[adsl]speedtouch wordt niet gedetecteerd

Pagina: 1
Acties:

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Ik weet dat deze vraag al vaak voorbij is gekomen, maar na veel zoek en test werk krijg ik het nog steeds niet aan de gang. Paar dagen geleden werd mijn standaard adsl abbo van xs4all gefilterd omdat ik een trojan had. Scanners erover en de filter werd weer uitgezet. Nu heb ik alleen op 1 pc geen internet meer, hij wil met de kpn cd mijn speedtouch 510i niet detecteren.
127.0.0.1 pingen doet ie goed.
Als ik hem zelf een ip geeft pingt hij gewoon naar 10.0.0.151 en 10.0.0.138. Maar als ik dan 10.0.0.138 in de browser in type laat hij niks zien. Als ik aangeef dat hij zelf een ip moet toekennen, kan ik 10.0.0.138 niet eens pingen. ipconfig /release of /renew werkt ook niet omdat hij zich eigen geen nieuw ip kan geven.
Als ik hem auto een ip laat toewijzen krijg ik het ipadres 169.254.44.193. Ik heb het in veilige modus geprobeert maar ook dan detecteert hij het modem niet.

Het rare is, op dezelfde pc staat ook windows 2000 en daarmee kan ik wel gewoon op de interface van de router via de webbrowser. Iemand een idee?

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07-02 09:57
dat is een bug in windows, dat had mijn vader ook in het begin....
maar ik weet alleen niet meer hoe je het kan verhelpen
stel je ip us in op 10.0.0.1 ofzo en geef het dan nog een poging!
anders ff router restarten? :P

Verwijderd

werken andere dos commands ook niet? wat voor os?
kan ook zijn dat je bepaalde apperaatbestanden niet hebt, had ik met windows 98
ik weet niet meer hoe het heette op de windows cd maar volgensmij iets met driver1.cab driver2.cab etc, de inhoud daarvan heb ik allemaal uitgepakt in de system32 map, toen detecteerde hij hem wel

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
klink als een corrupte winsock FF zoeken en de oplossing moet te vinden zijn

Denk dat dit topic beter in Beveiligingen & Virusen had kunnen staan om dat het probleem zich nl voor doet als gevolg van verwijderen adware/virusen

Grutte Pier fansels

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-12-2025
Je hebt gelijk, was een corrupte winsock. Winsockfix erover heen en hij deed het meteen _/-\o_ . Thnx!