Wie kent dit probleem

Pagina: 1
Acties:

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
als ik er een tb 1,1 ghz in mijn pc doe dan wil de pc wel opstarten maar dan loopt de pc gewoon een x vast met windows opstarten of als je gewoon onder windows bijv te internettten ofzo dan blijft de muis hangen toetsenbord doet niks meer en dan is er maar 1 oplossing resetten maar dan wilt mijn monitor niet meer aan dus stroom van pc en monitor uit minuutje w8ten en dan doen ze het weer.
de tempratuur van de cpu is ook over de 60 graden maar de cpu kan 90 graden hebben (het zoe kunnen zijn als de tempratuur sensor de cpu niet helemaal goed raakt) dus misschien is de cpu zelf wel warmer als 90 graden

ik gebruik nu nog een namaak orb de cpu is gewoon standaard 1100mhz

Verwijderd

kijk eerst dan maar eens of je koeler wel goed zit

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Vergeet niet dat de CPU tempsensor niet de werkelijke temp van de CPU meet! De sensor drukt bij de meeste borden tegen de CPU aan, een stukje bij de core vandaan. Het kan dus weldegelijk zo zijn dat de CPU oververhit is als ie boven de 60 graden komt. Kort geleden heb ik voor de gein eens m'n sensor naar de core toe gebogen en toen had ik ineens 20C hogere waarden ;) Zorg voor een goeie luchtcirculatie in je kast. Zelfs een super koeler kan weinig doen als er geen koele lucht door je kast heen waait.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Da, denkut ook.
Ik zou de koeler maar nazien.

Apropos, 'neporb', bij 1Ghz plus zou ik toch wel minimaal een SuperOrb nemen.. de andere orbjes komen al gauw wat tekort bij die snelheid, vooral als de kast niet een goede aanvoer van 'kooele' en afvoer van 'warme' lucht heeft.

Bij 60 graden lopen ze nog wel eens vast. Die 90 graden is de temp waar de keramiek echt kapot gaat, los komt van de chip.

Normaal moet de boel toch niet ver over de 50 graden komen. :Y)

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:16
koeler zit wel goed maar heb al een alpha besteld en arctic silver koelpasta dan moet het alsgoed is wel zijn opgelost :)

Verwijderd

Yep :Y)

k'vind Alphatjes wel aardig :)
(Zelf een 6035.. met deltaHP op 7 Volt.)
Pagina: 1