Intern IP vertalen naar Extern IP

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024
Ik zit met een probleem gerelateerd aan een gameserver van Space Empires IV

De server werkt op mijn LAN prima. Maar op internet werkt hij niet.
Dit komt (denk ik) omdat hij verteld aan elke externe computer dat zijn ip 10.0.0.155 is terwijl mijn eigenlijke externe IP 80.60.XXX.XXX is.

Het spel zelf bied geen mogelijkheid om het ip adres te veranderen. En al kon ik dat, zit ik nog met het probleem dat 80.60.XXX.XXX op het interne netwerk niet bestaat. En het spel dus op LAN niet meer werkt. Is er een mogelijkheid om beide succesvol te laten werken??

... MMORPG Addict.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
^^ Is de goede link, maar ook bij deze nog een kleine correctie om je op weg te helpen:
CRiMiNaL schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:42:
Dit komt (denk ik) omdat hij verteld aan elke externe computer dat zijn ip 10.0.0.155 is terwijl mijn eigenlijke externe IP 80.60.XXX.XXX is.
Dit doet hij gelukkig niet. Anders hadden we wel miljoenen pc's in de 10.0.0.150+ zitten op internet. :+

Er gebeurt juist het omgekeerde:
Anderen sturen een netwerkpakketje naar 80.60..... en je modem/router stuurt dat pakketje niet door naar de goede pc. En daarvoor moet je dus gaan portmappen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Voutloos op 06-03-2005 21:49 ]

{signature}

• CRiMiNaL
Er is gepoortmapped. Ik heb namenlijk verschillende andere servers draaien op die PC.

Ik ben bekend met het hele NAT verhaal. Dus dat is het probleem niet. Sorry als ik die indruk gewekt hebt. Aan het spel ligt het ook niet. want deze werkt immer perfect intern.

Firewall is het ook niet, Ik heb alle ip adressen van de spelers op m'n allowed list staan.
Ik ben ervan overtuigd dat het netwerk related is.

[ Voor 37% gewijzigd door CRiMiNaL op 06-03-2005 21:54 ]

... MMORPG Addict.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Ik ben niet bekend met dit spel, maar hetzelfde probleem kan optreden bij passive FTP mode, daarbij verteld de FTP client ook zijn IP aan de server en veel FTP clients geven dan het lokale IP door, daarom heeft die software meestal de optie een ander IP op te geven.

Ik denk dus toch dat er ergens de mogelijkheid moet zijn om een ander IP te specificeren, maar wellicht is dat geen goed gedocumenteerde functie. Heb je de makers van het spel al eens gemaild over dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Cpt.Morgan op 06-03-2005 21:59 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-05 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik heb als mogelijkheid gezien (voor andere speleltjes) je EXterne ip adres toe te voegen aan je ethernet adapter op je pc. zodat hij behavle het 10.* adres ook het 80.* heeft (ook al communiceert hij daar niet mee) probeer daar maar eens op te zoeken.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Een game die draaid @ lan (10.0.0.x) werkt ook prima als internet game als jij je poortjes geforward heb. Ik heb vaak genoeg in BF1942 een langame opgestart om met vrienden over internet te gamen (1 van die vrienden had een illegale versie, en een langame word niet naar serials gekeken).

Echter, jou probleem is het feit dat je router geen nat-loopback heeft. Simpel op te lossen. Iedereen join op het internet ip, en jij via het netwerk :).

• CRiMiNaL
Cpt.Morgan schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:58:
Ik ben niet bekend met dit spel, maar hetzelfde probleem kan optreden bij passive FTP mode, daarbij verteld de FTP client ook zijn IP aan de server en veel FTP clients geven dan het lokale IP door, daarom heeft die software meestal de optie een ander IP op te geven.

Ik denk dus toch dat er ergens de mogelijkheid moet zijn om een ander IP te specificeren, maar wellicht is dat geen goed gedocumenteerde functie. Heb je de makers van het spel al eens gemaild over dit probleem?
Niet gemailed, maar jah de vraag zit in hun Custommer Support process.
Is er dan geen mogelijkheid om op een client te zeggen. ip : 10.0.0.155 == 80.60.XXX.XXX ?

... MMORPG Addict.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-04 16:44
ik denk dat je game server zich 'bindt' aan je netwerk IP en misschien deze zich zou moeten binden aan je externe ip.. Moet je ff kijken naar de 'server' config file van je spel. ( en de poorten goed forwarden maar zo te lezen weet jij wel hoe dat moet enzo ).. maar kijk dus even naar de server config, en probeer anders is een 'dedicated' server te starten om uit te testen of het dan wel werkt naar behoren

• CRiMiNaL
Echter, jou probleem is het feit dat je router geen nat-loopback heeft. Simpel op te lossen. Iedereen join op het internet ip, en jij via het netwerk :).
Dat is dus wat ik probeer, ik join prima via het netwerk. Maar de rest kan niet joinen via internet.
Ik ga het nu even proberen met 2ip's toekennen aan mijn adapter.

En ook dat mag niet baten. Het spel blijft connection fouten geven.

[ Voor 11% gewijzigd door CRiMiNaL op 06-03-2005 23:18 ]

... MMORPG Addict.

Pagina: 1