Toon posts:

Netwerkje leggen met ADSL via ISDN-lijn

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb thuis een ADSL-verbinding die binnenkomt via een IDSN-lijn. Surfen op het web heb ik tot nu toe altijd vanaf m'n desktop gedaan via een Alacatel Speed Touch Home ISDN modem. Omdat ik al meer dan een jaar een laptop met een WLAN-kaartje heb, dacht ik: het wordt eens tijd dat ik dat ding ook eens ga gebruiken. ;)

Nu vroeg ik me af (en làng zoeken op het internet heeft me niet wijzer gemaakt) of ik bij de aankoop van een router rekening moet houden met het feit dat ik niet met een "gewone" analoge lijn zit. Kan iemand me daarmee helpen? (Moet ik een speciaal "ISDN-model" hebben of zo?)

Kan iemand me misschien verder nog een tip geven voor welke router een beetje goed zit qua prijs/kwaliteit? Ik weet echt bijzonder af van netwerken en zo, dus ik zou niet meteen weten welke routers van een beetje kwaliteit zijn en welke functies voor mijn behoeftes nodig en welke compleet overbodig zijn.
  • In m'n laptop zit een WLAN-kaart van Texas Instruments, die 802.11b+ ondersteunt.
  • Het enige wat ik met m'n laptop wil kunnen doen, is internetten aan een aanvaardbare snelheid en liefst ook documenten printen.
  • Extra hotspots heb ik niet nodig, denk ik, aangezien m'n kamer op maar 10 meter of zo van de plaats waar m'n modem staat verwijderd is (met maar 1 muur ertussen).
Ik hoop dat iemand me kan helpen...

Alvast bedankt!
Ivan

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 21:34 ]

• Solomon
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:48
Ik neem aan dat je een ethernet modem hebt (geen usb)? Zo ja, dan is het geen probleem :) Je kunt gewoon een standaard wireless cable/adsl router nemen, deze hang je dan achter je modem. Dat het modem een ISDN-ADSL modem is maakt dan verder niets uit.

V&A aangeboden: LSI 9207-8i (IBM M5110) geflashed naar IT MODE

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Nu vroeg ik me af (en làng zoeken op het internet heeft me niet wijzer gemaakt) of ik bij de aankoop van een router rekening moet houden met het feit dat ik niet met een "gewone" analoge lijn zit.
Een modem moet specifiek toegespitst zijn op het soort telefoon lijn. Een router welke als WAN een netwerkpoort heeft, staat geheel los van je telefoonlijn.

Maw: Als je je modem houdt en er een router achter zet, maakt het feit dat je ISDN hebt niets uit.

{signature}

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ADSL router met Wireless voor Annex-B oftewel ISDN kopen, aanzetten, wireless configgen met security, en gaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Solomon schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:37:
Ik neem aan dat je een ethernet modem hebt (geen usb)? Zo ja, dan is het geen probleem :) Je kunt gewoon een standaard wireless cable/adsl router nemen, deze hang je dan achter je modem. Dat het modem een ISDN-ADSL modem is maakt dan verder niets uit.
Heb idd een ethernetmodem.

Welk merk is voor (802.11b+-compatibele) routers een beetje oké qua prijs/kwaliteit?

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:39:
ADSL router met Wireless voor Annex-B oftewel ISDN kopen, aanzetten, wireless configgen met security, en gaan.
Hoeft niet als hij al een ethernetrouter heeft, persoonlijk zou ik liever geen adslmodem in mijn router erbij hebben zitten. Dan kan je eventueel in de toekomst nog een ander medium kiezen en je router/AP blijven gebruiken :)
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:43:
[...]

Heb idd een ethernetmodem.

Welk merk is voor (802.11b+-compatibele) routers een beetje oké qua prijs/kwaliteit?
Daar zijn hier heel veel topics over geweest. Merken als Linksys/Asus/Senao worden als goed ervaren. Persoonlijk heb ik een grote hekel aan Sweex / Sitecom :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 21:51 ]

Verwijderd

Policy - Network Troubleshooting

Dat is een goeie om eens door te nemen. Als je de search had gebruikt had je dit ook wel kunnen vinden en daar staat ook in dat je zelf wel een bietje kan zoeken welke routers nou goed en slecht zijn :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.