Toon posts:

websites werken niet, MSN wel

Pagina: 1
Acties:
  • 286 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds enkele dagen last van een probleem met mijn laptop, dan wel met mijn router. Het heeft de hele tijd goed gewerkt, maar sinds enkele dagen werkt het ineens niet meer. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Mogelijk is extra informatie vereist, maar dan hoor ik dat wel...

Router:
Sitecom WL-108
Probleem:
  • MSN werkt gewoon, hoewel ie lang bezig is met connectie maken met de server.
  • HTTP werkt echter niet, hij zoekt niet eens maar geeft direct een lege pagina (zowel in Mozilla Firefox als in Internet Explorer). Echter, soms toont ie één pagina, maar als ik dan doorklik of een andere URL invoer doet ie 't niet meer.
  • Ik heb, via netwerkdrives, mijn laptop gekoppeld aan harde schijven van de server. Die doen het gewoon.
  • Als ik via MSTSC connectie probeer te maken met de server, dan doet ie 't ook niet. Echter, net als bij HTTP, doet ie 't heel af en toe een keer wel. Maar bij opnieuw verbinding maken doet ie 't ineens niet meer.
  • Een ping doet het gewoon.
  • Een telnet doet het meestal niet, dan krijg ik de foutmelding (in dit geval een telnet naar www.nu.nl):
    Bezig met verbinding maken met www.nu.nl...Kan geen verbinding met de host maken, op poort 80: De verbinding is mislukt
Instellingen TCP/IP:
  • IP-adres: 192.168.11.5
  • Subnetmask: 255.255.255.0
  • Standaard-gateway: 192.168.11.1
  • Voorkeurs-DNS-server: 192.168.11.1
Instellingen router:
  • Intern naar extern is alles open.
  • Extern naar intern is open: FTP (poort 20-21), HTTP (poort 80, 8000-8005 en 8888), MSSQL (poort 1433) en MSTSC (poort 3489).
  • Het MAC-adres van de draadloos netwerkkaart van de laptop is opgegeven als zijnde een toegestaan MAC-adres voor een draadloze verbinding.
NB: 192.168.11.1 is het IP van de router, dit klopt - zo staat het ook bij de PC en de server ingesteld alwaar ze het wel doen.

Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Ik heb al zoveel gezocht dat ik even niet meer weet waar ik moet zoeken. Het lijkt geen foute instelling in de browser te zijn (want dan zou het twee maal fout moeten staan; zowel in Mozilla Firefox als in Internet Explorer), maar het lijkt ook geen DNS-fout te zijn (dan zou het ook niet op de PC en de server moeten werken).

zucht... 't zijn leuke dingen... maar ze moeten dan wel werken... ;(

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Voorkeurs-DNS-server: 192.168.11.1
En als je hier eens je provider DNS gegevens neer zet? (ook al werkt het gewoon op je gewone pc)

[ Voor 17% gewijzigd door -Skyhawk- op 06-03-2005 15:38 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
En als je de router er tussenuit haalt/een kabel trekt?

Ook de computer al eens heel grondig gescand op spyware en virussen? Ook eens proberen alles in msconfig > tabblad opstarten uit te schakelen. Daarmee kan je uitsluiten of het randsoftware op de pc is. Dit als we het over windows hebben natuurlijk :) Welke versie?

[ Voor 3% gewijzigd door sanfranjake op 06-03-2005 15:40 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de DNS-servers van Planet (mijn provider) er neergezet, maar helaas zonder resultaat.

Verwijderd

Topicstarter
sanfranjake schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:39:
En als je de router er tussenuit haalt/een kabel trekt?

Ook de computer al eens heel grondig gescand op spyware en virussen? Ook eens proberen alles in msconfig > tabblad opstarten uit te schakelen. Daarmee kan je uitsluiten of het randsoftware op de pc is. Dit als we het over windows hebben natuurlijk :) Welke versie?
De router is al enkele malen gereset... zonder resultaat.
De kabels heb ik er al enkele keren in en uit gedaan... zonder resultaat (overigens: zowel bedraad als draadloos werkt niet, dus kabel eruit halen en er opnieuw in doen lijkt sowieso al geen oplossing).
Scannen op spyware... is gebeurd, wat meuk er weer af gepleurd (waar komt 't toch vandaan... zucht)... zonder resultaat.
Scannen op virussen... is ie op dit moment mee bezig (hoezo die scanner is traag... :z ).
MSConfig... ga ik nu eens bekijken!

Overigens... Ik heb Windows XP Professional er op staan.

Verwijderd

werken dingen op andere poorten wel? (ftp, irc etc.)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Misschien Packetloss! Ping eens naar de msn login server ofzo...

There is no place like ::1

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 11:02
Lijkt echt een DNS-probleem te zijn.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Yohan schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:59:
Lijkt echt een DNS-probleem te zijn.
Maar hoe komt het dat het alleen bij de laptop niet werkt en bij de rest wel?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:01:
[...]

Maar hoe komt het dat het alleen bij de laptop niet werkt en bij de rest wel?
Trouwens... ook IPs willen niet werken met telnetten...

Verwijderd

Andere DNS server gebruiker, bij voorkeur die van je provider

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:05:
Andere DNS server gebruiker, bij voorkeur die van je provider
Dat heb ik al geprobeerd, maar zonder resultaat.

Ik heb zojuist een telnet uitgevoerd naar de server (intern dus):
Vanaf de PC krijg ik response, vanaf de laptop niet?!

