Resolutie filmpje te weten komen

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:05
Volgens mij is dit echt een domme vraag... Sorry for that. Heb op GoT en Google gezocht. "Hoe resolutie filmpje te weten komen" en dat soort ongein. Op Google in 't engels enz.

Het is denk ik echt een makkelijke vraag, maar ik weet er geen antwoord op. Bovendien wil ik graag een antwoord. :| Vandaar dat ik dit topic open.

Goed, de vraag is dus of er programma's bestaan die je kunnen vertellen welke resolutie een videoclipje heeft.

Verwijderd

Gspot, virtualdub etc

Verwijderd

screenshot maken, en grootte opmeten in photoshop?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Rechts klikken met je muis, properties opvragen en bij summary kijken

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

• Atomius
Die had ik allebei al geprobeerd, omdat ik dacht dat het daarmee wel zou kunnen... Maar de één geeft een fout aan en de ander laat het niet zien. Het is een capture van een Sony DigiCam, gecaptured met NeroVision.

Afbeeldingslocatie: http://img197.exs.cx/img197/9199/capture6320052036088bj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img197.exs.cx/img197/1441/capture6320052035115ys.jpg

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 21:17

Caveman

whahoehaha

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

Download dan gewoon die nodige DV codec :)

http://www.videohelp.com/...ch=DV+Codec&Submit=Search

• Atomius
Mocht niet baten.

Anyways, het ging eigenlijk om het volgende probleem. Met NeroVision had ik een half uurtje van mijn Digitale Camera opgenomen. Dit werd een AVI file. Raar genoeg kan ik die AVI file niet in Adobe Premiere importeren. Dan blijft ie hangen op 0%. MPG files doet ie wel schijnt.

Op Google gezocht en iemand had als 'oplossing' om de extensie van AVI naar MPG te hernoemen. Dit werkte niet.
Iemand anders zei dat je het ook zo kan doen. Eerst de AVi importeren in Windows Movie Maker. Daarna exporteren als .wmv bestand.

Op het moment is ie daarmee bezig. Hopelijk werkt het straks. En zonder kwaliteitsverlies hopelijk... :(

Beetje omslachtig allemaal... En nee, capturen met Adobe Premiere kan niet meer, want ik heb het bandje al overschreven.

• Animal_X
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02:27

Animal_X

Rodin

Rechtermuisknop -> eigenschappen ? :o

edit:

Te laat.. :/

[ Voor 48% gewijzigd door Animal_X op 07-03-2005 10:17 ]

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Verwijderd

Afspelen in WinAmp? daar staat het altijd in de statusregel onderaan.

• Atomius
Eigenschappen werkt niet. Daar staat alleen de duur van het filmpje.

Afspelen in Winamp zal ik proberen als ik thuis ben.

• Caveman

Caveman

whahoehaha

Lees je de replies wel ??? Euss geeft je de oplossing, je hebt nl. de benodigde codec niet. Die moet je ff installen en dan kun je met gspot en avicodec alle info ophalen die je nodig hebt. En als je de codec hebt kun je het gewoon importeren in ieder video bewerkings/editing proggie......
Op Google gezocht en iemand had als 'oplossing' om de extensie van AVI naar MPG te hernoemen. Dit werkte niet.
nee natuurlijk werkt dat niet...dat is net zoiets als een .doc bestand hernoemen naar een .exe

En wat wil je precies met dat filmpje ? op een dvd zetten ? omvormen ? als je dat nu eens duidelijk neerzet dan kunnen we je misschien helpen.

[ Voor 45% gewijzigd door Caveman op 07-03-2005 11:29 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05:54
Cavie schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:24:
Lees je de replies wel ??? Euss geeft je de oplossing, je hebt nl. de benodigde codec niet. Die moet je ff installen en dan kun je met gspot en avicodec alle info ophalen die je nodig hebt. En als je de codec hebt kun je het gewoon importeren in ieder video bewerkings/editing proggie......
Dat "mocht niet baten" als ik het goed lees, al lijkt me het toch vreem dat het niet de oplossing is ja :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Atomius
Ik wou net mezelf quoten. Naja, ik zal wel geen doorgewinterde tweakers zijn ofzo, maar de link die iemand me gaf naar zo'n rijtje searchresults... tja... welke codec moet ik nu nemen? Ik dacht de DV codec. Die heb ik dan ook ge"installeerd. En dat hielp niets.

Anyway, ook al zou ik dan de resolutie te weten komen, dan nog kan ik hem niet importeren in Premiere.

• Atomius
Goed, nadat ik hem geconverteerd had naar .WMV liep het geluid weer niet synchroom... Ik word hier gek van :S

Welke DV codec moet ik hebben?

• Expecho
  • Laatst online: 08:56
Ueh, welk OS heb je?

Adobe Premiere installeert de DV codes al automatisch, heb je al een re-install geprobeerd?
Als je captured vanaf een andere tape, gaat het dan wel goed?

verder is de standaard DV resolutie 720x576.

Edit: wat als je captured met Adobe Premiere? misschien is het capturen wel domweg misgegaan.

[ Voor 18% gewijzigd door Expecho op 07-03-2005 20:32 ]

Verwijderd

Hij kan dus niet capturen, want het tapeje is al overschreven. Maar idd, als het gewoon in PAL is opgenomen weet je de resolutie al!

• Expecho
  • Laatst online: 08:56
Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 21:40:
Hij kan dus niet capturen, want het tapeje is al overschreven. Maar idd, als het gewoon in PAL is opgenomen weet je de resolutie al!
Hmm ja, daar heb ik even overheen gelezen :)

Kan je hem via Windows Movie Maker ook niet exporteren als onbewerkte .avi in DV formaat?
Kan het zelf niet zien want ik heb WMM niet geinstalleerd staan.

Dan heb je met een beetje geluk synchroon beeld en geluid en geen tot amper kwaliteitsverlies, want geen kwaliteitsverlies gaat je niet lukken met conversie naar .wmf

• Caveman

Caveman

whahoehaha

WizZie- schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:45:
Goed, nadat ik hem geconverteerd had naar .WMV liep het geluid weer niet synchroom... Ik word hier gek van :S

Welke DV codec moet ik hebben?
heb je hem zelf gecaptured op je eigen pc ? Want als dat zo is dan moet je al de juiste codec hebben, zoniet dan voldoet 1 van die 3 dv-codes in de link. Een DV codec is een DV codec en dan maakt het merk niet uit..... maar probeer de gratis versies eens uit zou ik zeggen (canopus en panasonic)
Maar ik heb nog geen idee wat je nu wilt, ik gok dat je een dv filmpje om wilt zetten naar een gangbaar formaat.....maar wat heeft dat dan met de topic titel te maken ?

[ Voor 14% gewijzigd door Caveman op 07-03-2005 22:45 ]

• Atomius
't Is al opgelost. Heb de conversie in WMM nog een keer gedaan en heb nu min of meer synchroom beeld en geluid!
Pagina: 1