Minolta Dimage Z20, Panasonic FZ3 of Olympus C-770

Pagina: 1
Acties:

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
Ik wil binnenkort een nieuwe camera gaan kopen. Ik heb nu een Powershot A40 en deze maakt op zich prima foto's, maar ik fotografeer vaak dieren en daar kun je niet dichtbij komen zonder dat ze weglopen. Daarom wil ik een goede camera met meer Zoom.

Ik heb mij oog laten vallen op de drie camera's in de topic titel, maar ik wordt niet echt veel wijzer van de reviews op internet en de informatie op de site van de fabrikanten. Daarom open ik hier een topic. Om wat meer info te kunnen krijgen.

De camera moet voldoen aan de volgende voorwaarden:

- groot zoombereik (minimaal 8x)
- gunstige prijs (max. 400 euro)
- minimaal 4 megapixels

Qua instellingen maakt het me op zich niet zoveel uit. Point-an-shoot is goed genoeg. Een klein beetje handmatige instellingen is wel handig.

Welke van deze drie camera's is het beste? Heeft iemand er wellicht ervaringen mee?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

De z20 is nog niet leverbaar en ik denk dat er dus weinig mensen hier een gefundeerde mening over hebben.

Review van de Panasonic.
Nog een van de Panasonic

Review van de Olympus

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00
Ik ben er nog vergeten bij te vermelden dat de camera ook een snelle opstarttijd moet hebben en je moet snel de volgende foto kunnen maken. Ik denk dat de Panasonic dan de snelste zal zijn. Als ik het goed heb zijn SD kaartjes toch het snelste?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Verwijderd

Alle Ultra kaartjes zijn (bij benadering) even snel. Ze bestaan iig in MS, SD en CF.