Ik wil eerst dmv PHP html ophalen uit de DB (met get_page_contents), deze html is echter dmv Javascript ge-escaped. Dus die wil ik unescapen met de unescape functie. Daarna wil ik deze unescaped html naar het scherm schrijven dmv php. Het wil niet echt lukken, ik probeer het als volgt:
Ik snap wel waarom het niet werkt. De PHP wordt eerste geintepreteerd en vervolgens start de onload eens. Ik zie echter geen oplossing, wie wel?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <?php require("inc/globals.inc"); print_header(get_titel()); if (array_key_exists("html", $_POST)) { $html = $_POST["html"]; } else { $html = get_page_contents(get_scriptname()); } print $html; ?> <SCRIPT language="JavaScript" event="onload" for="window"> document.write(unescape(<?= $html ?>)); </SCRIPT> <FORM ID="theForm" ACTION="richedit.php" METHOD="post"> <INPUT TYPE="submit" value="Pagina wijzigen"><br> <INPUT TYPE="hidden" name="page" value="<?=get_titel()?>"> <textarea name="html" style="display:none" rows="1" cols="20"><?= $html ?></textarea> </FORM> <?php print_footer(); ?> |
Ik snap wel waarom het niet werkt. De PHP wordt eerste geintepreteerd en vervolgens start de onload eens. Ik zie echter geen oplossing, wie wel?