Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

laptop herspuiten

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

ik zou mijn oude IBM 600e laptop willen verfraaien.

dus is nu mijn vraag ?

Kan men een laptop herspuiten en hoe doe je dat?
Wat heb je er voor nodig ?

Ik zou enkel de bovenste kant willen herspuiten want deze is eigenlijk een beetje versleten.

kan iemand mij helpen?

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Gewoon spuitbus kopen, alles afplakken want niet die kleur mag worden, spuiten maar. Misschien nog even ligt opschuren.

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Tuurlijk zou dat mogelijk kunnen zijn :)
Ik zou het eerst wel even gaan schuren (het fijnste wat je kan krijgen).
Dan eerst ff in een grond laagje, en daarna met je gewenste kleur.
Ik zou wel goede kwaliteit nemen.
En het gene wat je niet wilt spuiten allemaal goed afplakken.
En natuurlijk lang laten drogen, niet denken als het stofdroog is, ach, probeer het maar weer even :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Verwijderd

Topicstarter
hoelang moet je rekenen voor de droogtijd?

3 uur of 3 dagen ?

en sorry heb geen ervaringen met herspuiten maar wat voor grondlaag moet dat zijn.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-04-2024
Het liefst zo lang mogenlijk laten drogen, liever 3 dagen dan drie 1. ik denk zeker wel een dag maar dat ligt aan de verf.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ga even langs een verfwinkel / verfafdeling en vraag wat je nodig hebt voor spuiten op plastic ;)
Er zijn zoveel verschillende primers, die allemaal net even iets anders zijn. Maar de meeste voldoen gewoon.

Dus: even langs verfafdeling ;)
Opschuren, ontvetten, primer, laten drogen en de verf spuiten maar. Goed tussentijds laten drogen en in meerdere (dunne) lagen :)

301SQN

Verwijderd

Topicstarter
bedankt iedereen, nu weet ik tenminste wat te doen.

Verwijderd

-eventueel licht opschuren.
-ontvetteb
-kunstof primer opzetten(liefst van motip, maar zeker geen gamma,karwei huismerk)
-toplaag in 2 of 3 lagen opbrengen, ook voor de aflak weer motip gebruiken en zeker geen karwei of gamma huismerk.

waarom geen goedkope: deze verf druipt te veel en hecht slecht.

let wel:
motip is over het algemeen acryl basis, andere verfen niet, gebruik dus altijd motip/motip en niet flexa/motip, anders gaat het alsnog bladeren, motip/flexa gaat wel maar is neit aan te raden.

doordat motip acryl is zit er polyurethaan in en zal het een vele hardere beschermlaag geven dan een normale verf, tevens droogt sneller maar het geheel uithardingsproces is pas na 1 of 2 weken bereikt pas dus op met stoten en krassen.

succes

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ook ik kan motip zeker wel aanraden, met die verf heb ik mijn hele kast gedaan en het is al zeg ik het zelf erg mooi geworden :)

volgens mij staat hier in de casemodding en electronica faq's ook een stuk over, misschien handig om die ook even te lezen

edit : Frequently Asked Questions CME

[ Voor 15% gewijzigd door PilatuS op 06-03-2005 17:08 ]

• -Miura-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:29
ik wil mijn laptop ook misschien een keertje overspuiten, maar ik zat met de vraag of het allemaal niet wat te warm word, of is dit een beetje overdreven :) ?

• PilatuS
  • Niet online
Woutev schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:47:
ik wil mijn laptop ook misschien een keertje overspuiten, maar ik zat met de vraag of het allemaal niet wat te warm word, of is dit een beetje overdreven :) ?
ik denk niet dat een laagje verf veel uitmaakt, het plastic van de laptop laat toch al nauwelijks warmte door, let er wel op dat je de gaten voor de lucht niet dicht maakt met spuiten :)

• pretorian_nl
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-10 16:44
Zag dat iemand wat zei over lang laten drogen. Je kunt ook gewoon goede spuitbussen halen (zou ik in ieder geval doen voor laptop) van Motip. Dit is snel zat en geeft goed resultaat. Doordat je dan lagen redelijk snel achter elkaar kunt doen (maximaal 30 minuten tussen lagen) wordt het één geheel en niet 5 aparte lagen. Dit is redelijk snel dus en je kunt alle lagen (zeg 4 grond en 4 top, liever dun en vaak dan dik en snel) doen in één middag. Dag uit laten harden en klaar (uitharding wacht ik soms maar 3 uur op bij haastkkussen en hier heb ik ook nog nooit problemen mee gehad).

