[PC naar HiFi] Hoe voor en achter hetzelfde laten spelen?

Pagina: 1
Acties:

• Soundstorm
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-01 12:42
Hallo,

Kan iemand mij helpen met het volgende?
We hebben nu ons MCE-tje aangesloten op de TV en de versterker. Soms is het gemakkelijker om het geluid door de tv te laten komen en soms door de versterker. Daarom hebben we 2 kabels gelegd. Eentje van de front-uitgang naar de tv en eentje van de rear-uitgang naar de versterker. Moesten we een splitter gebruiken op de front uitgang zou er te veel verlies zijn denk ik.

Maar hoe maak ik windows nu wijs dat hij het geluid zowel voor en achter moet afspelen en dat het hetzelfde moet zijn!?
Ik dacht dat gewoon op quadrofonisch (of hoe het ook noemt) zetten dit zou lukken, maar neen...

Ik heb een MSI K8N Neo2 platinum en gebruik de onboard (8.1 AC97) geluidskaart.

Thanks
Tom

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit vraag ik mij ook af...

Ik heb de vraag al eens gesteld in dit topic:

[rml][ C-Media 9761]Rear speakers geven weinig bas[/rml]

• Soundstorm
Bij jou lukt het dan toch al een beetje! Bij mij komt er niks uit als ik het op quadrofonisch zet. De driver denk dan gewoon dat ze achteraan staan en als ik ze test dan spelen ze gewoon als links en rechts achter.

Het moet toch mogelijk zijn! Simpele stereo krijgen op alle kanalen. Je kan er 9 speakers op aansluiten, maar 2 paar hetzelfde laten spelen lijkt onmogelijk!

• Soundstorm
Niemand die nog een idee heeft?

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:05

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Dat is afhankelijk van de geluidschip en drivers... En zelfs van het afspeelprogramma... Mijn soundblaster Audigy stuurt met winamp en mediaplayer uit over 5.1 speakers, waar het bij mijn vriendin, met onboard geluid weigert om met winamp geluid af te spelen over meerdere uitgangen...
Dus ik zou zeggen; probeer eens wat verschillende drivers en afspeelprogramma's...

En daarbij, je kunt net zo makkelijk een splitter gebruiken, mp3 zuigt van zichzelf al ;)

[ Voor 11% gewijzigd door MikeyMan op 07-03-2005 18:28 ]

• Soundstorm
Het is een MCE computertje, afspeelprogramma kan ik dus niet veel aan veranderen.
Het geluid moet door kabels van 3 meter omdat de pc in de garage staat en de kabels naar de living moeten. Ik denk dus dat een splitter nog een ietsje meer verlies gaat geven. Daarbij komt nog eens een aardlus ook...

Denk niet dat ik veel verschillende drivers kan proberen voor een AC97, ik zal er maar wat zoeken dan.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 07 maart 2005 @ 18:26:
Dat is afhankelijk van de geluidschip en drivers... En zelfs van het afspeelprogramma... Mijn soundblaster Audigy stuurt met winamp en mediaplayer uit over 5.1 speakers, waar het bij mijn vriendin, met onboard geluid weigert om met winamp geluid af te spelen over meerdere uitgangen...
Dus ik zou zeggen; probeer eens wat verschillende drivers en afspeelprogramma's...

En daarbij, je kunt net zo makkelijk een splitter gebruiken, mp3 zuigt van zichzelf al ;)
Met Winamp is het eenvouding. Bij de plugins moet je bij de DirectShow plugin "allow hardware acceleration" aanvinken. Dan krijg je al tenminste over 4 kanalen geluid, 5.1 weet ik niet zeker.

En als ik een splitter gebruik op mijn onboard geluidskaart dan is het stereobeeld vervormd en klinkt het gewoon nogal platjes :/ Op m'n andere computer met een SB Audigy heb ik er dan weer geen last van.

• cool_zero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-10-2022
Een splitter zou geen probleem moeten zijn in deze gevallen. Maar als je dit echt niet wilt zou je matrixmixer kunnen proberen. Dit werkt dan voor al het stereo mp3 geluid van video's die in in mediaplayer worden afgespeeld. Je kunt het ook koppelen aan ac3filter zodat ook bij films met ac3 het geluid op dezelfde manier wordt verdeeld over de boxen.

Voor winamp is er nog de 'KB 5.1 channel' output plugin die wel handig is als de hierboven genoemde harware acceleration bij direct sound niet wil werken.

[ Voor 6% gewijzigd door cool_zero op 08-03-2005 13:46 ]

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-01 20:38
doet nu voor het wel dan ?
wat je anders kan proberen is bij je volumeregeling te kiezen voor opnemen ipv afspelen
en dan in deze regelaar je line-in aan te vinken

sorry ik zat in een verkeerde gedachtegang :)

[ Voor 15% gewijzigd door Morphine op 09-03-2005 11:12 ]

Pagina: 1