Toon posts:

Airport geeft geen IP adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds een maand een raar probleem met mijn Airport Base Station Snow. Zo opeens valt de verbinding weg en krijgen de mac's met een airport kaart geen ip-nummer toegewezen (via DHCP). Enige tijd later (ik heb er nog geen logica in kunnen vinden) is de verbinding weer hersteld zonder dat ik ook maar iets reset of verander via de instellingen. Zou dit met de DHCP-lease te maken kunnen hebben? Ik heb nl. geen flauw idee wat dat nou precies doet.
Mijn Base station is gekoppeld aan een G4 onder 10.3.8 via een Ethernet kabel. De kabel van de Internet provider gaat rechtstreeks in de Airport.
Ik heb zo'n beetje alle Nederlandse en Engelstalige sites afgezocht maar kan geen oplossing voor het probleem vinden, wie heeft er een idee?

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Kun je eens, als het probleem zich weer voordoet, de output van het commando ifconfig -a geven hier? Als er zich problemen voordoen met DHCP leases, kun je dat daar aan zien :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Open het AirPort-hulpprogramma en kijk of je daar iets vreemds tegenkomt in de instellingen van je basisstation.

AirPorth-hulpprogramma is te vinden in 'Applicatie/Hulpprogrammas'. Zo is onder het tabblad 'Netwerk' de leasetijd van je DHCP verbinding in te stellen. Bij mij staat die op 4 uur.

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:23

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

ik heb het ook gehad met een windows draadloos netwerk, de pc's kregen heel de tijd geen ip toegewezen en de verbinding viel om de haverklap weg. was precies in de tijd dat KPN bezig was de snelheden te verhogen hier, nu geen last meer van.
ik heb toen ook van allez geprobeerd, maar moest toch wachten tot het uit zichzelf over ging!

• frim
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien hangt er een brakke UTP kabel tussen je G4 en je basisstation?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk niet dat het aan de UTP kabel ligt, de DHCP lease staat ook op 4 uur. Het is inderdaad begonnen in de periode dat KPN bezig was maar of dat invloed heeft op mijn draadloze netwerk???
De Internetverbinding op de G4 is gewoon prima in orde.
Als het weer optreedt zal ik dat commando in de terminal eens intikken.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de output van het commano ifconfig -a

Last login: Sun Feb 27 13:24:29 on console
Welcome to Darwin!
[IngridsiBook:~] ingridmo% ifconfig -a
lo0: flags=8049<UP,LOOPBACK,RUNNING,MULTICAST> mtu 16384
inet6 ::1 prefixlen 128
inet6 fe80::1 prefixlen 64 scopeid 0x1
inet 127.0.0.1 netmask 0xff000000
gif0: flags=8010<POINTOPOINT,MULTICAST> mtu 1280
stf0: flags=0<> mtu 1280
en0: flags=8863<UP,BROADCAST,SMART,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
ether 00:03:93:da:40:f8
media: autoselect (<unknown type>)
supported media: none autoselect 10baseT/UTP <half-duplex> 10baseT/UTP <full-duplex> 10baseT/UTP <full-duplex,hw-loopback> 100baseTX <half-duplex> 100baseTX <full-duplex> 100baseTX <full-duplex,hw-loopback>
en1: flags=8863<UP,BROADCAST,SMART,RUNNING,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 1500
ether 00:30:65:24:65:32
media: autoselect (<unknown type>) status: inactive
supported media: autoselect
fw0: flags=8822<BROADCAST,SMART,SIMPLEX,MULTICAST> mtu 2030
lladdr 00:03:93:ff:fe:da:40:f8
media: autoselect <full-duplex> status: inactive
supported media: autoselect <full-duplex>
[IngridsiBook:~] ingridmo%

Inmiddels doet de Airport het weer, maar vannacht om een uur of 4 viel de verbinding weer weg.
Pagina: 1