Toon posts:

[compaq] evo n600c Accu doet raar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
twee dagen geleden viel mijn laptop opeens uit, de accu was nog voor ~ 40% vol
en de laptop wilde niet meer opstarten. Toen ik de stekker in het stopcontact drukte
starte de laptop gewoon op en de accu begon gewoon te laden. (voor de zekerheid
heb ik nog even bij de powermanagement in windows gekeken en daar stond toch echt
dat de accu voor iets meer dan 40% vol was) ook wanneer ik op het knopje onder op
de accu druk geven 2 van de 5 ledjes licht (geeft aan dat hij voor meer dan 20% vol is)

Nu is de accu weer leeg (laptop viel uit rond de 40%) de laptop wil niet meer opstarten.
maar wanneer ik de laptop aanzet wanneer deze aan het netstroom zit. en vervolgens zodra
de laptop aanstaat de netstroom stekker eruit haal dan draait deze rustig nog een paar minuten op de accu (~36%)

Valt er nog iets aan deze accu te doen? en hoe kan het dat dit gebeurd is.
De accu is niet gevallen oid er zijn geen sporen op te zien die er naar wijzen
dat de accu lekt of gelekt heeft.

nb. heb de accu al gekalibireerd. een keer in windows (win2k) en al eens via het bios.
wanneer ik in heb bios kom staat er ook dat de accu gekalibireerd moet worden. ook
wanneer ik dit net gedaan heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een soort gelijk probleem.
Ik heb sinds dit weekend een probleem met mijn laptop ook een Compaq Evo N600c en mijn probleem heeft veel weg van het volgende topic http://gathering.tweakers...es/910666///accu%2Claptop
Hier wordt ik niet helemaal wijzer van Ik heb al van alles uitgeprobeert, het probleem bij mij is als volgt: accu geeft continue 98% aan in windows energiebeheer. Laptop doet helemaal niks zonder netvoeding. Zodra de stekker er uit gaat, dan valt mijnlaptop vrijwel meteen uit op een paar enkele uitzonderingen na. soms doet ie het net een paar seconde en valt dan alsnog uit.
De laptop geeft met een oranje ledlampje aan dat ie aan het opladen is en ook wanneer ik de accu er uit haal en op de meetknop van de accu druk geeft ie aan met 5 lampjes dat ie vol is.

Ik denk zelf dat één of ander regelaartje in de laptop defect is die er voor zorgt dat de accu gebruikt word zodra de stekker er uit word gehaald.

Ik zou graag willen weten waar dat regelaartje zit en hoe ik het zou kunnen repareren of vervangen.

Ik heb de laptop al een lange tijd in gebruik en hij heeft het altijd prima gedaan tot nu.

Dus als iemand mij met dit probleem zou kunnen helpen.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp.
|:(

Looney--> Live your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
schopje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney69
  • Niet online
Nog even een korte reactie. Het probleem zat bij de accu

Ik heb HP gebeld en ik had het geluk dat er nog een garantie op de laptop zat. Ik had hier geen idee van omdat ik het apparaat van iemand van een particulier had overgekocht.
Er is dus iemand van HP gekomen en die heeft er naar gekeken. Blijkt er toch iets stuk te zijn in de accu. deze heeft hij vervangen en de accu is nu bezig met calibreren. Hij laad nu tenminste op en ik verwacht dat ie het gewoon normaal zal doen. Dus als er iemand anders hetzelfde probleem heeft, dan weet je waar je het moet zoeken.

Groeten en HP bedankt voor de goed service. B)
:*)