Toon posts:

IIS laten bekijken lukt neit achter router.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op mijn server IIS draaien voor intern gebruik (kleine projectjes die ik hierop uitvoer) Deze zijn intern te bekijken op http://192.168.1.9

Nu wil ik soms ook wel eens dat andere gebruikers die niet in mijn netwerk zitten (dus gewoon op het inet zitten) deze map kunnen zien om zo wat projectjes van me te bekijken.

En hier zit het probleem ik zit achter een router een d-link dsl g604t en ik zou niet weten hoe ik in dit toestel mijn ip adres van de inetprovider kan door laten verwijdezen naar de server...

Ik hoop dat iemand me kan helpen, die net diezelfde K**T router bezit als mij..

Greetz...

PCModders

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Zoek in de handleiding naar iets dat NAT/PAT of Virtual Servers heet. Daarmee kun je poort 80 door laten sturen naar je interne IP adres. Verder is er natuurlijk altijd nog Het Grote Poortmappingsverhaal.

Verwijderd

Topicstarter
Okey ik weet nu al waar het moet, nu moet ik bij het configureren, port map, port stop, en port start opgeven.

Ik heb bij alles 80 ingevuld (http is toch poort 90? :s), ga ik dan een kijkje nemen via het ip adres van mijn inet provider dan kom ik uit op de admin panel van de router?

Ik heb dus iets verkeerd ingesteld met die port map gedoe.

Iemand die weet hoe het moet?

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 08:39
Eh, sorry, maar je had allereerst de search kunnen proberen. Daar kun je direct de juiste antwoorden vinden. Daarnaast is zojuist een reactie geplaatst met de link naar het poortmappings verhaal. Ook daar staan de antwoorden in... Ga dat eerst maar eens doorlezen....

Overigens is HTTP standaard poort 80....

Gravity sucks...

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
HTTP is al jaren poort 80, dus dat wel goed zitten. Waarom je het admin panel van je router krijgt, is omdat die ook op poort 80 luistert. Dat wordt dus in de handleiding kijken of je de poort hiervan kunt veranderen.

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 08:39
Je zou kunnen proberen om de instellingen voor de admin page van je router te wijzigen (poort):

Tip: zet je admin page op poort 180....

Gravity sucks...

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal simpelder gezegd dan gedaan, waar verander ik de poort van de admin panel?

Ik weet niet of jullie die admin van deze router al eens een keertje hebben gezien: ze is zo buggy en zo ongebruiksvriendelijk als het maar zijn kan....

Verwijderd

Tsja, dat kunnen wij je ook niet direct vertellen. Ga zelf eens snuffelen tussen de Advanced opties etc. Bel eventueel de fabrikant van de router voor support.
Pagina: 1