Toon posts:

[ADSL] Overstappen analoog --> ISDN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil gaan overstappen op ISDN vanwege mijn werk (ik werk veel thuis, vandaar).

De huidige situatie is als volgt:

Analoge lijn met ADSL van Freeler (hier zit ik vanwege mijn werk aan gebonden).

Ik heb net gebeld met KPN en daar wist men mij te vertellen dat mij dat zeker een downtime betekent van een week of 3 voor wat betreft ADSL. Ik zou dan eerst ADSL moeten opzeggen (het leuke is dat op de website van Freeler ook deze downtime vermeld staat, maar dat je abonnement doorloopt) en na de oplevering van ISDN moet er een nieuwe aanvraag ADSL gedaan worden.

Heel leuk, maar van provider A naar provider B levert tegenwoordig als het goed is hooguit een dag downtime op.

Nu vraag ik me dus af (misschien zijn er meer die dit aan het handje hebben gehad) of ik dus blijkbaar door een bureaucratisch proces, naast mijn huidige analoge lijn, eerst ISDN moet aanvragen, daarop ADSL aanvragen----> wachten totdat ADSL is opgeleverd en dan mijn analoge lijn opzeggen incl. ADSL?

Zijn er handiger manieren (downtime vermijden is belangrijk, idd) om dit te doen of (als er geen handiger manieren zijn) wat zijn de gevolgen voor mijn huidge telefoonnummer?

Kan ik dit nummer meenemen naar mijn nieuwe ISDN-aansluiting?

Verwijderd

de downtime heeft te maken met de overzetting van isdn naar analoog

de kosten van isdn naar analoog zijn 75euro

het maadelijkse verschil is maar 5-6euro omdat je bij isdn gratis nummer weergave hebt en bi analoog 1,16 moet betalen

je adsl modem en splitter moet je ook op eigen kosten vervangen, dus dat is ook een xtra kosten post

je isdn centrale kan je niet meer gebruiken

evetuele isdn toestellen kan je niet meer gebruiken

de overzetting duurt dus minimaal 3 wkn en kost;
overzetting 75euro
nwe adsl modem 69euro voor een standaard ethernet modem
nwe splitter 10euro
nwe telefoon 50euo

de besparing die je hebt staat dus niet echt in verhouding met de kosten die je nu moet maken, denk er nog maar god over na, je kan eventuel bellen met kpn en vragen of isdn 1 al beschikbaar is, dan hoef je in ieder geval niet al die xtra spullen te kopen en je kan je centrale en adsl modem gewoon blijven gebruiken, het scheelt je maar een paar euro in de maand, dus denk er goed over na...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:21:
de downtime heeft te maken met de overzetting van isdn naar analoog

de kosten van isdn naar analoog zijn 75euro

het maadelijkse verschil is maar 5-6euro omdat je bij isdn gratis nummer weergave hebt en bi analoog 1,16 moet betalen

je adsl modem en splitter moet je ook op eigen kosten vervangen, dus dat is ook een xtra kosten post

je isdn centrale kan je niet meer gebruiken

evetuele isdn toestellen kan je niet meer gebruiken

de overzetting duurt dus minimaal 3 wkn en kost;
overzetting 75euro
nwe adsl modem 69euro voor een standaard ethernet modem
nwe splitter 10euro
nwe telefoon 50euo

de besparing die je hebt staat dus niet echt in verhouding met de kosten die je nu moet maken, denk er nog maar god over na, je kan eventuel bellen met kpn en vragen of isdn 1 al beschikbaar is, dan hoef je in ieder geval niet al die xtra spullen te kopen en je kan je centrale en adsl modem gewoon blijven gebruiken, het scheelt je maar een paar euro in de maand, dus denk er goed over na...
Even voor de duidelijkheid:

Ik ga van analoog NAAR ISDN :)

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:31

RC2

Resistance is futile

Ligt die downtime nu niet aan de overzet naar ISDN?

Eerst omzetten naar ISDN, daarna is het een compleet nieuwe lijn dus moeten ze een hele nieuwe aanvraag voor ADSL doen.

Ik weet je situatie niet maar is het niet makkelijker een 2e analoge lijn te nemen?

Who wants to life forever anyway...

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik had toendertijd dan geen ADSL, maar het omzetten van een analoge lijn naar ISDN was binnen een uur gebeurd. Je krijgt je ISDN spullen binnen, en op een vooraf afgesproken datum en tijdstip zetten ze het signaal om en zet je je ISDN apparatuur ertussen.

