[Winrar] Crc errors na netwerk kopie

Pagina: 1
Acties:
  • 275 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
ik heb hier thuis 2 pc's staan

specificaties pc 1:
amd 1500+ (pcchips)
256mb pc3200 geheugen
40gb hd

Specificaties pc 2:
AMd 64 3200+
1gb ram
360gb aan hd ruimte (2x120 S-ATA in Raid 0 +1x120gb P-ATA)

Als ik het rar bestand wat uit 94 delen van 50 mb bestaat probeer uit te pakken op pc1 gaat alles goed. als ik het daarna kopieer via een normaal werkend netwerk naar pc 2 krijg ik de melding dat 5 files een crc error hebben. ik heb het bestand proberen uit te pakken op de raid config en op de normale hd maar ik blijf die errors krijgen. wat me wel opvalt is dat als ik het opnieuw van mijn netwerk kopieer dat 1 keer ook andere bestanden een crc error hebben en de bestanden die eerst een crc error hadden die nu niet meer hadden. wat ik toch heel vreemd vind.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je hetzelfde probleem indien je een werkend bestand van PC2 naar PC1 kopieert? Verder heeft dit niets met SA te maken; of heb je dit probleem echt alleen bij Winrar? Ik haal verder de caps even uit je topictitel :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

Als je de bestanden direct kopieert naar die gewone hd, heeft die dan ook die crc fouten ? (dat kan ik niet helemaal duidelijk uit je post halen) Of kopier je die bestanden vanaf je raid schijven naar die HD.... Anders zou ik me toch eens zorgen gaan maken om je raid configuratie, want bij een striping set zoals jij hebt kan een bestand zomaar verdeelt staan over 2 schijven.

[ Voor 15% gewijzigd door Caveman op 06-03-2005 17:18 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Avvd
  • Niet online
hij heeft ook fouten als ik driect kopieer naar de gewone hd. maar dan zijn er wel maar 4 bestanden met errors.
De windows install is net vers. (komt van een ghost die ik altijd al gebruik.
ik heb laatst wel nieuw geheugen aangeschaft. kan dit er iets mee te maken hebben?

ik heb zover ik weet alleen maar problemen met winrar dus ik zou niet weten waar dit anders huis hoort.

EDIT:
ik alle bestanden weer gekopieerd naar een andere pc (pc3) en als ik hem daar uit pak gaat wel alles goed het ligt dus aan pc2 misschien dat er nou wel een move moet komen.

[ Voor 37% gewijzigd door Avvd op 06-03-2005 18:02 ]

• Caveman
  • Laatst online: 20-08 20:53

Caveman

whahoehaha

spacejam schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:20:
:? windows install van een ghost, is die wel op die pc gemaakt met de config zoals je nu hebt ? Anders zou ik gewoon eens een echte install doen...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Verwijderd

dit lijkt idd op een ghost image die op 2 dezelfde systemen draait zonder de SID veranderd te hebben.
probeer eens GhostWalker te draaien.

Verwijderd

spacejam schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:20:
ik heb laatst wel nieuw geheugen aangeschaft. kan dit er iets mee te maken hebben?
Begin inderdaad maar eens je geheugen te testen met iets als memtest86+

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hmm... of een brakke netwerkkabel, heb ik ook wel eens vage winrar fouten mee opgelost.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Avvd
  • Niet online
het is een ghost die alleen maar voor die computer wordt gebruikt. aan de netwerkkabel kan het ook neit liggen want ik maak gebruik van een dubbel netwerk (100mbit en 1Gbit) en via allebei de wegen krijg ik die error

• Renumeration
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:50
spacejam schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:06:

Als ik het rar bestand wat uit 94 delen van 50 mb bestaat probeer uit te pakken op pc1 gaat alles goed. als ik het daarna kopieer via een normaal werkend netwerk naar pc 2 krijg ik de melding dat 5 files een crc error hebben.
Ik denk dat je de rar's ook nog moet fixen door middel van Quickpar of iets dergelijks. Ik doe het zelfde hoezo als jou ongeveer. Allen download hem op pc1 zet hem over naar pc2 en daar repair en pak ik het bestand uit.

[ Voor 34% gewijzigd door Renumeration op 07-03-2005 14:30 ]

Specs

• Avvd
  • Niet online
geheugen is het in iedergeval niet. ik heb het vervangen maar het probleem blijft. maar het zou toch niet nodig moeten zijn om hem te repareren. ik pak lever de oorzaak dan het iedere keer verhelpen

• Avvd
  • Niet online
schop

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

CRC errors is 99% te verwijten aan slecht geheugen. De berekeningen worden in geheugen bijgehouden en als daar fouten zijn, levert dat onjuiste CRC waarden op.
Memtest draaien is dan aan te raden (Niet vanuit windows, maar booten vanaf Memtest-CD!)

Maar als op je eigen pc alles goed verloopt (dus niet over netwerk maar ter plekke controleren) dan is je geheugen goed.

Als er toch nog storingen optreden bij CRC controle over netwerk dan moet je even kijken of netwerk verbinding stabiel is. Bij hoge pingen ondanks lokaal netwerk moet je kabels maar vervangen.
Lukt het niet, vervang dan de netwerkkaart(en) even. Het komt wel es voor dat ze defect zijn, maar dat komt weinig voor.

De makkelijkste is even beide pc's dichtbij elkaar te zetten en dan met crosslinked kabel bestanden overzetten en testen. Geen fouten, dan kijken of switch wel in orde is.

Dus gewoon stap voor stap uitzoeken waar het probleem is. Test ook op 2e pc zelf (niet over netwerk) of er geen CRC fouten zijn ondanks dat bestanden goed ingepakt zijn.

• Bananenplant
  • Laatst online: 21:49

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

Maakt het ook uit als je het via ftp ipv windows file sharing doet?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Avvd
  • Niet online
geheugen is 100% goed + Bekabeling ook. ik ga nou proberen of het probleem zich voordoet als ik via ftp ga

EDIT:
via ftp goet hij het wel

EDIT2:
via het normaal netwerk werkt ie gewoon weer zonder iets veranders te hebben :? :X

[ Voor 41% gewijzigd door Avvd op 10-03-2005 16:56 ]

• Avvd
  • Niet online
even een grote kick

het probleem was nou voor bijna een maand verholpen geweest door nieuwe drivers voor mijn raid-set te gebruiken. maar nou krijg ik weer een nieuwe variant. hij pakt alles uit zonder crc errors maar dan geeft hij aan dat hij het volume van een willekeurig bestand niet kan wijzigen:

! F:\Bestand.part008.rar: Kan volume niet wijzigen

• Avvd
  • Niet online
kick
Pagina: 1