[V&A] Reply-to adres fout bij reaktie op aanbod

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-05 16:41

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ik heb gereageerd op een aanbieding van een canon laserprinter van kets_one, maar bij de kopie die ik kreeg is zowel het reply-to adres als het from-adres noreply@tweakers.net. Zowel in mijn mail web-interface als mozilla thunderbird kan ik er dus niets mee.

Komt dit omdat diegene in zijn profiel zijn mailadres op niet-openbaar gezet heeft of zo? Bij reakties op een aanbieding van mij zit het reply-to adres namelijk wel goed.

Anyway, die ad is weg, ik heb hem gebeld ooit dus ik zou wel weer kontakt op kunnen nemen als het nummer per ongeluk nog in mijn telefoon staat, maar het is allemaal niet zo praktisch... Kan hier iets aan gedaan worden?

ps: Als een adje/modje mij zijn e-mail adres zou willen geven zou fijn zijn, ik wil namelijk nog kontakt hebben voor hij dinsdag bij me langs komt :) Eventueel is het doorgeven van mijn adres aan kets_one ook een prima optie :)

[ Voor 15% gewijzigd door VROEM! op 06-03-2005 21:15 ]

ieeeepppppp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-10 20:32
Doe eens een reply-to in je e-mailclient en je zult zien dat het juiste e-mailadres ingevuld zal worden als reactieadres ;)
De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen 'noreply@tweakers.net'. Elk modern mailprogramma zal echter bij het versturen van een antwoord op dit mailtje de mail verzenden naar de 'echte' afzender.
Directe quote uit het mailtje ^^^

[edit]
Ah wacht, jij bedoelt dat je d.m.v. het mailtje dat je krijgt ter bevestiging van jouw reactie niet kunt mailen naar de persoon die de advertentie heeft geplaatst. Dit klopt :) Het is namelijk een copy van jouw reactie.

[ Voor 77% gewijzigd door Crash op 06-03-2005 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Voor zover ik weet staat deze informatie ook in het mailtje dat je gekregen hebt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Dit staat in een stukje van de source:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
To: m.hinderdael@student.tudelft.nl
Subject: Aangeboden: 'Canon LBP-8 III Plus' (copy)
From: noreply@tweakers.net
Reply-To: noreply@tweakers.net
X-Mailer: Tweakers.net mailbot / PHP v.4.3.10
X-Virus-Scanned: by amavisd-new at tudelft.nl
X-Spam-Status: No, hits=-2.592 tagged_above=-999 required=5 tests=BAYES_00,
 NO_REAL_NAME
X-Spam-Level: 

Onderstaand bericht is via Tweakers.net Vraag & verstuurd op 04-03-2005 @ 16:44 
vanaf IP: 84.35.69.247. Het is een reactie op 'Canon LBP-8 III Plus' 
(http://www.tweakers.net/aanbod/advertentie/4256)

De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen 'noreply@tweakers.net'. 
Elk modern mailprogramma zal echter bij het versturen van een antwoord op dit mailtje
 de mail verzenden naar de 'echte' afzender.

Met andere woorden: Het mailtje dat ik vanuit tweakers krijg suggereert -in mijn ogen- dat als ik op reply druk de plaatser van de advertentie mijn mailtje moet krijgen. Dit is niet het geval.

Ik zou graag hebben dat bij reaktie het mailtje ofwel aankomt bij de plaatser van de ad waar ik op reageer, of dat ik een mailtje krijg waarin duidelijk vermeld staat dat bij reageren de plaatser van de advertentie niets van me gaat horen.

Dat laatste is voor jullie het makkelijkst en bovendien het minst privacy gevoelig, maar op dit moment ben ik even erg fan van de eerste methode :P

[ Voor 9% gewijzigd door VROEM! op 06-03-2005 21:31 . Reden: Entertjes toegevoegd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dat ga ik dan maar eens testen.

[edit]
Dit is wat er gebeurt. Als ik een advertentie aanmaak en vervolgens reageer op die advertentie, dan krijg ik twee mailtjes:
  • Aangeboden: 'Testadvertentie'
  • Aangeboden: 'Testadvertentie' (copy)
De eerste mail heeft als reply-to-adres harm@t.net en het tweede mailtje heeft als reply-to-adres noreply@t.net.

Dit lijkt me ook logisch :) . Jij hebt nu aan deze user laten weten dat jij interesse hebt in zijn aangeboden product, het is nu aan de user in kwestie om ook iets te doen met jouw mailtje. Jij hoeft daar dus niets mee te doen, dat is in ieder geval de gedachte hierachter. Omdat jij niets anders hoeft te doen dan wachten, heb je dus ook niets aan het e-mailadres van de user waarvan je iets wil kopen, en dus krijg je dat ook niet te zien via het reply-to-adres. Snappie? :)

[ Voor 97% gewijzigd door Harm op 06-03-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VROEM!

VROEM!

broembroem!

Topicstarter
Ja ik snap het, maar....het is iets complexer in mijn situatie :)

-Ik heb die kerel gebeld, dat nummer is pleite omdat ik wat anderen gebeld had en mijn foon niet zo tof is :P
-We hebben telefonisch afgesproken dat hij dinsdag de spullen komt brengen.
-Hij reageert niet op de mailtjes die hij gehad zou moeten hebben, dus ik weet niet of hij wat binnen heeft. Een van de mailtjes bevat mijn postadres en mijn telefoonnummer. Ik heb dus geen manier om te verifieren of hij weet waar hij zijn moet op het moment en het is ook wat lastig hem te bereiken om een keer extra kort te sluiten vlak voor hij komt.

Dus: Ik snap nu prima hoe het technisch allemaal zit, maar vraag om een kleine aanpassing in de tekst die ik binnen krijg als ik reageer op een advertentie, zodat het in de mail allemaal wat duidelijker is hoe e.e.a in elkaar steekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Niet online
Dus als ik het goed begrijp, wil je dat de tekst van het 'copy'-mailtje aangepast wordt zodat daar niet meer in staat dat 'De afzender van deze e-mail is vanwege technische redenen 'noreply@tweakers.net'. Elk modern mailprogramma zal echter bij het versturen van een antwoord op dit mailtje de mail verzenden naar de 'echte' afzender.'? Well, dàt lijkt me inderdaad een goede aanpassing, omdat die tekst gewoonweg niet klopt. Kan je dit melden op Devtrack en hier een link posten naar het desbetreffende bugreport?
Pagina: 1