Toon posts:

Ati 9600 XT tv out problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou helemaal niet meer weten wat te doen nu, heb alles gedaan tv-out faq 10 x doorgelezen maar niks helpt.
Toen kwam ik op dit topic maar helaas staat er geen antwoord bij vermeld :( plz help me !

Ook ik ben in het bezit van een Saphire ATi Radeon 9600 XT waarbvij de TV-uitgang niet meer werkt.

Ik heb alles al geprobeert wat staat in de faq link

mijn situatie is als volgt;
vanuit mijn S-video uitgang komt de omvormer van S-video -> compsite. Dit alles werkt, onlangs nog getest comppsite kabel naar SCART plug de TV in.

Al vanaf het moment dat ik mijn TV aanzet, dan heb ik geen beeld, wat ik eerst wel heb. In WIndows XP pro geeft de videokaart wel een standaard monitor aan op een resolutie op 800x600.
Bij de advanced options kan ik de monitor ook niet op "groen" zetten.
Wat kan dit zijn???

Alvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
P.S mijn situatie is precies t zelfde en tv-out forceren biedt geen oplossing

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:41:
Ik zou helemaal niet meer weten wat te doen nu, heb alles gedaan tv-out faq 10 x doorgelezen maar niks helpt.
Toen kwam ik op dit topic maar helaas staat er geen antwoord bij vermeld :( plz help me !

Ook ik ben in het bezit van een Saphire ATi Radeon 9600 XT waarbvij de TV-uitgang niet meer werkt.

Ik heb alles al geprobeert wat staat in de faq link

mijn situatie is als volgt;
vanuit mijn S-video uitgang komt de omvormer van S-video -> compsite. Dit alles werkt, onlangs nog getest comppsite kabel naar SCART plug de TV in.

Al vanaf het moment dat ik mijn TV aanzet, dan heb ik geen beeld, wat ik eerst wel heb. In WIndows XP pro geeft de videokaart wel een standaard monitor aan op een resolutie op 800x600.
Bij de advanced options kan ik de monitor ook niet op "groen" zetten.
Wat kan dit zijn???

Alvast bedankt!
Lo.. ik heb precies dezelfde kaart als jou :) en bij mij werkt ie wel prima hoor! :). Zeg me even welke drivers jij gebruikt...

Hoe ik het gedaan heb.

Ik heb de televisie op aux2 gezet (oftwel tweede uitgangskanaal ofzoiets lol 8)7) maar goed. Ik zag dat jij het via scart doet... probeer het eens alleen via videokanaal. Want via scart had ik ook enige problemen ermee maar toen samen met een kameraad van mij naar gekeken te hebben en na lang slapen :Z hadden we het probleem gevonden! We hadden het via het videokanaal gedaan! _/-\o_

Het klinkt misschien raar maar zo werkte het wel :P ik kon clonen bureaublad uitbreiden enz. Ik kon gewoon met alles aan de slag en ik werkte toen met catalyst... (dunnow heel erg oud in ieder geval 8)7 |:( ) En ik werk nu met ATI catalyst 5.2 en alles werkt nog toppie hoor :)...

TIP: Het schijnt te zijn dat de nieuwe PowerDVD 6 en verder niet correct kan clonen of uitbreiden. Gebruik daarom de versie PowerDVD 5 want die doet het perfect. O-)

//Creegfire