Toon posts:

ip adres wijzigen van speedtouch 570i router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik benal de hele dag bezig geweest en heb deKPN gebeeld om mijn instellingen te herstellen. Zo erg was het dus.
Het gaat om het volgende. Ik heb een speedtouch 5701 draadloze router. soms ga ik naar een kennis toe die op een ander netwerk zit nl 192.168.1.254. Op dit netwerk wil ik inloggen. Maar mijn eigen netwerk zit op 10.0.0.138. Die wil ik dus veranderen. De handleiding van speedtouch is onduidelijk. Wie kan mij zeggen hoe ik dus het ipadres in de router kan veranderen?????

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Waarom wil je het IP van je router veranderen? In je eigen netwerk krijg je via DHCP een adres, en in het netwerk van die kennis van je ook. Dat het 2 verschillende IP's zijn maakt dan niet uit.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

als je het toch wilt veranderen kan je denk ik het beste gaan naar ip-adresses onder advanced eth0 aanpassen van 10.0.0.138 naar het gewenste en daarna bij DHCP & Address Pools de uit te geven range aanpassen.

edit:

Trouwens zorg wel dat je weet hoe je de router moet resetten en weer aan de praat kunt krijgen, voor het geval het niet goed lukt.

[ Voor 28% gewijzigd door RRX op 06-03-2005 16:11 ]

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd de ip adressen te wijzigen, dus ipv 10.o.o.138, maar het laat zich niet wijzigen.