beste tweakers,
Ik heb gisteren een nieuwe computer gekocht.
bij deze computer heb ik geen OS gekocht omdat ik Win xp pro nog heb liggen (met nieuwe licentie)
ik heb de computer zelf samen gesteld.
de volgende componenten heb ik besteld:
mobo: ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU: Athlon 64 3200+ (2.0 GHz)
geheugen: Kingston HyperX DIMM 1GB ( 2x 512 )
grafisch: XFX 6800 GT
voeding: HEC 475VD-AT/BR 475 Watt
HD: Maxtor DiamondMax 10 (160 GB) SATA 2x
Nu heb ik er bij verteld dat ik het geheugen in dual channel wil en de HD's in Raid 0
a fijn geheugen geen probleem.
Nu wilde ik windows XP pro installeren en gaf hij bij de installatie 2 HD's aan die niet gepartitioneerd waren. ik heb ze bijde geformatteerd. nu wilde ik windows installeren na de eerste sessie om te installeren start je computer opnieuw op. maar hij geeft bootdisk failed aan.
Ik heb in de bios gekeken en daar stonden de hardeschijven bijde ge-anabled op de raid controller.
'first SATA master raid enabled
second SATA master raid enabled '
voordat mijn computer wil booten had ik ook de optie om in de raid array te openen.
daarin zag ik dat de 2 schijven als stiping stonden met bijde 156GB.
mij lijkt dus niets fout aan de raid opstelling.
Maar waarom ziet windows dan 2 hardeschijven bij de installatie en moet ik er 1 kiezen om windows op te installeren. (als ik hiervoor kies gaat het fout "fout bij het laden van besturingssysteem")
Ik heb nog nooit eerder een OS geinstalleerd met Raid.
Aangezien ik wel iets wil leren en alles een keer wil doen wil ik dit graag ook voor elkaar krijgen.
Kan iemand mij helpen met dit probleem of mij vertellen hoe ik dit op kan lossen.
het is een beetje jammer als je net een computer heb gekocht en je kan niet eens een benchmark draaien
omdat windows niet wil installeren.
Alvast bedankt,
Ik heb gisteren een nieuwe computer gekocht.
bij deze computer heb ik geen OS gekocht omdat ik Win xp pro nog heb liggen (met nieuwe licentie)
ik heb de computer zelf samen gesteld.
de volgende componenten heb ik besteld:
mobo: ASUS A8N-SLI Deluxe
CPU: Athlon 64 3200+ (2.0 GHz)
geheugen: Kingston HyperX DIMM 1GB ( 2x 512 )
grafisch: XFX 6800 GT
voeding: HEC 475VD-AT/BR 475 Watt
HD: Maxtor DiamondMax 10 (160 GB) SATA 2x
Nu heb ik er bij verteld dat ik het geheugen in dual channel wil en de HD's in Raid 0
a fijn geheugen geen probleem.
Nu wilde ik windows XP pro installeren en gaf hij bij de installatie 2 HD's aan die niet gepartitioneerd waren. ik heb ze bijde geformatteerd. nu wilde ik windows installeren na de eerste sessie om te installeren start je computer opnieuw op. maar hij geeft bootdisk failed aan.
Ik heb in de bios gekeken en daar stonden de hardeschijven bijde ge-anabled op de raid controller.
'first SATA master raid enabled
second SATA master raid enabled '
voordat mijn computer wil booten had ik ook de optie om in de raid array te openen.
daarin zag ik dat de 2 schijven als stiping stonden met bijde 156GB.
mij lijkt dus niets fout aan de raid opstelling.
Maar waarom ziet windows dan 2 hardeschijven bij de installatie en moet ik er 1 kiezen om windows op te installeren. (als ik hiervoor kies gaat het fout "fout bij het laden van besturingssysteem")
Ik heb nog nooit eerder een OS geinstalleerd met Raid.
Aangezien ik wel iets wil leren en alles een keer wil doen wil ik dit graag ook voor elkaar krijgen.
Kan iemand mij helpen met dit probleem of mij vertellen hoe ik dit op kan lossen.
het is een beetje jammer als je net een computer heb gekocht en je kan niet eens een benchmark draaien
Alvast bedankt,