🖥️ | 🚗

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:53
Door veel papierwerk en rompslomp is het idd een tijdrovend proces om over te stappen om ISDN terwijl je Anologe lijn hebt. Helaas is dit niet te versnellen naar mijn weten (geloof me, ik krijg die vraag dagelijks, dus als je oplossing krijgt hoor ik hem graag)

Verwijderd

Topicstarter
RC2 schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:39:
Ligt die downtime nu niet aan de overzet naar ISDN?

Eerst omzetten naar ISDN, daarna is het een compleet nieuwe lijn dus moeten ze een hele nieuwe aanvraag voor ADSL doen.

Ik weet je situatie niet maar is het niet makkelijker een 2e analoge lijn te nemen?
Downtime ligt niet aan ISDN (dat zou willen zeggen dat je dan vier weken geen telefoon hebt, dat is niet zo)

Een tweede analoge lijn wil zeggen dat je dan twee keer € 18,16 maandelijks kwijt bent ipv € 26,13 voor ISDN. (overstappen kost overigens geen € 75,--, maar € 28,83)
(belbudget is geen optie, gezien het belgedrag)

Wat ik voorlopig hier dus lees is dat de enige optie om het te versnellen is: naast bestaande analoge lijn een ISDN-lijn aanvragen ---> ADSL aanvragen en wanneer opgeleverd ---> analoog + adsl opzeggen ?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:11
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:07:
Wat ik voorlopig hier dus lees is dat de enige optie om het te versnellen is: naast bestaande analoge lijn een ISDN-lijn aanvragen ---> ADSL aanvragen en wanneer opgeleverd ---> analoog + adsl opzeggen ?
Jep, ik heb datzelfde traject net andersom achter de rug.

Overstappen van ISDN naar analoog gaat dus ook niet echt... :P
Analoge lijn hadden we hier nog liggen, dus was kwestie van daar ADSL op aanvragen en toen die werkte ISDN met ADSL daarop opzeggen. Overigens van KPN toch weer netjes een rekening gekregen van die lijn voor 1 maart tot 30 april, omdat ADSL en ISDN tegelijkertijd was opgezegd konden ze dat niet zo snel doorvoeren en hadden ze eerst weer een bevestiging gestuurd naar XS4all waarbij alles allang opgezegd was... :X Soms schiet het niet op bij de KPN.

Overigens, iets om rekening mee te houden als je ISDN aanvraagt naast je analoge lijn, hoe wilde je dat doen als je je nummer ook nog wilt behouden?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
XanderH schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:14:
[...]

Overigens, iets om rekening mee te houden als je ISDN aanvraagt naast je analoge lijn, hoe wilde je dat doen als je je nummer ook nog wilt behouden?
Dat vraag ik me dus af....

Ik denk niet dat dat lukt, al kun je wel (tegen betaling) een extra nummer aanvragen. Misschien dat daar iets mee te doen is.

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:19

The Legend

*Plop*

Krijg je een ander nummer en zo ja, blijft je oude nummer bestaan of wordt het beeindigd? Aan het antwoord van KPN af te lezen wordt namelijk je oude nummer gesloopt, dat betekend dat je het ADSL signaal van de lijn moet worden gehaald, je abo waarschijnlijk wordt gedowngrade naar een inbelabo en je daarna inprincipe weer een nieuwe ADSL aanvraag moet doen op je nieuwe ISDN nummer, en die aanvraag duurt gewoon zo lang.

Verder is het complete bullshit dat je een andere splitter en modem nodig hebt.

Ik ben toch malle pietje niet!

Verwijderd

Topicstarter
The Legend schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:25:
Krijg je een ander nummer en zo ja, blijft je oude nummer bestaan of wordt het beeindigd? Aan het antwoord van KPN af te lezen wordt namelijk je oude nummer gesloopt, dat betekend dat je het ADSL signaal van de lijn moet worden gehaald, je abo waarschijnlijk wordt gedowngrade naar een inbelabo en je daarna inprincipe weer een nieuwe ADSL aanvraag moet doen op je nieuwe ISDN nummer, en die aanvraag duurt gewoon zo lang.
Dit klopt inderdaad, voor zover ik het begrijp.
Verder is het complete bullshit dat je een andere splitter en modem nodig hebt.
Volgens mij heb je wel degelijk een ander modem nodig...

