Toon posts:

bestanden onzichtbaar in netwerkshare

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,
ik heb een netwerk tussen een windows XP pro SP2, MCE2005 en een laptop met winxp pro sp2.
ik heb op mijn gewone machine een 100GB share met films, vanaf mijn mediacenter en vanaf mijn laptop kan ik wel bij die share komen, ziet alle mappen daarin staan. Maar nu komt het. als ik een bepaalde map open, dan staat daar niks in. sommige wel sommige niet. Vanaf de lokale pc waar die bestanden op staan, staan die bestanden wel gewoon in het mapje. ze zijn niet verborgen of wat dan ook.
In google heb ik al gezocht naar dit probleem, maar niks over kunnen vinden.
ik heb de share ook al opnieuw aangemaakt, maar zonder succes.
de maximale grootte van een NTFS share is 16 terabyte, dus daar kan 't niet aan liggen :)

Is er iemand die dit probleem kent? en zoja, heb je daar dan een oplossing voor?

alvast bedankt,

Groetjes, Jos

Verwijderd

Staan de rechten wel goed? Voeg anders gebruiker even toe aan de rechten voor die dirs + inhoud :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je het probleem ook als je als administrator met full control inlogt?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03 15:57
Heb dit ook eens gehad en vraag me niet hoe het kan mar bij mij lag het aaan een registry tweak die ik had uitgevoerd.
Ik had: NtfsDisable8dot3NameCreation op 1 gezet in het register zodat 8.3 dos filenames disabled waren.
Die is te vinden op locatie: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\FileSystem
Toen ik die tweak weer ongedaan maakte werkte alles weer.

Misschien heb jij die tweak ook gedaan?

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
jes!

ik had inderdaad laatst een "optimize" programma'tje geinstalleerd.
was al in de veronderstelling dat die wat verneukt zou hebben. en ja dus :)

heb de waarde weer op 0 gezet in het register en nu werkt het weer.

Super! dankjewel

Groetjes Jos

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
WHAAAA het lijkt erop dat het ook de oplossing is voor mij! Zat hier al een paar weken mee en echt van alles geprobeerd. Uiteindelijk via de search hier beland en de tip geprobeerd, en direct effect! Thanx drunkfux :)

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
Hulde! Hier was hetzelfde probleem op een thuisnetwerk met 3 xp machines. Ik had tweakxp gebruikt om 8.3 name creation uit te zetten (dat zou dan snelheidswinst opleveren).
Gelukkig kan het net zo makkelijk weer aan :)
Pagina: 1