[PHP] Powerpoint maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi :>

Ik ben bezig met een project. Nu wil ik graag dat ik bepaalde informatie uit de db haal om deze vervolgens om te zetten naar een .ppt bestand. Ik heb heel google afgezocht maar ik heb verder geen idee hoe. ik doe het met COM. Het object aanroepen gaat prima. Ook bestaande .ppt bestandjes kan ik openen. Maar ik heb geen idee hoe ik dingen in het .ppt bestandje moet zetten.

Iemand? :*)

alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagi
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-08 20:25
Ik denk dat wat jij wil óf niet kan óf heel erg moeilijk is omdat de structuur van een .ppt-bestand bij mijn weten niet direct erg open/duidelijk gedocumenteerd is.

Wat wil je precies doen? Wie weet helpt het om open-source programma's te bekijken die ook .ppt bestanden openen om te bekijken hoe de boel in elkaar zit.

Any system or program, however complicated, if looked at in exactly the right way, will become even more complicated.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 17:18
heb ff google geprobeerd maar niets relevants kunnen vinden voor je. Wel gevonden dat dit mogelijk is met PDF bestanden. Hiervoor wordt een php functie ( of plugin ofzo ) gebruikt genaamd freepdf. Misschien is er ook zoiets voor ppt bestande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Je kunt PDF's ook gewoon gebruiken voor presentaties. Vrijwel iedere PDF reader heeft een fullscreen mode en het werkt ook overal, en vaak met anti-aliasing en alpha blending, iets was PowerPoint onder Windows (meestal) nog niet heeft.

Een nog makkelijker alternatief, voor de programmeur is Opera Show waarmee je heel makkelijk gewone websites kan gebruiken als slideshow, wat natuurlijk een eitje is om met PHP te doen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:32

alienfruit

the alien you never expected

Uuh, gewoon PowerPoint.Application aanmaken, en vervolgens een neuwe lege Presentation maken in de Presentations-collection van de PowerPoint.Application instantie. Aan die Presentation-object kun je dan weer slides e.d. maken

Presentatiosn-object
ik quote voor u:
Use the Presentations property to return the Presentations collection. Use the Add method to create a new presentation and add it to the collection. The following example creates a new presentation, adds a slide to the presentation, and then saves the presentation.

Visual Basic:
1
2
3
Set newPres = Presentations.Add(True)
newPres.Slides.Add 1, 1
newPres.SaveAs "Sample"
bron: msdn library

[ Voor 74% gewijzigd door alienfruit op 06-03-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een SMIL-presentatie een alternatief?

Deze kun je afspelen in Microsoft Media Player, Realplayer, browser, etc.

http://www.w3schools.com/smil/default.asp
http://www.webopedia.com/TERM/S/SMIL.html

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 23:28 ]

Pagina: 1