• Xander
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:27:

Volgens mij heb je wel degelijk een ander modem nodig...
Volgens mij ook ja ;) De Speedtouch 510v4 en de 510iv4 zijn toch echt 2 verschillende modems...

• The Legend

The Legend

*Plop*

XanderH schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:28:
[...]

Volgens mij ook ja ;) De Speedtouch 510v4 en de 510iv4 zijn toch echt 2 verschillende modems...
Euh jah, de 510i is een multipc modem met 4 netwerkaansluitingen en de 510 is een modem met maar 1 aansluiting 8)7

Het ADSL signaal op een ISDN lijn is precies hetzelfde signaal als op een analoge lijn, het enige wat verandert is het telefoonnummer, en het feit dat je meerder telefoonnummers hebt (het hoofdnummer is altijd het ADSL nummer).

Verwijderd

The Legend schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:34:
[...]

Euh jah, de 510i is een multipc modem met 4 netwerkaansluitingen en de 510 is een modem met maar 1 aansluiting 8)7
.
De 510i is voor ISDN en de 510 is voor ANALOOG
Ik heb hier namelijk een 510i en die heeft maar één netwerkaansluiting!

• The Legend

The Legend

*Plop*

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:35:
[...]

De 510i is voor ISDN en de 510 is voor ANALOOG
Ik heb hier namelijk een 510i en die heeft maar één netwerkaansluiting!
I stand corrected, van analoog naar ISDN heb je idd een andere modem nodig :)

• Xander
The Legend schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:34:
[...]

Eh nee, de 510iv4 is een ISDN modem met 4 netwerkaansluitingen en de 510v4 is een analoog modem met 4 netwerkaansluitingen.

Ik heb ze hier beide naast elkaar liggen dus...
The Legend schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:38:
[...]

I stand corrected, van analoog naar ISDN heb je idd een andere modem nodig :)
Juist :P kreeg je iets van iemand ingefluisterd ofzo? :+

[ Voor 24% gewijzigd door Xander op 06-03-2005 16:39 ]

Verwijderd

dit duurt zo lang omdat er in de centrale nu ADSL op jouw analoge lijn zit >>

- eerst moet je adsl stopgezet worden door kpn
- dan moet een monteur je analoog omprikken naar isdn in de wijkcentrale
- dan moet de adsl aanvraag intern weer doorgevoerd worden
- monteur moet in de wijkcentrale je adsl op je isdn pluggen

en dan zijn we ruim 3 weken verder 8)

• The Legend

The Legend

*Plop*

XanderH schreef op zondag 06 maart 2005 @ 16:38:
[...]

Eh nee, de 510iv4 is een ISDN modem met 4 netwerkaansluitingen en de 510v4 is een analoog modem met 4 netwerkaansluitingen.

Ik heb ze hier beide naast elkaar liggen dus...

[...]

Juist :P kreeg je iets van iemand ingefluisterd ofzo? :+
Nee gewoon ff opgezocht voor de zekerheid :+

• DJSmiley
  • Laatst online: 10:59
Misschien een heel andere benadering, maar kun je niet een provider nemen die VODSL aanbied?

Dan heb je een 2e nr voor je VODSL dienst, en kun je dat nr zakelijk gebruiken en behoud je je huidige zooi. Moet je alleen nog migreren naar een ISP die dat aanbied, maar goed..

Verwijderd

DJSmiley schreef op zondag 06 maart 2005 @ 17:28:
Misschien een heel andere benadering, maar kun je niet een provider nemen die VODSL aanbied?

Dan heb je een 2e nr voor je VODSL dienst, en kun je dat nr zakelijk gebruiken en behoud je je huidige zooi. Moet je alleen nog migreren naar een ISP die dat aanbied, maar goed..
tja maar dan moet je willen vertrouwen op je isp wat betreft vodsl dat is eigenlijk nog in de alpha fase
ook al willen isp's je anders laten geloven
als je op vodsl over wilt wacht dan nog minimaal 6 maanden en check dan nog eens de forums betreffende vodsl (want daar wordt nog wel behoorlijk ge" }) "op isp's)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 17:36 ]

Verwijderd

ik zit te slapen :Z

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dit is denk ik wel een goede optie: http://www.kpn.com/kpn/sh...4/keyword=vodsl/sc=5f744b

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit voor wat betreft mijn werk (RVS adviseur) gebonden aan mijn ISP (Freeler) ivm communicatie vanuit mijn laptop naar het hoofdkantoor.

