Toon posts:

Hoe ondertiteling zonder hapering[media player clasic

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag een film kijken met ondertieling, maar probleem is dat ik dan media player clasic op VMR9(renderlees) moet zetten waardoor de film gaat haperren (ligt niet aan me systeem cpu max 40% mem max 30% Directx 9c).
Zo ver ik weet kan je met vobsub ondertiteling afspelen zonder dat media player clasic op VMR9, dus ik heb vobsub 2,23 even geinstaleren. Alleen vosub doet het helemaal niet :( , ik heb alleen die submux en andere tooltjes staan in me startmenu maar niet het vobsub programma om ondertitelingen af te spelen :(.

Wie o wie kan me helpen '?

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Je hebt vobsub helemaal niet meer nodig. FFDSHOW kan alles aan. Geen codecs nodig verder en hij doet ook nog alle vormen van ondertitels

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:02
Bij de installatie zou je "vobsub for directshow" aangevinkt moeten hebben. Dan hoort er een "DirectVobSub Configure" onder VobSub in je Start-menu te staan.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt :) .
VIDEO_TS.IFO openen = geen Vobsub
VTS_01_0.IFO openen = Wel Vobsub

Moest alleen wel per hoofstuk nieuwe bestand openen en de timingen instellen van de ondertiteling. Niet echt handig maar werkte wel. De volgende keer doe ik de subtitle via FFDschow ;) , zodat ik niet meer last heb van die ellende.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 23:19 ]

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Het "film haperen" bij VMR9+subtitles had ik ook last van, heb je toevallig een Radeon? Ik kwam er namelijk achter dat het daaraan kan liggen, in de advanced driverinstellingen onder 3D moet je "Mipmap Detail Level" of "Texture Preference" (ben vergeten welke van de twee) eerst op High Performance zetten, dan Apply, vervolgens weer op High Quality en tenslotte OK. Vreemde bug, maar bij mij hielp dit.

Ik had ook nog het probleem dat bij menu's openen (rechtermuisknop op de video bijvoorbeeld) het beeld enorm ging schokken. Dit is weer op te lossen door te spelen met de Treshold instelling bij Full Scene Anti-Aliasing.

Hierna is VMR9 met MPC's ingebouwde VSFilter prima te gebruiken. Het grootste voordeel van dit gebruiken ipv externe VSFilter/VobSub is dat de .srt en .ssa types subtitles in zeer hoge resolutie worden gerenderd ipv de fullscreen resolutie van de film (meestal 640x480). Bij MPC kun je tot en met "desktop" resolutie aan; zie de opties in MPC.

Coole features van VMR9 zijn verder dat half-transparante objecten zoals menu-schaduwen feilloos bovenop je film gerenderd worden in plaats van gore zwarte rechthoeken. Je kunt ook eindelijk gewoon screenshots maken van je films. Na VMR9 wil je niet meer terug naar directdraw overlays :)

[ Voor 29% gewijzigd door wacko op 07-03-2005 06:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, vmr 9 hebben stukke beter beeld :) .
Het klopt dat ik een radeon 9550 heb maar om de texture preference op high performance te zetten en daarna terug op high quality helpt niks.
Wat blijkbaar wel werkt is om bij media player clasic de maximale texture resolutie bij de subtitle lager te zetten . Geeft minder mooi beeld, maar ik ben dan wel van me hapering af.
Ik vermoed dat het aan me video kaart ligt dat die zulke hoge texture niet trekt.

Nog harstikke bedankt, want het werkt nu wel goed doordat ik de maximale texture size omlaag heb gegooid.

• AgamemnonZ
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-02 22:33
Heel frapant.

Ik had hetzelfde probleem. De oplossing van Wacko werkte bij mij niet, maar wel een variant daar op. Ik heb ook een Radeon (9800 pro). Door bij de 3D tab ipv eigen instelling te gebruiken maar alles op automatisch zet (het vakje "use custom settings" uitvinken dus) werken de subtitles weer vloeiend.
Misschien werkt dit niet bij anderen, ik raad dan aan om verder te klooien met de 3D tab om te kijken wat bij jou werkt,
Pagina: 1