Toon posts:

[suse]wireless wpc11 op acer laptop 1352

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn laptop gister "verreikt" met suse 9.2. Alles werd correct geinstalleerd behalve mijn linksys wpc11 v4 wirelles netwerk kaart.
Nu heb ik al het een en ander op internet opgezocht. Zo heb ik een ndiswrapper gebuikt om de correcte (winxp driver) te installeren. En daarna kan ik hem dan ook online brengen (zelf met 64 WEP encryptie), hij verkrijgt van de linksys router BEFW11S4 een ip adres via dhcp. So far so good,

Nu komt het probleem. Ik kan wel via conquerer in 192.168.1.1 komen ( het admin gedeelte van de linksys router ), maar kan deze vervolgens niet pingen ( ook geen andere ip adressen in netwerk). Internet werkt daarentegen ook niet, dus ik dacht dat zal wel aan DNS nummers liggen die niet verkregen worden via, dus die ingevuld in /etc/resolv.conf. Maar dat werkt nog steeds niet ( na de internet device opnieuw opgestart te hebben).

Dus op een of andere manier neemt hij niet de goede "dhcp" informatie van de router over. Waar ligt dit aan?

Verwijderd

Topicstarter
Update, Ik heb inmiddels hem aan het utp netwerk gehangen(pcmcia wlan kaart eruit gehaald). En daarna de correcte waarden ingevuld ) gatwey, ip adres,subnetmask, dns nummer ( zoals in mijn windows xp installatie). Maar dan is er nog steeds geen internet beschikbaar.

• lvh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-11-2022

lvh

rm /etc/resolv.conf

en dan manueel dhcpcd draaien

als dat niet werkt
nameserver 192.168.1.1
in /etc/resolv.conf zetten

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:28

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Ik heb een soortgelijke issue, waar ik nog niet helemaal uit kom.

Situatie:

Dell D800 met SuSE 9.2 -> integrated broadcom wlan gevalletje -> dlink access point -> e-tech dsl router

Ik heb het netwerk aan de praat middels de ndiswrapper. Ik kan intern pingen, zowel naar een andere pc in 't netwerk (192.168.1.106) als naar de dlink a/p (.114) als naar de dsl router (.254). Extern pingen gaat ook goed, *mits* ik een IP adres gebruik. DNS resolving gaat niet. Het eerder genoemde (resolv.cfg verwijderen) helpt niet.

Misschien nog een ideetje:-
Vanwege time-out problemen met dns resolving heb ik m'n Windows config zo staan dat de 1e en 2e dns server niet door dhcp worden gevuld: deze verwijzen direct naar de name servers van xs4all (194.109.6.66 en 9.99).

Iemand nog een suggestie ?

[ Voor 20% gewijzigd door LePlatDuJour op 15-04-2005 21:59 ]

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?