Ik heb sinds kort een MSI K8N SLI Platinum moederbord. Ik ondervind een probleem tijdens het spelen van de game Unreal Tournament 2004, na het afsluiten van het spel reboot het systeem namelijk spontaan. In Windows zelf heb ik toen de optie uitgevinkt waarin staat dat het systeem moet rebooten (zodat ik in plaats hiervan een BSOD krijg). Na het wederom afsluiten van het spel (welke het overigens verder goed doet) kreeg ik een BSOD scherm met de volgende melding: 'IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL' en onderin het foutmeldingsnummer: 'STOP: 0x0000000A (0x9D086240, 0x00000002, 0x00000000, 0x8051EC1C)', helaas stond er verder geen verwijzing naar een bestandsnaam of iets dergelijks. Wat ikzelf heb gedaan: geheugen getest met Memtest gedurende 3,5 uur, zonder enige error doorstaan. Nieuwe videokaart driver (Forceware) geinstalleerd, dit loste het probleem niet op. Toen uiteindelijk in de Bios het onboard geluid (Soundblaster Live! 24bits) disabled en hier lag dus uiteindelijk het probleem, want het spel sluitte dit keer zonder BSOD af en bleef gewoon in Windows.
Ik heb vervolgens gecontroleerd welke versie driver ik had t.b.v. onboard geluidskaart en hierna op de MSI site gekeken of ik een nieuwere versie kon vinden, maar ik had de nieuwste driver (februari 2005) al geïnstalleerd staan, dus hier kwam ik ook niet verder mee. Verder heb ik zo'n beetje heel internet afgezocht (forums, Google, MSI site) om te kijken of anderen dit probleem ook ondervinden, maar heb tot nu toe helaas niets gevonden. Het vreemde is, dat het geluid verder goed werkt en nergens anders problemen geeft dan alleen met Unreal Tournament 2004 (ook nog getest met Unreal Tournament GOTY en Joint Operations, dit ging wel goed). Als OS gebruik ik Windows XP Prof. (SP2), voor verdere specs, zie m'n sig. Heeft iemand dit probleem ook ondervonden (misschien in combinatie met een andere game) en hoe heb je dit uiteindelijk weten op te lossen? Het is duidelijk een driver probleem, maar omdat er in de BSOD niet verwezen wordt naar een bestand, kom ik helaas niet verder.
Ik heb vervolgens gecontroleerd welke versie driver ik had t.b.v. onboard geluidskaart en hierna op de MSI site gekeken of ik een nieuwere versie kon vinden, maar ik had de nieuwste driver (februari 2005) al geïnstalleerd staan, dus hier kwam ik ook niet verder mee. Verder heb ik zo'n beetje heel internet afgezocht (forums, Google, MSI site) om te kijken of anderen dit probleem ook ondervinden, maar heb tot nu toe helaas niets gevonden. Het vreemde is, dat het geluid verder goed werkt en nergens anders problemen geeft dan alleen met Unreal Tournament 2004 (ook nog getest met Unreal Tournament GOTY en Joint Operations, dit ging wel goed). Als OS gebruik ik Windows XP Prof. (SP2), voor verdere specs, zie m'n sig. Heeft iemand dit probleem ook ondervonden (misschien in combinatie met een andere game) en hoe heb je dit uiteindelijk weten op te lossen? Het is duidelijk een driver probleem, maar omdat er in de BSOD niet verwezen wordt naar een bestand, kom ik helaas niet verder.
Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"