Ik ga KPN eens vragen of ik dan naast mijn huidige analoge lijn een ISDN-lijn aan kan vragen (ja, dan heb ik dubbele lasten) en daarop ADSL aanvragen, waarna de analoge lijn gesloopt wordt.

Blijkbaar is dat (als dat mogelijk is) de enige manier om zonder ADSL-downtime te zitten.
Kijken of ik via mijn werkgever aan een modem kan komen....

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:31:
Ik zit voor wat betreft mijn werk (RVS adviseur) gebonden aan mijn ISP (Freeler) ivm communicatie vanuit mijn laptop naar het hoofdkantoor.

Ik ga KPN eens vragen of ik dan naast mijn huidige analoge lijn een ISDN-lijn aan kan vragen (ja, dan heb ik dubbele lasten) en daarop ADSL aanvragen, waarna de analoge lijn gesloopt wordt.

Blijkbaar is dat (als dat mogelijk is) de enige manier om zonder ADSL-downtime te zitten.
Kijken of ik via mijn werkgever aan een modem kan komen....
De reden dat je met ADSL met downtime komt te zitten is dat er fysiek een koppeling (bekabeld) wordt gelegd met jou telefoonlijn en de DSL apparatuur in de centrale.

Die wordt eerst ontkoppeld (omdat per telefoon lijn type andere DSL apparatuur wordt gebruikt) waarna de telefoonlijn van PSTN naar ISDN gezet kan worden. Dan moet er weer een verzoek voor DSL worden gedaan om dat weer aan te sluiten maar dan wel op een ISDN aansluiting.

Je hebt ook een andere splitter en ander modem nodig natuurlijk. Een ISDN lijn ernaast aanvragen is gemakkelijker, dat zeker.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
bjck schreef op zondag 06 maart 2005 @ 21:58:
[...]

De reden dat je met ADSL met downtime komt te zitten is dat er fysiek een koppeling (bekabeld) wordt gelegd met jou telefoonlijn en de DSL apparatuur in de centrale.

Die wordt eerst ontkoppeld (omdat per telefoon lijn type andere DSL apparatuur wordt gebruikt) waarna de telefoonlijn van PSTN naar ISDN gezet kan worden. Dan moet er weer een verzoek voor DSL worden gedaan om dat weer aan te sluiten maar dan wel op een ISDN aansluiting.
Dat begrijp ik wel, maar op de een of andere manier blijf ik het toch krom vinden, aangezien het in theorie toch een handeling van een dag zou moeten zijn:

ADSL eraf, analoog weg, ISDN erop --> adsl weer erop.
Je hebt ook een andere splitter en ander modem nodig natuurlijk. Een ISDN lijn ernaast aanvragen is gemakkelijker, dat zeker.
Dat blijkt ;)

• bjck
  • Laatst online: 03-01 20:09
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 22:37:
[...]

Dat begrijp ik wel, maar op de een of andere manier blijf ik het toch krom vinden, aangezien het in theorie toch een handeling van een dag zou moeten zijn:

ADSL eraf, analoog weg, ISDN erop --> adsl weer erop.

[...]

Dat blijkt ;)
In princiepe kan het in 15 minuten allemaal omgezet worden. Je hebt alleen te maken met meerdere takken binnen een bedrijf. Meerdere administraties en ISP die ook mee moet lopen in die adminsitratie omdat jou aansluiting opeens op andere poorten komt te hangen.

Je modem moet gewisseld / verzonden worden etc etc. Vandaar dus dat voor het omzetten van telefonie eerst DSL eraf moet. Dan na het omzetten kan er weer een DSL aansluiting in gang gezet worden. Het duurt gewoon de normale aansluitpriode van een nieuwe aansluiting dan weer, je bent niet de enige en geen zakelijke verbindingen van duizenden euro's per maand etc.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vergeet eigenlijk helemaal dat mijn werkgever er ook een hoop mee te maken heeft (overeenkomsten met KPN/Freeler), misschien dat zij andere wegen weten.

Een eventueel nieuw modem is in elk geval kosteloos (dat zou dan een overstap zijn van Speedtouch 510 naar Speedtouch 510i, de oude moet ik inleveren)

In elk geval bedankt tot zover...
Pagina: 1