Toon posts:

Help! kan niet meer in de (NT) server komen!!!!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag heel dapper RAS, geinstalleerd op de Nt server hier in dit bedrijf. (ben hier net nieuw en weet nog maar weinig van Netwerken).
Alles goed gegaan, maar natuurlijk even opnieuw opstarten. Moet ik mij opnieuw aanmelden en dus een wachtwoord invoeren. Wat blijkt heeft de vroegere beheerder ooit het ww veranderd en is het nu vergeten!!
Ik kan wel janken, kom dus niet meer in de server. Help me alsjeblieft, tis dringend!!:'(

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee? Kan ik een doorstart maken? Is er een "superuser"- paswoord die altijd in te vullen valt, of iets dergelijks?
ik zit echt heel erg omhoog!

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 11:58

Whizzer

Flappie!

Als je nu even je e-mail adres had neergezet had ik je direct kunnen mailen.. |:(

Heb iets even op het netwerk gevonden waarmee je NT passworden zou kunnen achterhalen... Het is gebaseerd op Linux. Ik heb het echter nooit gebruikt, dus ik kan je niet helpen... Echter schijnt het wel te werken :) ... Heb de link ooit eens hier van het forum geplukt...

Je kunt hem nu hier vinden: www.maltisbabba.nl/soft/ntpassword.zip

Suc7 *D

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Wat je ook kan doen in dos is om ff je default screensaver copy van maken en de cmd.exe erover te kopieren ... dan nt opstarten en na +/- 15 min start er een dos-box ... dan zou je er wel uit moeten komen lijkt me!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Zijn er nog users met admin rechten? Of is er ooit een rescue disk gemaakt met RDISK? Zo ja, als de juiste parameter is gebruikt staat hier de userdatabase op. Anders opnieuw installeren en na de vraag voor het admin wachtwoord en voordat de setup bestanden gaat kopieren, de installatie afbreken, is tricky maar werkt wel 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Oh, jongens, ik heb er echt superweinig verstand van. Dit is allemaal door een bedrijf geistalleerd, dat tegenwoordig eerst offertes stuurt voordat ze iets zinnig zeggen. Dit is mijn eerste werkweek en ik ben een absolute newbie op het gebied van netwerken (Ik durf ook niet teveel te prutsen). Volgens mij heb je op die server alleen als administrator rechten. Volgens de firma zijn er nooit rescuediskettes of ietsdergelijks gemaakt (ze hadden dus zelfs het paswoord niet opgeschreven).
En whizzer je link doet het niet! Dit meisje is behoorlijk ongelukkig!!!!
Ik weet niet of ik dat opnieuw installeren van buick wel aan durf en ik weet niet eens hoe je met NT in Dos komt (F5?)

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Je kunt hem nu hier vinden: www.maltisbabba.nl/soft/ntpassword.zip

Suc7 *D
Sorry, als het goed is werkt ie nu wel...

Maar op www.maltisbabba.nl is het ook leuk vertoeven :+

• Whizzer

Whizzer

Flappie!

Hadden ze 'm weggekieperd... naja, poging 18.364.. volg de in m'n vorige post...

Verwijderd

Dit tooltje leest de sam database uit en je kan vervolgens elk password intikken ,
Als je de gescripte versie hebt hoef je alleen maar enter te geven tot je bij de optie van change password komt
elk password is mogelijk ook blanco

ff rebooten en ut is gefixed.

Let wel , omdat de sam gehackt wordt is het raadzaam om zeker een actuele en goede backup te hebben

je weet maar nooit !

Verwijderd

Topicstarter
Mensen bedankt!!!! Hij doet het weer. 'k heb NT opnieuw op de server gezet en op een paar instellingen na werkt ie weer als een zonnetje :)
Pagina: 1