Digital Media Junkie

Verwijderd

Ik zou er toch heel lang over nadenken voordat je zoiets doet, zeker als je al hier moet komen vragen hoe het moet.

Wil je het netjes doen heb je geduld nodig, en toch ook wel technisch inzicht. Je zult nl. je hele laptop uit elkaar moeten halen tot je alleen de plastic onderdelen overhoudt die je wilt spuiten. Daarna met het juiste middel voorbewerken (primer), spuiten en eventueel voorzien van een laklaag.

Dat het kan lijkt me logisch, maar begin er niet aan als je geen ervaring hebt op dit vlak. Begin dan eens met bv. het overspuiten van je muis oid, het zou toch zonde zijn als je je laptop vernaggelt.

• Superflip
  • Laatst online: 19:34

Superflip

*pwiet*

Ik ben als volgt te werk gegaan :

- Verwijderen anti-diefstal plaatje (3u)
- Demonteren (5u)
- Ontvetten (15min)
- Lichtjes opschuren (15min)
- Afplakken met fineline tape ed. (3u)
- Wegwerken grote beschadigingen met mastique en telkens terug opschuren. (4u).
- Spuiten + vernis (1u)
- Het nodige bak & droogwerk
- Montage (20min)

De verf is van Glasurit en het is Metallic verf.

Fotos :

Afbeeldingslocatie: http://www.dikon.be/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dikon.be/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.dikon.be/3.jpg

• VernL
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 26-02 20:01
Wow dat ziet er echt goed uit!
Alleen die 2 zwart-grijze stukjes aan de achterkant, zijn die niet veel lichter dan de rest van het zwart?
Ik zou die dan ook gelijk ff hebben gespoten.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

VernL schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:45:
Wow dat ziet er echt goed uit!
Alleen die 2 zwart-grijze stukjes aan de achterkant, zijn die niet veel lichter dan de rest van het zwart?
Ik zou die dan ook gelijk ff hebben gespoten.
Dat zijn de speakers, als je die wil spuiten moet je wel goed uitkijken dat je de gaten niet dichtspuit ;)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Heel erg strak werk, complimenten!

Als je de tijd die je er aan kwijt geweest bent, optelt, zie je dat het idd geen klus is om licht over te denken. Ik kom op iets van 17 uur in totaal..

• IceClub
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:32
Op deze site staat perfect hoe je een laptop kunt over spuiten een echte aanrader.

laptop painting

• Superflip

Superflip

*pwiet*

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:52:
Heel erg strak werk, complimenten!

Als je de tijd die je er aan kwijt geweest bent, optelt, zie je dat het idd geen klus is om licht over te denken. Ik kom op iets van 17 uur in totaal..
In totaal zal het toch ietsje meer zijn hoor, het was ongeveer een ruwe schatting van hoelang ik er aan bezig geweest ben :)

Ik heb het geluk gehad van een spuitkabine gebruik te kunnen maken, wat het resultaat al heel wat mooier maakte. Maar de volgende keer zou ik het ook wat mooier kunnen doen!

En iedereen dat er ooit mee wil beginnen, denk goed na over de kleur! Want persoonlijk is dat bij mij een beetje tegengevallen, het zag er goed uit op staal, maar als je dan begint te spuiten valt hij toch vaak iets donkerder uit!

Steek heeel veeel tijd in het afplakken als je dat gaat doen!!! Het kan nooit goed genoeg gedaan worden, en gebruik hiervoor hele dunne tape, anders ga je opstaande randen creëren en die wil je niet, geloof me! Ook zijn er enkele stofjes onder mijn vernis gekropen, die wil je ook niet ;)

Ohja en verder :
- Het gaat je toch een duit kosten hoor!
- Je laptop staat continu vol vettige vingers ed.
- Als je hem veel weg moet steken en terug bovenhalen kom je ook snel krassen tegen (hoewel dat goed meevalt, had het erger verwacht!)
- Je laptop kan tegen een stootje als je autolak gebruikt! Zelfs na zware stoten op scherpe hoeken zelf nog geen putje!
- Primer is een must!
- Veel geluk en geduld toegewenst ;) maar het resultaat mag er zijn!!! Iedereen staart ernaar :p

