84 op 16-03-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee, je hebt ook batterijen waar de min een beetje aan de buitenkant zit ..
ik heb hier een duracell gestript en daar zitten bijde polen aan de zijkant

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

Hmm, ok in dat geval gaat je verhaal wel op ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:55
Mega bump :+

Wij hebben redelijk wat spul met batterijen. Kids en speelgoed.

Dus een hele set VARTA oplaadbare AA en AAA batterijen gehaald. Ze werken prima en verder geen problemen mee.

Nu hebben we bij mijn ouders een goedkoop apparaatje mee genomen. Nieuw in verpakking nog en lag een aantal jaren al in de kast. Electrische eelt vijl. Getest en ja werkt prima. Batterijen er uit gehaald waarmee we testen. En thuis proberen om onze varta 2600mAh er in te doen.

Wat blijkt deze AA batterijen zijn te dik. Uhh nog nooit mee gemaakt. Vraag is is het apparaat niet aan de standaard of de batterij??

Batterij is 14,43 mm dik. Binnen kant van de batterij houder 14,35.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:45

br00ky

Moderator Harde Waren
Nee, het is niet de bedoeling een 17 jaar oud topic hiervoor te kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.