Ik heb sinds enkele dagen last van een probleem met mijn laptop, dan wel met mijn router. Het heeft de hele tijd goed gewerkt, maar sinds enkele dagen werkt het ineens niet meer. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Mogelijk is extra informatie vereist, maar dan hoor ik dat wel...
Router:
Sitecom WL-108
Probleem:
Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ik heb al zoveel gezocht dat ik even niet meer weet waar ik moet zoeken. Het lijkt geen foute instelling in de browser te zijn (want dan zou het twee maal fout moeten staan; zowel in Mozilla Firefox als in Internet Explorer), maar het lijkt ook geen DNS-fout te zijn (dan zou het ook niet op de PC en de server moeten werken).
zucht... 't zijn leuke dingen... maar ze moeten dan wel werken...
Router:
Sitecom WL-108
Probleem:
- MSN werkt gewoon, hoewel ie lang bezig is met connectie maken met de server.
- HTTP werkt echter niet, hij zoekt niet eens maar geeft direct een lege pagina (zowel in Mozilla Firefox als in Internet Explorer). Echter, soms toont ie één pagina, maar als ik dan doorklik of een andere URL invoer doet ie 't niet meer.
- Ik heb, via netwerkdrives, mijn laptop gekoppeld aan harde schijven van de server. Die doen het gewoon.
- Als ik via MSTSC connectie probeer te maken met de server, dan doet ie 't ook niet. Echter, net als bij HTTP, doet ie 't heel af en toe een keer wel. Maar bij opnieuw verbinding maken doet ie 't ineens niet meer.
- Een ping doet het gewoon.
- Een telnet doet het meestal niet, dan krijg ik de foutmelding (in dit geval een telnet naar www.nu.nl):
Bezig met verbinding maken met www.nu.nl...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 80: De verbinding is mislukt
- IP-adres: 192.168.11.5
- Subnetmask: 255.255.255.0
- Standaard-gateway: 192.168.11.1
- Voorkeurs-DNS-server: 192.168.11.1
- Intern naar extern is alles open.
- Extern naar intern is open: FTP (poort 20-21), HTTP (poort 80, 8000-8005 en 8888), MSSQL (poort 1433) en MSTSC (poort 3489).
- Het MAC-adres van de draadloos netwerkkaart van de laptop is opgegeven als zijnde een toegestaan MAC-adres voor een draadloze verbinding.
Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ik heb al zoveel gezocht dat ik even niet meer weet waar ik moet zoeken. Het lijkt geen foute instelling in de browser te zijn (want dan zou het twee maal fout moeten staan; zowel in Mozilla Firefox als in Internet Explorer), maar het lijkt ook geen DNS-fout te zijn (dan zou het ook niet op de PC en de server moeten werken).
zucht... 't zijn leuke dingen... maar ze moeten dan wel werken...