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
ik heb het gedaan zonder primer zonder schuren ed!
gewoon ff vet en stofvrij gemaakt, scherm e.d. afgeplakt, en dan... met plastic verf er op (vind je in elke modelbouw winkel)
Het resultaat mocht er zijn! Heeft hier nog ergens op GoT gestaan, 'k zal het even opzoeken

Gevonden: [rml][ CM]Enkele vragen over case-modden laptop[/rml]

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-11 16:08

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

Bedenk wel dat een IBM 600 serie (mijn 760 heeft het ook) een soort rubberachtige behuizing heeft. Het voelt een beetje aan als antislip spul. Misschien moet je even langs de verfwinkel om daar na te vragen hoe je dat het beste kunt spuiten.

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-03-2021

Egg

In der Schweiz jah!

aik0n schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:16:
Ik ben als volgt te werk gegaan :

- Verwijderen anti-diefstal plaatje (3u)
- Demonteren (5u)
- Ontvetten (15min)
- Lichtjes opschuren (15min)
- Afplakken met fineline tape ed. (3u)
- Wegwerken grote beschadigingen met mastique en telkens terug opschuren. (4u).
- Spuiten + vernis (1u)
- Het nodige bak & droogwerk
- Montage (20min)

De verf is van Glasurit en het is Metallic verf.

Fotos :
,,;;blaat;;,,
ghe, vind je het zelf ook niet een btje lang, 5uur demonteren, 3 uur afplakken, 3 uur bezig met verwijderen van diefstal plaatje..
het resultaat is iig wel super.

MSI GX660R for the win!

Verwijderd

is er niet gewoon een bedrijfje dat dat doet net zoiets West Coast Customs vam pimp my ride, alleen dan voor laptops en computers. Ik laat het liever doen dan dat ik het zelf moet doen aangezien ik niet zo heel technisch ben maar het tog retevet is.

• PcFer
  • Laatst online: 18-11 20:27
Even een tip over dat ontvetten. Dit moet je nooit met terpentine doen, want dit is namenlijk vet. Het klinkt raar, maar je kunt beter tinner gebruiken en misschien zijn er nog wel betere ontvettings middelen.

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 18:37

ATS

Aceton is een heel goed ontvettingsmiddel, maar het wil nog wel eens kunststoffen of lakken oplossen...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Superflip

Superflip

*pwiet*

uberotto2086 schreef op maandag 07 maart 2005 @ 16:23:
[...]

ghe, vind je het zelf ook niet een btje lang, 5uur demonteren, 3 uur afplakken, 3 uur bezig met verwijderen van diefstal plaatje..
het resultaat is iig wel super.
Niet echt nee... aangezien het een rotte laptop was om het scherm volledig los te maken, en ook enkele vijsjes die toch wel op heel rotte plaatsen zaten, en ik moest ook alles terug kunnen monteren hé :)

Het afplakken is inderdaad wel 3uur geweest, ik heb namelijk de originele kleurbalans gehouden. Dit wel zeggen dat ik de zwarte plastiek zwart heb gelaten en de gekleurde plastiek gespoten heb. Tussen die 2 kleuren was er meestal een kleine groef, en da vraagt heel veel tijd om af te plakken als je dat deftig wil doen!

Het beveiligingsplaatje was ook niet simpel... Het was er namelijk heel goed op geplakt (met een soort van secondenlijm) en ik heb hier natuurlijk ook alle lijmrestjes moeten weghalen (wat niet zo eenvoudig is).

Een heel goed ontvettingsmiddel is remmenreiniger! En dit beschadigd plastiek niet!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

En als je hem dan naar de lokale garage brengt met de vraag ff je toplap mee te spuiten als ie een auto in dezelfde kleur doet? Of kan ie daar niet tegen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• BCM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-11 16:12

BCM

Een hele nette paintjob.

Misschien een idee om hem nog te polijsten.... (Commandant) Dan ben je het sinasappel effect kwijt.

Cedo Nulli

Pagina: 1