• joint_me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 20:32
reset je TCP/IP settings eens, hier staat hoe >>> http://help.netop.com/sup...p/corrupt_tcpip_winxp.htm

Hello fellow humans

Verwijderd

Topicstarter
In eerste instantie lijkt dit te werken: Ik kan weer een pagina opvragen, zij het heel erg traag.
Maar als ik dan twee adressen heb bezocht klapt ie weer dicht...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer verder gezocht. Het lijkt erop dat er geen sites worden gevonden, omdat er té lang geen response binnen komt. Want MSN blijkt pas na een minuut een response te krijgen bij het aanmelden.

Misschien dat iemand hier wat meer mee kan?

Verwijderd

Lastig probleem heb jij hier,

ik neem aan dat je geen dubbel ip adres binnen jouw netwerk hebt?
wat je kan proberen is het volgende commando in dosprompt: ipconfig /flushdns
Verwijder ook eens alle temp internet bestanden en de history van IE/ FF.
probeer ook eens een ping naar jouw router en kijk naar de resultaten die dat geeft (resultaat van time<?ms )

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 17:36 ]

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-04 10:17
Post is een ipconfig /all? (start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all)

En wat gebeurd er als je ping 194.109.6.66 doet?

• GenetiX
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-05 11:48
Staat er niet gewoon per ongeluk een proxy server ingesteld in IE of staat het ding misschien op Work Offline?

Verwijderd

Het zit in je DNS waarschijnlijk als je http://62.69.168.11 kom je wel op nu.nl in dit geval.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:35:
Lastig probleem heb jij hier,

ik neem aan dat je geen dubbel ip adres binnen jouw netwerk hebt?
wat je kan proberen is het volgende commando in dosprompt: ipconfig /flushdns
Verwijder ook eens alle temp internet bestanden en de history van IE/ FF.
probeer ook eens een ping naar jouw router en kijk naar de resultaten die dat geeft (resultaat van time<?ms )
Er is geen dubbel IPadres aanwezig en flushdns heeft geen zin (dat probeer ik meestal als eerste als een URL niet goed werkt). Ook de Temp-bestanden zijn reeds meerdere malen verwijderd, zonder resultaat.
Steven schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:38:
Post is een ipconfig /all? (start --> uitvoeren --> cmd --> ipconfig /all)

En wat gebeurd er als je ping 194.109.6.66 doet?
IPconfig /all geeft:
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: NoteBook
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype . . . . . . . . . . : broadcast
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter WLAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Intel(R) PRO/Wireless LAN 2100 3B Mini PCI Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-04-23-68-29-4B
DHCP ingeschakeld:. . . . . . . . : nee
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.11.6
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.11.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.11.1

En een ping naar 194.109.6.66 geeft een response van gemiddeld 17ms. Maar wellicht dat dit komt doordat ik wellicht de oorzaak heb gevonden...
GenetiX schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:02:
Staat er niet gewoon per ongeluk een proxy server ingesteld in IE of staat het ding misschien op Work Offline?
Nope.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:09:
Het zit in je DNS waarschijnlijk als je http://62.69.168.11 kom je wel op nu.nl in dit geval.
Het zit niet in mijn DNS, want zelfs surfen naar 192.168.11.2 gaat niet goed en dat is het interne adres van mijn server.

• bdu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-05 21:46

bdu

vergelijk die IPconfig gegevens eens met die van je PC....

• Marco Mahieu
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-06-2020
Ah, dat probleem ben ik wel eens vaker bij mensen tegen gekomen. Het eerste wat ik altijd doe is kijken of er een firewall is geinstaleert. Dit is tot nu toe altijd het geval geweest (altijd norton firewall eigenlijk). Die heeft de internet porten geblokkeert, heb jij mischien ook een firewall (die standaard in windows zit kan het niet zijn, die staat internet standaart toe). Probeer als je een losse hebt deze eens uit te schakelen/uninstaleren en probeer het nog eens. (ik weet dat als je norton firewall hebt je hem het beste helemaal kan uninstaleren).

Moederbord: Asus K8V SE DeLuxe Socket 754, Processor: AMD Athlon 64 3400+, Geheugen: TwinMos DDR400 1024MB CL2.5 Dual channel kit, Harddisk: Western Digital Caviar 200GB 2000JD SATA 7200/100 8mb.

Verwijderd

Topicstarter
Marco Mahieu schreef op zondag 06 maart 2005 @ 19:00:
Ah, dat probleem ben ik wel eens vaker bij mensen tegen gekomen. Het eerste wat ik altijd doe is kijken of er een firewall is geinstaleert. Dit is tot nu toe altijd het geval geweest (altijd norton firewall eigenlijk). Die heeft de internet porten geblokkeert, heb jij mischien ook een firewall (die standaard in windows zit kan het niet zijn, die staat internet standaart toe). Probeer als je een losse hebt deze eens uit te schakelen/uninstaleren en probeer het nog eens. (ik weet dat als je norton firewall hebt je hem het beste helemaal kan uninstaleren).
Ik heb geen software matige firewall, omdat die bij de router ingebouwd zit.
Maar... het probleem is opgelost!!!
Het bleek een virus te zijn (bestand "svhost.exe" in "windows/system32"), die telkens het internet verbruikte voor zich te verspreiden.

Alle mensen die mee hebben gedacht... onwijs bedankt hiervoor!!!
_/-\o_
Pagina: 1